Gemaakt door: Jordy, Ryan, Samantha

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gemaakt door :marten cuiper
Advertisements

“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
(ieder kind speelt toch…!?!) Jeugdformaat, 30 januari 2013
wORKSHOP 4 ontwikkelingspsychologie De PEUTER (deel 1)
3-jarigen in het basisonderwijs
Onze presentatie over het ramp gebied in de Filipijnen en wat wij voor actie doen.
Door: Tim Ties Deniz Jerom Sten
1 Spelen en leren: het begint al bij de voorschool. Aan het werk met jonge kinderen !
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
Ontwikkelingstraject kinderen
Hoppenbrouwers Gemaakt door: Hamza Nassiri, Kevser Calhan, Nick van Dijk en Sander van Velzen © copyright.
DE LAURENTIUS PRAKTIJKSCHOOL IN DELFT
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
gaat het? ik ben mama kwijt Geen paniek vriendje. Ik vind jouw mama wel. Hoe ziet ze eruit?
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Meerbegaafdheid Studiedag 28 mei 2014.
Een indrukwekkende kunstenaar
Iris, Twann, Isa en Thomas
LOT OP REIS.
Thema 2 Deel 1 Ontwikkelingspsychologie en pedagogiek
Workshop 7 Ontwikkelingspsychologie
Workshop 6 Ontwikkelingspsychologie
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Goed zO! Een observatiesysteem voor baby’s en peuters met het oog op doorstroming van informatie naar het kleuteronderwijs.
Door: -Pim Somers -Max Krings -Berend van den Boomen.
Godsdienst.
Opvoeden van drukke kinderen
Basisstof 6: Ontwikkeling bij de mens
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Verlengde Instructie Groepen 3.
Ik hou van Holland.
straffen en belonen vanuit de montessori visie
Informatieavond groep 3
Gemaakt door: Linde en Tessel.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Les 2 – Jouw media.
Aboriginal dot painting
De peutertijd Ontwikkeling (p ).
Dr. H. Gardner ‘Het gaat er uiteindelijk niet om hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent’ 1.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Z I U E K M.
Persoonlijkheidsstoornissen
Ontwikkelingsfasen: kwetsbaarheden en beschermende factoren Hoe vertel ik het aan mijn kinderen Als een vader of moeder kanker heeft vakgroep medische.
Iedereen gebruikt social media.
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Welkom bij de Raketten en de Ruimtevaarders.
Mijn kind gaat naar de basisschool Themabijeenkomst.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
GROEP 8.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
Inhoudsopgave Hoe ziet ons ritmisch weekplan eruit? Instructie en werk Project Blokperiode Spel Kring Viering Goed voor mekaar Vragen?
Een digitaal bord in groep 1-2 Hoe dan?. De eigenschappen van een kleuter: Kleuter leert door: –Ontdekken, proberen, veel herhalen –Imiteren Beperkte.
Informatie avond groep 3. Planning van de avond Voorstellen Sociaal-emotionele ontwikkeling. Praktische en belangrijke informatie van de groep Actieve.
Onze mooie, ronde school staat aan de Leeuwenlaan.
Info avond groep 1-2 Welkom allemaal. Auditieve/ taalontwikkeling Fonologisch bewust zijn Fonemisch bewust zijn Letterkennis Mondelinge taal, Zinsbouw.
Welkom! Informatieavond september en 17 januari schooljaar Groep 3.
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
Ontwikkeling van 2 tot 4 jaar
Ontwikkelingspsychologie
Balans Jezus vertelt dat we stevig staan als we naar Zijn woorden luisteren en er ook wat mee doen. En dat we minder stevig staan als we alleen Zijn woorden.
3. Maar zo zien we niet alles, en bovendien is het beeld vlak.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Ontwikkelingspsychologie
Ontwikkelingspsychologie 1.2
Sleutels, codes en aanwijzingen
De ontwikkeling van het kind !
Ontwikkelingspsychologie
Denken en doen.
Transcript van de presentatie:

Gemaakt door: Jordy, Ryan, Samantha Kleuters Gemaakt door: Jordy, Ryan, Samantha

Inhoudsopgave Leeftijd categorie Welke kenmerken Wat kunnen ze? Wat kunnen ze nog niet? Gedrag Ontwikkelingsschema Filmpje Slot

Leeftijd categorie Kleuters zijn tussen de 4 en de 6 jaar daarna wordt het een schoolkind.

Welke kenmerken De kleutertijd is een periode van boeiende ontwikkeling voor een kind. zijn eerste zinnetjes zeggen, overdag zindelijk zijn open staan voor instructie zijn eigen wil duidelijk maken, veelal door "nee" te zeggen

Wat kunnen ze? Eenvoudige tekeningen maken Kleine zinnetjes zeggen Met blokken spelen Overdag zindelijk Nee staat op 1

Wat kunnen ze nog niet? Lezen Schrijven Leren rekenen

Gedrag Aandacht zoeken Imiteren Goed aanpakken Geduld hoek

Ontwikkelingsschema Lichamelijk: Kind wordt slanker Lichaamsverhouding anders Eerste lengte groei Betere beheersing, fijnere motoriek Beter evenwichtsgevoel Leert zichzelf te verzorgen

Ontwikkelingsschema Geestelijk Kleuter krijgt meer oog voor details, neemt dingen in zich op. Door experimenteren leert de kleuter steeds meer over eigenschappen van materialen. Egocentrisch: ‘’ik’’ als middelpunt Fantasie en werkelijkheid lopen door elkaar heen: angstgevoelens. Snel afgeleid, speels

Ontwikkelingsschema Sociaal Kleuters gaan steeds meer dingen samen doen, leren dat op school Leert geleidelijk steeds meer rekening te houden met anderen Krijgen voorkeuren: vriendje/vriendinnetje

Filmpje https://www.youtube.com/watch?v=zyyBLkD8Sm Q

Slot Bedankt voor jullie aandacht en wij hopen dat jullie er net zoveel van hebben geleerd als ons!