11 december 20011 DTL: een eerste concept Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Haal meer uit de toetsen met ParnasSys
Windows XP Tips en trucs Door Johan Lammers. Verzoek voor verzenden van foutrapporten voorkomen 1)Klik op Start > Configuratiescherm > Prestaties en onderhoud.
Screening van toetsen: Psychometrische analyse
Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
Wegwijs in Belfirst Handleiding voor het gebruik van deze databank en het opslaan van informatie eruit.
Work shop nieuwe functionaliteit Roy-data Nieuwe bevragings- en procesmogelijkheden release voorjaar 2014 Tjeerd Wierda.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
No nonsense methode ICT vaardigheden
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
11 december Oefentypen binnen DTL Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken.
© Dsens Interactive Amsterdam1 DEF Dsens Educational Framework.
Blackboard als digitale toetsomgeving Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005.
20 november Adresafbeelding en routering ARP, RIP, OSPF en BGP.
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Toetsen en leerlijnen in nieuwe scheikunde
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Beslisbomen Robert de Hoog College Beslissingsondersteuning 5 oktober 2001.
Voorlichting oktober Voorlichting Opleiding Technische Informatica TU Delft Faculteit Informatietechnologie en Systemen (ITS) oktober 2001 Hans.
Kolom aanmaken en cijfers invoeren in Grade Center.
Cursistenprogramma 3e editie
Traject software. Openingsscherm Kies voor “Voortgangsvragen”, “Uitwerkingen en toelichting”, “Formulieren”, “Extra opdrachten” of “Opdrachten doorstroom.
Joost van Dijk Web Technology
Klik ergens op het witte deel van deze pagina om verder te gaan
WEBBUILDING 07/03/2005 Saartje De Geyter.
Werken op de Muiswerkmanier. Onderzoek toont aan Didactische mode.
Interpretatie van statistiek bij toetsen en toetsvragen
Toetsomgeving voor MINERVA: Snelgids. Waarvoor kan Curios gebruikt worden? Onbewaakt toetsen van deelnemers (pretests, posttests, …) –Deelnemer voert.
Workshop Quickscan/EVCtraject met Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling 1.
Voorbereiding op toets H13 Klas: 4G
HELDER ZICHT OP HET KIND EN DE RESULTATEN
Reportmanager Eenvoudig en snel inzicht in hoge verbruikskosten
September Faculteit Informatietechnologie en Systemen TU Delft Faculteit Informatietechnologie en Systemen (ITS) Opening 1e jaar september 2001 prof.dr.ir.
Een entingsprotocol in Veterin stap voor stap. Doelstelling gebruiker interactief een combinatie-enting laten samenstellen logische en eenduidige prijsstelling.
Oefeningen Workshop RIE Gemeenten
Niveautoetsen.
SAM ( strooi- actie- management )
Welkom! Klik hier om te beginnen
HELPWIJZER Have a break, Have a LightBite Have a break, have a LightBite Dit project kwam tot stand.
Snelzoekgids voor Lync 2013 VERTROUWELIJK. Alleen verspreiden aan partners die een geheimhoudingsverklaring hebben ondertekend. Microsoft verleent geen.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Digitaal toetsen met adaptieve vragen Ervaringen bij WB1631
Instructie weblog. Start van je eigen weblog 1) Ga naar weblog.aocfriesland.nl 2) Je krijgt het volgende scherm te zien. 3) Ga naar inloggen, zowel links.
Dit is een korte powerpoint presentatie van de audit website ten behoeve van de NVDK. ( Hierin werden vragenlijsten opgesteld.
Elektronisch patiëntendossier KWS (studentversie)
Pourquoi apprendre le français?
LAM Forum LAM Forum : presentatie. LAM Nederland website Laatste keus in het menu „LAM Forum“ opent een nieuw tabblad met het LAM Forum.
Inloggen >> Gegevensaanlevering en controle in Peridos In Release 3.3 van Peridos is er een nieuwe module gebouwd voor het aanleveren en bekijken van gegevens.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Kiezen voor keuzedelen
Surpass instructie ICT&O. Startscherm Je krijgt een code, die je in het startscherm invult. Hier is die code ‘ABCD1234’.
Centraal Examen Nederlands
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Volgende paginastartschermVolgende paginastartscherm Welkom bij de demo van de oefensoftware van Lekker Lezen.
SharePoint Machtigingen In de Private en Public cloud.
SharePoint Alles over metadata In de Private en Public cloud.
Sway.
Instructiekaart SpoorWeb
Renault Merchandise Webshop – Gebruiksaanwijzing
Spreekbeurt in groep 4.
Instructiekaart SpoorWeb
Welkom bij GO MEI 2016.
ETUDE Toetsservicesysteem
Het online opzetten, afnemen, beoordelen en verwerken van toetsen
Webinar SharePoint Standaard Werkstromen
Les 2: gegevens samenvatten
Beeldende Vorming In klas 3 en 4.
Handleiding NODR Schade App
Chemie Overal 5e editie voor de TF
Digitale toetsen Quayn.
Transcript van de presentatie:

11 december DTL: een eerste concept Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken

11 december Inlog en intake Via de DLO naar een reeks (indien technisch mogelijk) zonder inlog). Via de DLO naar de homepage (indien technisch mogelijk zonder inlog). Eventueel 1 x per sessie inloggen. Intake: –Snelle verbinding: assets vanaf de server –Langzame verbinding: cd-rom plaatsen in de PC.

11 december “Home DTL” Kies een categorie -Luistervaardigheid niveau 1 -Spreekvaardigheid -Vervoegingen

11 december “Home, deel 2” Categorie Luistervaardigheid niveau 1 Structuur 1 Structuur 1a Structuur 1b Structuur 2 Structuur 3 Reeksen of theorieaanbod -Reeks 1 -Reeks 2 -Reeks 3 -Reeks 4 Theorie Reeks

11 december Homepage, procedure van selectie Categorie kiezen Binnen structuur onderwerp kiezen Theorie bekijken Reeksen kiezen Reeks afmaken Nieuwe reeks kiezen (o.i.d.) Score van reeks bekijken

11 december Reeks Reeks 1: Oefening 3 (uit 10) Oefening 3 Theorie Reeks Score = 10% van 100% Klaar

11 december Reeksoverzicht score Sleutel# oefCesuurPoging 1 Poging 2 Sleutel % 40 % 70 % Sleutel % 60 % n.v.t. Sleutel % 20 % 60 % Totaal30n.v.t.40 % 63,33 % Aanvullende oefTerug naar zelfde reeks

11 december Reeks Reeks: is een verzameling oefeningen samengesteld door de docent op basis van sleutels en aantal oefeningen. Sleutel: is een unieke code van op basis waarvan oefeningen geplaatst worden in de reeks. De docent kan de sleutel samenstellen op basis van bepaalde metadata. Cesuur: is een door de docent in te stellen criterium waaraan de score van de student op een sleutel binnen een reeks moet voldoen.

11 december Reeks, procedure Oefeningen tonen Behaalde score tot nu toe tonen Hoeveel oefeningen nog te gaan? [Klaar] (reeks) dan totaalscore Evt. aanvullende of zelfde reeks presenteren

11 december Adaptiviteit Adaptiviteit: Voldoet de score van de student niet aan de cesuur, dan wordt het vastgestelde aantal oefeningen voor die sleutel binnen die reeks opnieuw geselecteerd uit de bak met oefeningen die voldoet aan die sleutel. Hierbij worden alleen oefeningen gekozen die nog niet binnen deze reeks zijn aangeboden.

11 december Adaptiviteit Reeks Klaar? Score bepalen Cesuur gehaald? Klaar, nieuwe reeks Nieuwe Oef. van die sleutel maken Ja Nee

11 december Schermoverzicht MC 1 Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel  Antwoord 1 o Antwoord 2 o Antwoord 3 Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Video/audio presentatie gedeelte FeedbackAntwoordHint

11 december Standaard oefentype Hoofdonderdelen: –Instructiedeel –Vraagdeel –Antwoorddeel Subonderdelen: –Hint –Directe feedback –Specifieke feedback –Antwoordpagina –Kijk na Multimedia  alle soorten….

11 december Standaard oefentype, procedure Instructie lezen Antwoord geven [Kijk na] aanklikken Directe feedback bekijken Evt. specifieke feedback bekijken Evt. antwoord bekijken Evt. nieuwe poging Nieuwe vraag

11 december Standaard oefentype, score & registratie Totale oefening Paren van antwoorden Open oefening Score bij poging 1 en 2 Score per antwoordpaar, bij poging 1 en 2 Geen score Score bestaat uit percentage: -1ste poging: 100% -2de poging 80% Per paar: -1ste poging 100% -2de poging 80% Registratie: -1ste antwoord -2de antwoord -Score op laatst gegeven antwoord Laatste score op oef.: som van score op beantwoorde paren/ totaal aantal paren Resultaat kan worden opgeslagen. Docent kan dit resultaat beoordelen.

11 december Dossier Opgeslagen resultaten open oefeningen worden gepresenteerd aan student en docent Docent kan opgeslagen resultaten beoordelen en discussiëren over de resultaten (met studenten) Gebruiker kan per reeks/ toets het overzicht van behaalde resultaten bekijken. Gebruiker kan antwoorden inzien (1e en 2e poging?) per oefening Gemiddelde scores worden getoond. Docenten kunnen per groep gegevens bekijken.

11 december Dossier vragen Welke resultaten moeten er getoond worden? Evenveel als wordt geregistreerd? Krijgt de student evenveel te zien als docent (behalve dan van andere studenten)? Wat zijn groepen precies in de DTL?

11 december Onderhoud: Oefeningen Reeksen Toetsen Theoriepagina’s Structurering van theorie en reeksen (navigatie) Categorieën Gebruikers toekennen aan categorieën Sleutels Hergebruik van onderdelen Gebruikers

11 december Onderhoud: samenstellen reeksen De docent selecteert 1 of meerdere sleutels of stelt deze zelf samen. –Standaard cesuur bij elke sleutel op 60%. Deze is wijzigbaar. De docent bepaalt totaal aantal oefeningen. Eventueel is dit per sleutel te bepalen. Standaard random aanbod van oef. –De docent kan oef in vaste volgorde plaatsen. Standaard alle oefeningen even zware weging. Dit is door de docent aan te passen.

11 december Onderhoud: Hergebruik Binnen oefeningen: –Bestanden (zoals audio, video, afbeeldingen, tekstbestanden) –Instructiedelen van oefeningen –Feedback (delen) Binnen reeksen: –Individuele oefeningen –Sleutels Binnen theoriepagina’s: –Bestanden Binnen de structuur: –Reeksen –Theoriepagina’s