4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 1 Credit Management in de B2C markt vanuit T-Mobile perspectief Peter Meefout, EVP Customer Finance,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De zin en onzin van escrow
Advertisements

A5 Management & Organisatie
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
The Need for Speed Richard R. Budding.
Over op SEPA: Eén Europese betaalmarkt
Huren is heerlijk Wat een moderne woningbouwvereniging allemaal kan
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Welkom VCMB Verbond van Credit Management Bedrijven.
Daan den Ouden, (ex) CEO AVR
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
solidariteit en moreel wangedrag
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Verkoop- en debiteurenproces
Agenda Blok 1 - Evolutie van Cloud Computing
Digitale TV platforms op een rij Masterclass BrVA Dick van Smirren TNO ICT september 2005.
De toekomst van de betaalinstrumenten
Paul van der CingelPaul van der Cingel, Seniordocent Economie,Opleiding Journalistiek Concrete co-creatie Haal meer uit het jaarverslag.
Juridische inspiratiemiddag Juridische Inspiratiemiddag Donderdag 13 februari 2014.
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
6/5, Alden Biesen – 28/5, Brugge P 1 6 mei 2009, Alden Biesen 28 mei 2009, Brugge Comenius “monitoring dagen” focus: verslaggeving.
BLUE GREEN Peter Reyneveld
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Business Marketing Sabine Vermuyten
Schulden in Almere Stadwijkstudies ~ 2 november 2010
Leiderschap en HR Meerkat Relatiedag 2010.
Tielkemeijer & Partners Vermogensbeheer BV. Rotterdam, 2 november 2000 ten behoeve van: Opties in de praktijk door: Hans Tielkemeijer.
Robin Baks Vice-voorzitter HDN
H7: Productmanagement.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Mm-dd-yy | 1 › Dirk Strijker › Mansholt leerstoel RuG – Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen Veranderende markten en platteland Dag van LTO Noord provincie.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
Contingent art.60 verhoogde staatstoelage Werkgroep activering 11 januari 2013.
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1 Journée d'étude e-HR: un rêve ou un cauchemar ? e-HR, Pistes voor de.
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
De Nederlandse economie 2006 Michiel Vergeer Economische groei % volumemutaties 1,53,0 Werkgelegenheid-0,31,8 Inflatie1,71,1 Uitvoer5,97,0 0,72,7.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Jongleren met het Ledenonderzoek Uitkomsten en Acties Bathmen, 13 december 2007.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Kingdom of Belgium - Federal Public Service FINANCE - Treasury - Debt Agency Page 1 Inhoud / Aperçu Introduction Strategie van het schuldbeheer.
Schitterende Organisaties®
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
Aenova Software Hans van der Last Algemeen Directeur Aenova Software
Hoofdstuk 9 Werkkapitaalbeheer.
Telfort Postpaid Buitenlandbundels - live op 28 juli
Van Kavel tot Kasteel. Copyright Networks Unlimited 2002 Format en propositie 2006 Voor de 4e maal in successie.
Bediening terminal, pinnen en mobiel betalen - Pieter
Onsight Managed Security Services
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Management Accounting Management Control
Budgetteren in de praktijk
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Dé enige Cloudoplossing voor Vast, Mobiel en Microsoft Lync
Succesvolle regie: meer dan een mooi contract Mark van der Velden 14 april 2008.
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Credit Marketing 4e jaarcongres Credit Management
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Business Intelligence in Credit Management Noordwijkerhout, 24 maart 2011 Dennis van Essen | EMEA Sales.
Richtinggevend Sturend Uitvoerend Organization cycle management
Workshop: Account management
Transcript van de presentatie:

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 1 Credit Management in de B2C markt vanuit T-Mobile perspectief Peter Meefout, EVP Customer Finance, T-Mobile Netherlands (tot ) 4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007

Page 2  Introductie van T-Mobile Customer Finance:  Best Service in Receivables Management Agenda  Resultaten Profit Based Offering bij T-Mobile Netherlands  Ontwikkelingen op de Nederlandse debt buyers and sellers markt  Inzichten:  Debiteurenverkoop bij T-Mobile Netherlands B.V.  Samenvatting  Paneldiscussie

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 3 Best Service in Receivables Management Introductie van T-Mobile Customer Finance: We will be the most highly regarded Service Company

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 4 Best Service in Receivables Management Introduction to T-Mobile Customer Finance. Application Scoring  ID check in de POS  Controle aanvraagdata via on-line aanvraagsysteem  Blocklist  Blacklist  Preventel  B K R  B K R V I S Acceptatieproces:

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 5 Best Service in Receivables Management Introduction to T-Mobile Customer Finance. Billing & Revenue Assurance Application Scoring  Eerste rekening binnen 5 dagen na ondertekening van de overeenkomst op de deurmat van de klant Billing & Revenue Assurance:  Betalingstermijn is 10 dagen  76% automatische incasso

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 6 Best Service in Receivables Management Introduction to T-Mobile Customer Finance Accounts Receivable Billing & Revenue Assurance Application Scoring  99 % automatische matching  Verwerking betalingen ook op zaterdag  Automatische blokkadeplaatsing en verwijdering Accounts Receivable:

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 7 Best Service in Receivables Management Introduction to T-Mobile Customer Finance. Collections Accounts Receivable Billing & Revenue Assurance Application Scoring  Incassoproces op basis van risicoprofiel klant  BKR & Preventel brochure  SMS  Diverse blokkades mogelijk (RIP; BOIH; outbound)  Brief incassopartner en Preventel-brief  Iron Lady  1202 Collections:

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 8 Best Service in Receivables Management Introduction to T-Mobile Customer Finance. Exit customer Collections Accounts Receivable Billing & Revenue Assurance Application Scoring Exit Customer:  Post2Prepaid  Afschrijving  Verkoop  Feedback over incasso- resultaten

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 9 Introductie van T-Mobile Customer Finance: Credit-2-Cash Cycle. Customer Finance Application Scoring Billing & Revenue Assurance Accounts Receivable Collections Exit customer *

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 10 Resultaten Profit Based Offering bij T-Mobile Nederland  Commerciële Introductie september 2006  Segmentatie investeringsbedrag (subsidie) op basis van risicoprofiel contractaanvrager  Investering per contract is 80% lager dan gebruikelijk  12% van de aanvragers valt in het PBO segment  Deze aanvragers kiezen binnen de geboden mogelijkheden een18% hoger prijsplan dan gemiddeld en de rekening is 95% hoger dan gemiddeld  Deze aanvragers tekenen voor een 6% langer dan gemiddelde contractduur  Hoog stornopercentage (30%) en 20% betaalt de eerste rekening niet  Ondanks dit: terugverdientijd investering 4x sneller dan bij gebruikelijke contracten, door lagere investering en hogere rekeningen!

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 11 Ontwikkelingen op de nederlandse debt buyers and sellers markt:  2002 :  T-Mobile Netherlands biedt debiteurenportefeuille aan op basis van forward flow  Slechts twee betrouwbare partijen dingen mee naar de deal  Voorfinanciering van de koopprijs is problematisch  2006:  T-Mobile Netherlands initieert nieuw aanbestedingstraject verkoop forward flow  Zes NVI-leden bieden mee naar de deal  Voorfinanciering door sterke financiële partners geen enkel probleem  Offertes lopen in waarde sterk uiteen  Eerste bijeenkomst Dutch Debt Buyers & Sellers Group (initiatief T-Mobile) op 14 november 2006

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 12 0% 20% 40% 60% 80% 100% 120% ABCDEF Source: T-Mobile bid receiving Verschil in aanbiedingen Company Inzichten 28 %

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 13 Ontwikkelingen op de nederlandse debt buyers and sellers markt Onderzoeksresultaten van EDR Credit Services over verkoop van debiteurenportefeuilles in Nederland (gepubliceerd op 9 november 2006):  76% van de respondenten* verkopen in het geheel niet  100% van de respondenten die verkopen zijn tevreden met het resultaat  31% van de verkochte portefeuilles betreft zgn. ‘fresh debt’ (<150 dagen gerekend vanaf oudste factuurdatum)  3 van de 4 mobiele operators verkopen debiteurenportefeuilles  36% van de bevraagde financieringsondernemingen verkopen debiteurenportefeuilles  50% van de respondenten overwegen in het geheel geen verkoop.  46% van de hiervoor genoemde 50% verkopen niet vanwege angst voor reputatierisico’s  78% van de respondenten oordeelt positief over het initiatief voor een nederlands platform van kopers en verkopers van debiteurenportefeuilles *= 175 bedrijven t.w. financieringsmaatschappijen, postorderbedrijven, mobiele telefonie bedrijven, nutsbedrijven, credit cardmaatschappijen en verzekeringsmaatschappijen

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 14 Samenvatting  Introductie van T-Mobile Customer Finance:  Best Service in Receivables Management  Marktontwikkelingen:  Nederlandse debt buyers and sellers markt is sterk in ontwikkeling  Inzichten:  Verkoop van debiteurenportefeuilles in een zo vroeg mogelijk stadium is de toekomst van credit management binnen B2C bedrijven  Binnen 10 jaar is de credit management functie bij B2C bedrijven uitgestorven  Profit Based Offering: Nieuwe kansen in de consumentenmarkt

4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 15 Bedankt voor uw aandacht