11 december DTL: een eerste concept Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken
11 december Inlog en intake Via de DLO naar een reeks (indien technisch mogelijk) zonder inlog). Via de DLO naar de homepage (indien technisch mogelijk zonder inlog). Eventueel 1 x per sessie inloggen. Intake: –Snelle verbinding: assets vanaf de server –Langzame verbinding: cd-rom plaatsen in de PC.
11 december “Home DTL” Kies een categorie -Luistervaardigheid niveau 1 -Spreekvaardigheid -Vervoegingen
11 december “Home, deel 2” Categorie Luistervaardigheid niveau 1 Structuur 1 Structuur 1a Structuur 1b Structuur 2 Structuur 3 Reeksen of theorieaanbod -Reeks 1 -Reeks 2 -Reeks 3 -Reeks 4 Theorie Reeks
11 december Homepage, procedure van selectie Categorie kiezen Binnen structuur onderwerp kiezen Theorie bekijken Reeksen kiezen Reeks afmaken Nieuwe reeks kiezen (o.i.d.) Score van reeks bekijken
11 december Reeks Reeks 1: Oefening 3 (uit 10) Oefening 3 Theorie Reeks Score = 10% van 100% Klaar
11 december Reeksoverzicht score Sleutel# oefCesuurPoging 1 Poging 2 Sleutel % 40 % 70 % Sleutel % 60 % n.v.t. Sleutel % 20 % 60 % Totaal30n.v.t.40 % 63,33 % Aanvullende oefTerug naar zelfde reeks
11 december Reeks Reeks: is een verzameling oefeningen samengesteld door de docent op basis van sleutels en aantal oefeningen. Sleutel: is een unieke code van op basis waarvan oefeningen geplaatst worden in de reeks. De docent kan de sleutel samenstellen op basis van bepaalde metadata. Cesuur: is een door de docent in te stellen criterium waaraan de score van de student op een sleutel binnen een reeks moet voldoen.
11 december Reeks, procedure Oefeningen tonen Behaalde score tot nu toe tonen Hoeveel oefeningen nog te gaan? [Klaar] (reeks) dan totaalscore Evt. aanvullende of zelfde reeks presenteren
11 december Adaptiviteit Adaptiviteit: Voldoet de score van de student niet aan de cesuur, dan wordt het vastgestelde aantal oefeningen voor die sleutel binnen die reeks opnieuw geselecteerd uit de bak met oefeningen die voldoet aan die sleutel. Hierbij worden alleen oefeningen gekozen die nog niet binnen deze reeks zijn aangeboden.
11 december Adaptiviteit Reeks Klaar? Score bepalen Cesuur gehaald? Klaar, nieuwe reeks Nieuwe Oef. van die sleutel maken Ja Nee
11 december Schermoverzicht MC 1 Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Antwoord 1 o Antwoord 2 o Antwoord 3 Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Video/audio presentatie gedeelte FeedbackAntwoordHint
11 december Standaard oefentype Hoofdonderdelen: –Instructiedeel –Vraagdeel –Antwoorddeel Subonderdelen: –Hint –Directe feedback –Specifieke feedback –Antwoordpagina –Kijk na Multimedia alle soorten….
11 december Standaard oefentype, procedure Instructie lezen Antwoord geven [Kijk na] aanklikken Directe feedback bekijken Evt. specifieke feedback bekijken Evt. antwoord bekijken Evt. nieuwe poging Nieuwe vraag
11 december Standaard oefentype, score & registratie Totale oefening Paren van antwoorden Open oefening Score bij poging 1 en 2 Score per antwoordpaar, bij poging 1 en 2 Geen score Score bestaat uit percentage: -1ste poging: 100% -2de poging 80% Per paar: -1ste poging 100% -2de poging 80% Registratie: -1ste antwoord -2de antwoord -Score op laatst gegeven antwoord Laatste score op oef.: som van score op beantwoorde paren/ totaal aantal paren Resultaat kan worden opgeslagen. Docent kan dit resultaat beoordelen.
11 december Dossier Opgeslagen resultaten open oefeningen worden gepresenteerd aan student en docent Docent kan opgeslagen resultaten beoordelen en discussiëren over de resultaten (met studenten) Gebruiker kan per reeks/ toets het overzicht van behaalde resultaten bekijken. Gebruiker kan antwoorden inzien (1e en 2e poging?) per oefening Gemiddelde scores worden getoond. Docenten kunnen per groep gegevens bekijken.
11 december Dossier vragen Welke resultaten moeten er getoond worden? Evenveel als wordt geregistreerd? Krijgt de student evenveel te zien als docent (behalve dan van andere studenten)? Wat zijn groepen precies in de DTL?
11 december Onderhoud: Oefeningen Reeksen Toetsen Theoriepagina’s Structurering van theorie en reeksen (navigatie) Categorieën Gebruikers toekennen aan categorieën Sleutels Hergebruik van onderdelen Gebruikers
11 december Onderhoud: samenstellen reeksen De docent selecteert 1 of meerdere sleutels of stelt deze zelf samen. –Standaard cesuur bij elke sleutel op 60%. Deze is wijzigbaar. De docent bepaalt totaal aantal oefeningen. Eventueel is dit per sleutel te bepalen. Standaard random aanbod van oef. –De docent kan oef in vaste volgorde plaatsen. Standaard alle oefeningen even zware weging. Dit is door de docent aan te passen.
11 december Onderhoud: Hergebruik Binnen oefeningen: –Bestanden (zoals audio, video, afbeeldingen, tekstbestanden) –Instructiedelen van oefeningen –Feedback (delen) Binnen reeksen: –Individuele oefeningen –Sleutels Binnen theoriepagina’s: –Bestanden Binnen de structuur: –Reeksen –Theoriepagina’s