Projectwijzer 1 H2. Acquisitie en Verkoop Middenkader Engineering.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Advertisements

Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
Gespreksvoorbereiding
10 tips voor een gouden start Groeitips
Training Omgaan met service
4 P´s en 3 R-en MK01.
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Business Marketing Sabine Vermuyten
H8: Distributie.
H3: Koopgedrag van organisaties
Business Marketing Management
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Commercieel jaarplan Commercie:
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Projectwijzer 1 H3 Kostprijs en kosten Middenkader Engineering.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Projectwijzer 3 H3 Verkoopgesprek en -technieken
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 1 Ken de (detail)handel
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Sales H2 Acquisitie en verkoop
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Ondernemer detailhandel.
H6 – Business-to-businessmarkten
Verkopen en kassa H2 Verkoopgesprekken Ondernemer detailhandel.
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
Verkoop en marketingplan
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Projectwijzer 3 H2 Koopgedrag Middenkader Engineering.
Verkopen en kassa H5 Betalen en administratie Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Filiaalmanager.
Projectwijzer 7 H2 De klantgerichte organisatie Middenkader Engineering.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Management en leidinggeven
Commercieel beleid 1 H5 Samenwerking Ondernemer detailhandel.
Marketing 5 havo.
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Hoofdstuk 3 Internationaliseringstheorieën.  Het belang van locatievariabelen bij beslissingen over investeringen in het buitenland.  3 voorwaarden:
Indeling van hoofdstuk 9 Sales management 9.1 Belang van persoonlijke verkoop 9.2 Het verkoopproces 9.3 Sales management en verkoopdoelstellingen 9.4Organisatorische.
Lezing VNHI “Problemen in de winkelstraat” 12 mei 2016.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop en marketingplan Hoofdstuk 3 Contracten. Inhoud 1 Relatiebeheer 2 Klanten werven 3 Contracten 4 Klachten 5 Verzekeringen 1.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
13 oktober Hoofdstuk 2 Meer over logistiek en groothandel Teamleiders.
Goederenstroombeheersing
H6 – Business-to-businessmarkten
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Checklist for Savings & Added Value
Verkoop Service.
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Projectwijzer 1 H2. Acquisitie en Verkoop Middenkader Engineering

Acquisitie en afspraken maken Acquireren is actief op zoek gaan naar nieuwe klanten en orders. Dit doe je op basis van: op basis van het activiteitenplan op basis van het verkoopplan naar aanleiding van promotionele acties

Relaties met klanten Direct marketing Indirecte acquisitie Een gespecialiseerde vorm van marketing, waarbij de aanbieder direct communiceert met de klant. Indirecte acquisitie Het werven van klanten zonder dat je ze persoonlijk aanspreekt

Communicatiemiddelen bij direct marketing

Verkoopcyclus

Vormen van samenwerking Franchise Hard franchise Soft franchise Service merchandising Een ondernemer vertrouwt een deel het assortiment aan jou toe als vertegenwoordiger.

Fasen inkoopproces

Inkoopvoorwaarden De levertijd De manier van levering Leveringskosten en –risico De garantie De betalingsvoorwaarden De kortingen Productaansprakelijkheid

Decision making unit De inkoper of groep mensen die beslissen over een aankoop.

Rollen DMU