Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Door goede gesprekken groeien
Pestprotocol Naam:leerlingenraad Groep:5,6,7,8
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Hoera, een oudergesprek!
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Naam: tammy schreuder Klas:4a Jaar:2010/2011
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Welkom op onze thema-avond
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Facebook Skype Instagram Google+ Twitter Whatsapp Snapchat Messenger
Duo Die Twee een interactieve kwis.
TEVREDENHEIDONDERZOEK 2014 GEMAAKT DOOR: NICK HENRIQUEZ.
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Communicatie met ouders
Altijd online!.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Koningin Beatrixschool Schoolkrant enquête 2014
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Iedereen gebruikt social media.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
PESTEN JULIANASCHOOL.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Welkom op onze ouderochtend
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Methodiek: Plancyclus
Welkom ik maak me sterk.
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Kinderen en de sociale media. Hoe ga je daarmee om? Toon interesse in waar je kind mee bezig is. Laat kinderen online met een nickname.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Welkom op onze thema-avond
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Ouderavond over pesten in.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Ouderavond over pesten op de basisschool
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Ben jij je eigen databaas?
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Social Media.
Communicatie 7e les.
H2 Een leven lang leren.
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
De geschiedenis van Sint en Piet.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Social media voor statenleden/politici
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Sociale media Beeldgebruik
Transcript van de presentatie:

Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef 23-3-2015

Waarom zijn we hier?

Social Media Verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen. Voorbeelden: Facebook Linkedin Schoolbank

Wat ‘liket’ de jeugd? Snapchat Facebook WhatsApp Instagram Twitter

Is het filmpje herkenbaar? Wat vond u van het filmpje?

Hoe ziet u uw rol / verantwoordelijkheid als het gaat om uw kind en Social Media? Hoe zorgt u er als ouder voor dat u op de hoogte bent van wat uw kind op Social Media doet? - Kunt u voorbeelden noemen?

Hoe zou u handelen als uw kind nare ervaringen heeft meegemaakt met Social Media? Hoe zou u handelen als uw kind zelf nare dingen veroorzaakt op Social Media?

Groepsdruk Gezonde groepsdruk: Negatieve groepsdruk: Samen als groep iets leuks ondernemen. Negatieve groepsdruk: Iets doen waar je het niet mee eens bent of niet achter staat.

Wat kun je doen als ouder? Positieve aandacht. Neem je kind serieus. Geef je kind de ruimte om zijn/haar eigen mening te vormen. Vertrouwensband houden. ….

Ouders en school Waar loopt u zelf tegenaan m.b.t. dit onderwerp? Welke rol verwacht u hierin van school? Welke acties en afspraken zouden er samen met school gemaakt kunnen worden? Heeft u nog zorgen?

Tips voor gesprek met uw kind: Vraag jezelf af waarom je meegaat met het gedrag in de groep. Wat merk je dan? Wat vind je er leuk aan? Of juist niet leuk? Durf nee te zeggen. Kom voor jezelf op! Schakel hulp in van mensen die je vertrouwt als je er zelf niet uitkomt. Spreek kinderen aan die hetzelfde denken als jij. Samen sta je sterk!

Waar we u nog op willen attenderen: Earth Hour PuberBrein