Door Simon Bulcaen 1 BaMv B Groep 5

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LCMS 1.3 Kort samenvatting “Wat is het verschil met CEDRIC?”
Advertisements

Slachtofferschap van Cybercrime
Van beroepssituatie naar inlevermap
Vernieuwde SCORM-engine PAT Learning Summit On the Move.
Ondersteuning van het beleidsproces ‘Zorg voor de Jeugd’ bij gemeenten Workshop ‘Opdracht- geverschap en bekostiging ’
1 ALLE ICT-VAARDIGHEDEN INTERACTIEF Slimme links tonen vorderingen.
Auteurs artikel: Leontien M. van der Knaap & Stefan Bogaerts.
 Zeer gevarieerd aanbod opdrachten (OWK, PSY & TCW)  Opdrachten zijn combinatie van ontwerp en onderzoek  Je werkt mee aan lopend onderzoek  Je krijgt.
Implementatie van het 4C-ID-model
Hoofdstuk 7 verplicht… Keuze.
WGBO en Bopz Samen is twee keer alleen Laura Kaiser, eerste geneesk.
Rehabilitatie: gerichte ondersteuning van activiteiten en participatie
Uitwerking sociaal beleid Belastingdienst
INCCA-presentatie 22 – 05 – Overzicht Inleiding INCCA-presentatie Ontwikkeling INCCA-presentatie Mogelijke uitbreidingen Slotwoord Vragen/Opmerkingen.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Een levensboek voor ouderen
Theorieën over slachtofferschap
Joyce Rosseel 1BaMv A.  Steeds meer jongeren begeven zich op steeds jongere leeftijd op het criminele en gewelddadige vlak.  Dit roept onveiligheidsgevoelens.
 Problemen in huidige hulpverlening met overlapping, gebrek aan samenwerking,…  Andere organisatie van hulpverlening aan minderjarigen uit: › Algemeen.
Nele Bracke - 24/09/2008 Doctoral School of Life Sciences and Medicine (Director) Nele Bracke Doctoral School of Life Sciences and Medecine Doctoral Schools.
Sjabloon Opdracht 2 Naam: Klas:. Plaats hier de foto Naam: Voornaam: Functie: Geboren op: Geboren te: Overleden op: Overleden te:
Bijeenkomst 2 Afstudeerpracticum
Algemene ouderavond 5 ATHENEUM Decanaat
Qompas SectorKeuze De online gids voor keuzes binnen het vmbo en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
21 maart 2015 Eindexamen gehaald en dan? Keuze voor vervolgonderwijs is een individuele keuze, het resultaat van een proces.
Stap 1 Concepting: onderzoek Stap 2 Concepting: wat is de kernvraag?
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
BIJ HET BEANTWOORDEN VAN LEESVRAGEN LITERATUURGESCHIEDENIS
Start Stap 1 Beginsituatie Stap 2 Stap 3 Einde Eindsituatie OPEENVOLGING.
Inhoudsopgave 1.Introductie aanvrager(-s) en project(-idee) 2.Oplossing en FIWARE-relevantie 3.Markt en concurrentie 4.Team (intern/extern) 5.Mijlpalenplanning.
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Organisatie & Personeel
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Doel: een activiteit die uitvoerbaar (en innovatief) is.
Klinische les medisch maatschappelijk werk
Productbespreking 2 la 3 1 december Goed: Relevante onderwijsvernieuwingen! Marcia: handelingsgericht werken Manon: actief leren Sandra: betekenisvol.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Organisatiecultuur “bestaat” niet, maar “ontstaat” steeds weer opnieuw als mensen met elkaar in de weer zijn. Organisatiecultuur.
Welkom.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Welkom. Vroeger en nu Ontwikkelingen in vogelvlucht Eindtermgericht onderwijs Veelal projectmatig, onderwijs en examinering richt zich op samenhangend.
Presentatie Regionaal beleidsplan Noord-Nederland 1 Concept Regionaal Beleidsplan Noord-Nederland.
Workshop Peer Review audit Kennisdag 5 juni 2014 Meta Peek.
BB - Theorie Donderdag 22 september. Vandaa g Aanwezigheid Terugblik vorige week Theorie les Begeleidingsmethoden in de gehandicaptenzorg Afsluiting.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
Jong en oud 2 Kronieken 34:1 & 3
Organische meststoffen
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Van Opdracht tot Website
Een instructie schrijven
Begeleiden Les 8.
Whatsapp en politie.
Agressie op de werkvloer
Jan Leen Projectmanager EVC Kerndocent MER deeltijd
Whatsapp en politie.
Zo gaan Roos en Tom met elkaar om
Reflector Big Five Personality
Zo gaan Sarah en Jerom met elkaar om
Edward de bono; 6 denkhoeden
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
Stap 1 Stap 10 Stap 2 Stap 9 Stap 3 Stap 8 Stap 4 Stap 7 Stap 5 Stap 6
Architectuur Wat gaan we doen? Architectuur De architect
Organische meststoffen
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

Door Simon Bulcaen 1 BaMv B Groep 5 SADAN- Opdracht Stap 2 Woninginbraak en daderkenmerken Aniek Oude Alink http://essay.utwente.nl/60787/1/BSc_A_Oude_Alink.pdf Door Simon Bulcaen 1 BaMv B Groep 5

Wooninginbraak = 3 facetten Dader , slachtoffer en situatie. Veel theoriën gericht op een van deze facetten

Rationele keuze theorie als voorbeeld Door Cornish & Clarke 1986 Theorie die zich richt op alle facetten

Criminologisch theoriën Routine activiteiten theorie Patroontheorie Distance decay functie theorie Straatnetwerkentheorie

Routine activiteiten theorie Door Hillier en Hanson

Patroontheorie Combinatie van routine activiteitentheorie en rationele keuze theorie

Distance decay functie theorie Vloeit voort uit spatial interaction theorie Analysemethode

Straatnetwerkentheorie Bestaat uit connectivity of connectiepunten Dader heeft nood aan connectiepunten bij delict

toepassing In de realtiteit kunnen alle theorien gebruikt worden en zelfs gecombineerd daarin is het dan de kunst om op ieder delict de juiste theorie toe te passen of de juiste combiantie

Einde SADAN- Opdracht Stap 2 Door Simon Bulcaen