Juridische Dienst/Algemene diensten 1 OVAM
Juridische Dienst/Algemene diensten 2 –IVA - RP: Afval - Bodem - Materialenbeleid –Verschillend takenpakket, verschillende afdelingen
Juridische Dienst/Algemene diensten 3
Juridische Dienst/Algemene diensten 4 –Geen aankoopdienst –W - L - D (~ Budget) –Zowel nationaal als Europees
Juridische Dienst/Algemene diensten 5 PROBLEEM
Juridische Dienst/Algemene diensten 6 –Versnipperde toepassing / werkwijze binnen organisatie intern - extern reacties –Kennis dossierhouders –Opvolging reglementering
Juridische Dienst/Algemene diensten 7 OPLOSSING Afdelingsoverschrijdende strategie OPLOSSING
Juridische Dienst/Algemene diensten 8 1. Infodoorstroming op maat –Standaardisatie documenten –Infosessies, incl. dilemmatraining, integriteitstraining (zowel intern als extern) –Performantie - Wettelijkheid
Juridische Dienst/Algemene diensten 9
Juridische Dienst/Algemene diensten 10
Juridische Dienst/Algemene diensten Uitbouw DMS –Gestructureerd overzicht + beheer OVOP over de hiërarchische & juridische lijn. –Controlemogelijkheden –Wettelijkheid –Risicobeheersing
Juridische Dienst/Algemene diensten Intern auditsysteem –Financiële toets –Procesanalyse - Risicomatrix –Risicobeheersing
Juridische Dienst/Algemene diensten 13
Juridische Dienst/Algemene diensten 14 4.Webgebaseerde tool –Termijnkoppeling ~ verschillende stappen –Performantie
Juridische Dienst/Algemene diensten 15
Juridische Dienst/Algemene diensten 16 WAAR STAAT DE OVAM NU?
Juridische Dienst/Algemene diensten 17 –Reeds een mooie weg afgelegd –Nog te voltooien uitdagingen – DMS luik controlemogelijkheden – Webgebaseerde tools
Juridische Dienst/Algemene diensten 18 Conclusie –Project : interactie - binnen de organisatie, met andere overheden –Om een optimale invulling te bieden aan dienstverleners