In&Uit Hasselt Naar een nieuw toeristisch- cultureel- en vrijetijdsonthaal Jean-Pierre Swerts Themadag Vrijetijdsonthaal 26 september 2005.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HASSELT FAIRTRADEGEMEENTE Campagne “Ik ben verkocht” September 2007.
Advertisements

Studenten in Kortrijk. Vandaag voor jullie… • Uitgangspunt • Situering Kortrijk – centrum – onderwijsinstellingen • Aantallen (algemeen & kotstudenten)
Een walvis in de stad Wetenschappelijke collecties en de publieke zichtbaarheid van de universiteit Geert Vanpaemel Commissie Academisch Erfgoed 15 mei.
Nieuw leren vraagt om nieuw organiseren Presentatie Jan Geurts
20/02/2014 Onderzoek Happy Aging 2 : Persona’s & ’A day in the life’
Gedachtewisseling Interne staatshervorming 18 mei 2010.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Reflectienamiddag UiT en Toerisme 03/10/2008.  Genk wordt in de markt gezet als een belevingsvolle toeristische stad die haar bezoekers op een wervende.
Pleased to meet BOZAR 4 pijlers  Een ontmoetingsplaats voor alle kunsten in het huis van Victor Horta  Een open huis met een ruim aanbod dat aanspoort.
Organigram Gemeente Utrecht
Presentatie deelsite ‘vrije tijd’
Context Weinig of geen goede fuifinfrastructuur Verstrenging regelgeving tentfuiven Jeugdraad was reeds 20 jaar vragende partij Stad nam wel initiatief,
Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
Commercialisatie Fietsen
visie ‘professionalisering toeristisch onthaal’
AV sportfunctionarissen Izegem – 22 april 2010 Sociaal tarief Torhout.
Collectieve pr Bijeenkomst 22 mei
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase vwo
ELISE DENHAENE 1BaSWB VRIJWILLIGERSWERK INPASSEN IN DE STRUCTUUR VAN EEN ORGANISATIE.
Lien Verwaeren Kabinet Vlaams minister van Leefmilieu, Natuur en Cultuur Vlaamse Regering Naar een nieuw decreet Lokaal Cultuurbeleid.
Van cultuurweb.be naar een UiTnetwerk Strategische marketing in de praktijk 5de Dag van de Cultuurcommunicatie 19/11/2007.
Collectieve Cultuur Marketing
OP WEG NAAR EEN COLLECTIEVE COMMUNICATIESTRATEGIE VAN DE ERFGOEDSECTOR Een onvoltooid verhaal Jan Cools.
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Demonstratie Modulaire agenda (beta). Programma 1.Inleiding – wat & voor wie is de Modulaire agenda 2.De Modulaire agenda in de praktijk – voorbeelden,
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
Visienota professionalisering Toeristisch Onthaal Waar staan we & waar gaan we naartoe? Koen Craenen, projectcoördinator toeristisch onthaal.
Van concerttickets tot vuilniszakken? Over aanbod en services Case: vrijetijdscentrum de borre - Bierbeek Maandag 26 september Gent.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Seminarie V-ICT-OR 15/02/07 De CultuurDatabank: een schets van verleden, heden en toekomst? Hans Nissens.
Stad Gent en CultuurDatabank V-ICT-OR CultuurDatabank seminarie Mechelen, 15 februari 2007.
Francis Devriendt, Stad Kortrijk Stefaan Ponnet, bvba Fusebox I-Points: digitale toeristische antennes in het straatbeeld van Kortrijk.
Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.
Studenten in de stad Hasselt Presentatie congres ‘Jong in de stad’
Organigram Gemeente Utrecht
Cultuurbeleidsplan stad Ronse Decreet houdende het stimuleren van een kwalitatief en integraal lokaal cultuurbeleid (13 juli 2001) Waarom ?
Welkom.
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
Steunpunt Lokaal Cultuurbeleid Cultuur altijd met toeters en bellen? Stilte als inspiratiebron voor het lokale cultuurbeleid Miek De Kepper 11 mei 2007.
Stichting Brouwershuis ‘Ruimte voor Iedereen’ Stichting Brouwershuis Roel Baas, 27 juni 2007.
Brakel: 18 maart 2011 Toeristisch congres: ‘Evenementen & Toerisme’ Ros Beiaardommegang Dendermonde Franki Hervent intendant.
Er valt wat te beleven…! Over evenementen en bestemmingen En over wat Toerisme Vlaanderen kan doen Lea Winkeler – stafmedewerker Toerisme Vlaanderen Brakel.
Beleidsnota  Deel 1: organisatie  Deel 2: evaluatie  Deel 3: beleidsplan.
Beleidsplan erfgoed situering vóór erfgoedconvenant stad Hasselt en Vlaamse Gemeenschap: belangrijke spelers in Hasselt: cultuur, toerisme,
De Verhalentafel Mede mogelijk dankzij: Ontwikkeling van een hard- en software prototype door:
Kennismaken met schermen
Talentontwikkeling in Groningen Onderzoek naar verschillende initiatieven op gebied van culturele talentontwikkeling.
Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
Geïntegreerd vrijetijdsbeleid
1 - 29/03/2015 Beleidsbrief Cultuur Raad voor Cultuur Algemene Vergadering 2014.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
Welkom Informatiebijeenkomst voor medewerkers over AFS 4 juli 2013.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Workshop regionale cultuurcommunicatie Kortrijk - 08/06/2006.
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
Informatiemiddag Cultuurplan
Vergrijzing in Nuth Van Zilver naar Goud!. Inhoud VNG Film “Geen krimp geven” De bevolkingsontwikkelingen in Nuth Erkenning van Krimp De kadernota –De.
Meet & Greet MANAGER KATTEVENNEN EN COSMODROME STAFMEDEWERKER VRIJETIJDSONTHAAL EN TOERISME.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Sport & Bewegen Alfa-college Evenementen. Locaties Sport & Bewegen Assen – CSG Vincent van Gogh Kardinge - Groningen.
Cultuureducatie in Dongen 9-puntenplan door Iris van Kollenburg Geïnspireerd door de cursus Cultuureducatie voor ambtenaren van het BisK.
Cambio is een autodeelsysteem d.w.z. een vloot deelwagens (verschillende modellen – aanbod varieert van stad tot stad) staan op verschillende locaties.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Evolutie van Nova: Van een zelfregulerend netwerk naar een sturend netwerk De.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase vwo
Toerismeboeren Kick-off 2018
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Transcript van de presentatie:

In&Uit Hasselt Naar een nieuw toeristisch- cultureel- en vrijetijdsonthaal Jean-Pierre Swerts Themadag Vrijetijdsonthaal 26 september 2005

In&Uit Hasselt : ontstaan uit twee verhalen

Het eerste verhaal: De Hasseltse culture club

Kerstmis 2003 Geboorte Hasseltse cultureclub Swot Hasseltse cultuur

Conclusie: ruim kwalitatief en kwantitatief aanbod maar te zwakke cultuurcommunicatie

Besluit: een cultuurcommunicatie- plan voor Hasselt

Resultaat (na een jaar intense voorbereiding en samenwerking met alle huizen en met Cultuurnet Vlaanderen): een cultuurbeleidsplan met drie componenten

1. Uit in Hasselt 2. Cultuurvisibiliteit 3. Doelgroepen

Uit in Hasselt

Onderdelen: - Uitwinkel - Uitmagazine - Uit-e-zine - Uitlijn - Uitwebsite - Uitpunten - Uit-look&feel

Het tweede verhaal: van dienst voor toerisme naar vrijetijdswinkel

geïnspireerd door initiatieven in het buitenland en een pilootproject van Toerisme Vlaanderen

Beide verhalen worden samen één groot verhaal en resulteren in In&Uit Hasselt

In&Uit look&feel

In&Uitwinkel

Een combinatie van: - persoonlijk onthaal - één (groei)balie - multimediaal onthaal (touchscreen, PC’s PID’s) - vrijetijdsaanbod (toerisme, cultuur, sport, evenementen) - ticketting en reservaties (2de fase) - info en verkoop (echte winkel)

- ruimere openingsdagen en - uren - interne reglementen voor informatiemateriaal en verkoopartikelen

In&Uitmagazine In&Uit-e-zine In&Uitwebsite : coördinatie stad + intern/extere redactie

In&Uitlijn: 24/24uur informatie

In&Uitpunten De winkel is het grootwarenhuis, de Uitpunten (antennes) de speciaalzaken

De Uitpunten worden gevestigd in de professionele cultuurhuizen, Kinepolis, Ethiasarena, Grenslandhallen, station, grote sporthallen, Herkenrode,...

In elk punt komt een PID en een display voor de In&Uitmagazines De PID’s worden 30 sec aangestuurd door In&Uit centraal en 30 sec door de locatie zelf

Opleiding en bijscholing Het onthaalpersoneel van alle locaties krijgt een opleiding (en bijscholing) over de andere locaties en hun programmering

Bedankt Stad Hasselt Afdeling cultuur, toerisme, musea, archief en erfgoed