Blauwdruk MULTI CHANNEL Architectuur

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
13/09/2004 Voice over IP/ IP Telephony Erwin Manshoven VoIP / IPTelephony.
Advertisements

The customer centric software company
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Document Management Silicon.
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Records management en informatie-architectuur
Proef de passie Eindpresentatie Rick Bolding & Vincent Mei Campagne.
Zaakgericht Werken.
Server Management Framework
© Copyright 1998 by KPMG Management Consulting N.V De IV-infrastructuur (vervolg)
Mark Voogd 24 Mei Boxtel Dienstverlening, ICT en efficiency; In de Drechtsteden regio Het advies op hoofdlijnen.
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Introductie Electronisch Factureren voor: Johan van Tongeren – Managing Director Olaf Minnema – Business Solution Manager.
Systems Engineering 24 april 2007.
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
VERA iVPN ICT-forum 5 en 8 mei 2003 Asse en Lubbeek Carl Possemiers.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
H8: Distributie.
PLDA – Connectiviteit Rudolf de Schipper Geoffroy Fauveaux 09/11/2004.
Vooronderzoek Multi-Channeling ING bank. Doel  Verkrijgen van inzicht in en een overzicht van reeds lopende en nog te starten projecten binnen BPI/A&I.
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
Besturings- systeem A Computer A Besturings- systeem B Computer B Netwerk Handmatige taak I Applicatie 2Applicatie 1 Handmatige taak II Applicatie 3 Gebruiker.
Marc Verschuren bedrijfsanalist Directie Klantenservice “ De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Referentiemodel voor de voorzieningen van Logius
Blok 7: netwerken Les 1 Christian Bokhove
Service Oriented Architecture
Service Oriented Architecture
Minicollege Service Oriented Architecture
Windows Applicaties Bouwen met Visual Studio.NET Sijmen Koffeman Development Consultant Microsoft.
Business Marketing Management
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Technische Architectuur
Consyst “Leuker kunnen we het niet maken”. Wat? Werkgever Front office Afspraken Mid office Regeling Overeenkomst Collectieve polis Pensioenbrieven Back.
WapliX CRM New generations of applications. Wat is WapliX CRM?  Contact Information Management Organisaties, contactpersonen en projecten worden beheerd.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
© Copyright Dragon1 - Alle rechten voorbehouden.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
LogiVisi Rendement door Boordcomputer Marc den Engelsman.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
TraceNet CLIFFORD Electronics Benelux B.V.
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
Datum Naam Mobiele telefoons uit aub Stel vragen tussendoor aub v v Naar de agenda Krachtige CRM oplossingen Van harte welkom CRM Online Sales & Marketing.
eDienst architectuur Snijvlak bedrijfsprocessen en ICT
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 5
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Enterprise Application Integration
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot
Service Blue Print Student aan het woord Dave Caljouw.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
BizTalk bij Estro Groep Hugo Brouwer
KNVI Congres Introductie BI.
INSPIRATIESESSIE.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Technische Architectuur & Discimus
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
2tCloud Connectivity propositie
Voeg hier het organisatie onderdeel in
ICT in het bedrijfsleven Bedrijfsorganisatie 3e Jaar
ZIVVER introductie implementatieaanpak
Transcript van de presentatie:

Blauwdruk MULTI CHANNEL Architectuur MCA CONCEPT versie -0.5 9-Apr-17 Blauwdruk MULTI CHANNEL Architectuur Samenvatting Versie -0.5 23-okt-98 Alcedo Coenen IBN/BO/BPI/A&I 23-okt-98 concept versie -0.5

Uitgangspunten Raamwerk: Distributie Management Hoofddoelstelling Multi Channeling: Integraal klantbeeld t.b.v. eenduidige klantcommunicatie Gezamenlijke infrastructuur voor verschillende kanalen Aanpak Multi Channeling: coördinatie van architectuur bij lopende projecten concept versie -0.5

MultiChannel programma Positionering MultiChannel programma concept versie -0.5

Grondplan Front Office Mid Office Mid Office Back Office concept versie -0.5

Front Office Klant interactie Laag Front Office Mid Office Back Office Kanaalspecifiek Klantkontakt Presentatiegericht Inhoud onafhankelijk Front Office Mid Office Back Office Klant Distributie Kanalen Distributie Kanalen FO Services MO Services BO Services Basis Producten Internet Banking Services Customer Service & Support Effecten PC Kanaal Specifieke Services Voice Response Post Betalen System Services Transactie Services Telefoon Call center Sparen Kantoor Presentatie Services Face to Face Gegevens Automaat Kredieten Workflow (proces-besturing) Services concept versie -0.5

Mid Office Front Office Mid Office Back Office Klant Commerciële Service Laag Kanaal-generiek Koppeling kanaal - product Klantgericht Distributie Kanalen Distributie Kanalen FO Services MO Services BO Services Basis Producten Internet Banking Services Customer Service & Support Effecten PC Kanaal Specifieke Services Voice Response Post Betalen System Services Transactie Services Telefoon Call center Sparen Kantoor Presentatie Services Face to Face Gegevens Automaat Kredieten Workflow (proces-besturing) Services concept versie -0.5

Back Office Front Office Mid Office Back Office Klant Transactie Laag Productgericht Massa-transactieverwerking Legacy Distributie Kanalen Distributie Kanalen FO Services MO Services BO Services Basis Producten Internet Banking Services Customer Service & Support Effecten PC Kanaal Specifieke Services Voice Response Post Betalen System Services Transactie Services Telefoon Call center Sparen Kantoor Presentatie Services Face to Face Gegevens Automaat Kredieten Workflow (proces-besturing) Services concept versie -0.5

Commerciële Service Laag Grondplan - ingevuld Front Office Mid Office Back Office Klant Distributie Kanalen Distributie Kanalen FO Services MO Services BO Services Basis Producten Internet Banking Services Customer Service & Support Effecten PC Kanaal Specifieke Services Voice Response Post Betalen System Services Transactie Services Telefoon Call center Sparen Kantoor Presentatie Services Face to Face Gegevens Automaat Kredieten Workflow (proces-besturing) Services Klant interactie Laag Commerciële Service Laag Transactie Laag concept versie -0.5

Perspectieven Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur concept versie -0.5

Gegevens architectuur Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Gegevens architectuur concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Front Office Front Office Kanaalspecifieke Services Presentatie Services Tekstuele / Grafische Web dialoog service Transport Services Distributie Services Tekstuele / Grafische papieren dialoog service PC Internet web Fax Auditieve dialoog service Post Post Internet e-mail Bewegend beeld dialoog service Face to Face Telefoon SMS Kantoor Electronic Data (modem) service Voice Response Call center ATM inbound outbound concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office Klant Distributie Kanalen Distributie Kanalen FO Services MO Services BO Services Basis Producten Internet Banking Services Customer Service & Support Effecten PC Kanaal Specifieke Services Voice Response Post Betalen System Services Transactie Services Telefoon Call center Sparen Kantoor Presentatie Services Face to Face Gegevens Automaat Kredieten Workflow (proces-besturing) Services concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office Mid Office Banking Services System Customer Service & Support MO Services Gegevens Mid Office Banking Services services ten behoeve van bancaire activiteiten Relatie Management Service Portfolio services Marketing Sales Opdracht Validatie Services Fiat Service Support Services Management Informatie Services Label Service concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office Service die ervoort zorgt dat er een integraal en uniform klantbeeld voorhanden is. * Informatie service t.b.v. klantgegevens * Inclusief kontaktgegevens * Toevoegen informatie t.b.v. klantbeeld * Wijzigen informatie t.b.v. klantbeeld Mid Office Banking Services services ten behoeve van bancaire activiteiten Relatie Management Service Portfolio services Marketing Sales Opdracht Validatie Services Fiat Service Support Services Management Informatie Services Label Service Relatie Management Service concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office Mid Office * pricing service * label service * productsamenstelling service Banking Services services ten behoeve van bancaire activiteiten Relatie Management Service Portfolio services Marketing services Sales services Opdracht services Validatie Services Fiat Service Support Services Label Service Management Informatie Services concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office * campaign management service * huisstijl management service * generieke dialoogafhandeling service Mid Office Banking Services services ten behoeve van bancaire activiteiten Relatie Management Service Portfolio services Marketing services Sales services Opdracht services Validatie Services Fiat Service Support Services Label Service Management Informatie Services concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office * advies service * product info service * offerte service * klantovereenkomsten service Mid Office Banking Services services ten behoeve van bancaire activiteiten Relatie Management Service Portfolio services Marketing services Sales services Opdracht services Validatie Services Fiat Service Support Services Label Service Management Informatie Services concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office Alle services die transacties doorsluizen naar de backoffice Mid Office Banking Services services ten behoeve van bancaire activiteiten Relatie Management Service Portfolio services Marketing services Sales services Opdracht services Validatie Services Fiat Service Support Services Label Service Management Informatie Services concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office * kredietbeoordeling service * procuratieservice * rekeningnummer check service * identificatie/authenticatie service * overeenkomsten validatie service * identificatie-middel blokkeer service Mid Office Banking Services services ten behoeve van bancaire activiteiten Relatie Management Service Product services Marketing services Sales services Opdracht services Validatie Services Validatie Services Fiat Service Support Services Label Service Management Informatie Services concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office * agendering service * signalering service * workflow service * tooling service Mid Office Banking Services services ten behoeve van bancaire activiteiten Relatie Management Service Portfolio services Marketing services Sales services Opdracht services Validatie Services Fiat Service Support Services Support Services Label Service Management Informatie Services concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office Mid Office Mid Office Banking Services System Services services ten behoeve van het systeem System Services Security Services Data management Services Klant data Communicatie Services External connectivity Back-Office connectivity Front Office connectivity concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office * autorisatie service * access control service * audit service * encryptie service Mid Office System Services services ten behoeve van het systeem Security Services Data management Services Communicatie Services External connectivity Back-Office connectivity Front Office connectivity concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office Mid Office * integrity service * backup/restore service * data distributie service System Services services ten behoeve van het systeem Security Services Data management Services Communicatie Services External connectivity Back-Office connectivity Front Office connectivity concept versie -0.5

Applicatie architectuur - Mid Office Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Applicatie architectuur - Mid Office Mid Office * o.a. met AEX en andere derde partijen System Services services ten behoeve van het systeem * message service Security Services Data management Services Communicatie Services External connectivity Back-Office connectivity Front Office connectivity concept versie -0.5

Technische architectuur Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Technische architectuur Infobus / Middleware Front Office Mid Office Back Office Klant Distributie Kanalen Distributie Kanalen FO Services MO Services BO Services Basis Producten Internet Banking Services Customer Service & Support Effecten PC Kanaal Specifieke Services Voice Response Post Betalen System Services Transactie Services Telefoon Call center Sparen Kantoor Presentatie Services Face to Face Gegevens Automaat Kredieten Workflow (proces-besturing) Services concept versie -0.5 marktstandaards

Technische Architectuur - standaards Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Technische Architectuur - standaards Infobus / Middleware Front Office Mid Office Back Office Business logic Data Infra-structuur Klant HTML CORBA Java XML OFX TCP/IP SNA concept versie -0.5

Aandachtspunten Connectivity met derde partijen In hoeverre moeten we in de Mid-Office rekening houden met connectivity met derde partijen zoals AEX? Herbruikbaarheid Backoffice In hoeverre kunnen onderdelen van de huidige BackOffice een MidOffice-functie krijgen? Keuze standaards In hoeverre moeten we rekening houden met een multi-vendor en ook mutli-standaard omgeving, of moeten we kiezen voor eenduidige standaards? concept versie -0.5

Aandachtspunten (2) Identificatie technologie In hoeverre moeten er keuzes worden gemaakt voor bepaalde identificatie-media zoals Chipper, token en GSM-SIM card? Beveiligingsconsequenties Is er additionele beveiliging nodig t.b.v. de MultiChannel architectuur, bovenop de reeds bestaande beveiligingsmaatregelen (firewall etc.)? Inpassen beheer Hoe passen de Multichannel-specifieke beheer-vereisten binnen de huidige beheerstructuur? Service als product In hoeverre wordt serviceverlening aan de klant een produkt op zichzelf? concept versie -0.5

Aandachtspunten - aanpak Per aandachtspunt: bepalen informatiebron bepalen beslissingsinstantie a.d.h.v. informatie: formuleren en scherpstellen vraagstelling alternatieven en consequenties voorleggen aan beslissingsinstantie concept versie -0.5

(Hulpmiddelen t.b.v. presentatie) Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur Front Office Mid Office Back Office gegevens architectuur applicatie architectuur technische architectuur service architectuur concept versie -0.5