Ridderkerk, drie jaar later VIAG congres, 4-6 nov 2007 De verkokering ten einde? Hart van Holland, Nijkerk René Hoogendoorn.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MidOffice en informatiearchitectuur bij lokale besturen 25 mei 2010.
Advertisements

Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Dienstverlening en ICT in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Naar een Benchmark Omgevingsvergunning
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
DRUPAL. By Sogeti..
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Workshop 6: Multichanneling
Digitale dienstverlening
Metadata proces april 2009 train de trainers. Waar in het werkproces metadata Binnen de organisatie zal afgesproken moeten worden van welke data er metadata.
Zaakgericht Werken.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
Server Management Framework
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Zaakgericht werken in samenhang
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Inrichting Sociaal Domein Drechterland
17 april 2008 WAB*info De digitale bron van de Nederlandse waterbodems Gaston Lamaitre Data-ICT-Dienst, Delft Uitvoerders: Atlis (hoofdaannemer), CSO (functioneel.
De virtuele zorgconsument in Second Life Annette van der Goes Eco Winkler Presentatie tijdens congres Van Patiënt tot Zorgconsument Utrecht – Maandag 19.
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Visie Dienstverlening Secretarissen provinciale afdelingen, 9 april Utrecht Roelant Schenk.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Midoffice, een nieuwe manier om DMS te gebruiken?
Cliënt-server omgeving
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Programma Open Standaarden en Open Source Software voor de Overheid dinsdag 6 april 2004 Open Source Software en Open Standaarden Standaards in samenwerking,
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Sneak Preview Technologie van morgen MS SQL server bij REAAL Peter de Visser IT Architect
Besturings- systeem A Computer A Besturings- systeem B Computer B Netwerk Handmatige taak I Applicatie 2Applicatie 1 Handmatige taak II Applicatie 3 Gebruiker.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
LIPS versie 2.1 Een logische evolutie Carl Possemiers & Tim Vander Borght Gebruikersdag VERA Leuven, 24 Oktober 2005.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Referentiemodel voor de voorzieningen van Logius
Loe Hameleers Gerard Maeijer
Service Oriented Architecture
Minicollege Service Oriented Architecture
© de vries business consultancy, 2008
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
KCC4ALL.
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
Winstpakkers en vraagbundeling
Presentatie Cubiss Jaap Koster Senior Accountmanager Centric Software Engineering.
Ondersteuning, een nadere verdieping. BRP in ZIP-formaat
SharePoint 2010: een praktijkcase Robert Jan van Holland.
Informatievoorziening Walcheren voor Elkaar
Blauwdruk MULTI CHANNEL Architectuur
One stop shop: KCC Almere
Standaard PreFill eFormulieren met SIMgroep en Centric; dienstverlening aan burgers en bedrijven op een hoger niveau 22 sept 2015.
Masterclass Duurzame inzetbaarheid & Mobiliteit. Werkgroep DI waarin management, staf en ARBO waar verbinding van de organisatie op het gebied van DI.
eDienst architectuur Snijvlak bedrijfsprocessen en ICT
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
ICT plan 4 september i-NUP I-NUP bouwt voort op het NUP, het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid. Aan dit programma lag.
Webwinkel in het D-cluster van de opleiding Logistiek Ad van Kooten – docent ERP toepassingen  Pract. 1.
Landelijke digitale sociale kaart. Kostenvrije Sociale kaart software Ter beheer en ontsluiting van landelijke Sociale kaart gegevens 100% web based.
5 diepe valkuilen op weg naar een Zorgorganisatie ‘in control’
Grip & Controle op digitalisering
Vandaag: BCT en CORSA Opbouw en afbakening cursus
Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Landelijke digitale sociale kaart
Gebruikersdag 2017 Welkom.
Transcript van de presentatie:

Ridderkerk, drie jaar later VIAG congres, 4-6 nov 2007 De verkokering ten einde? Hart van Holland, Nijkerk René Hoogendoorn

Even voorstellen 2550 ha inwoners 5 kernen 350 medewerkers voorhoedegemeente

Inhoud Verleden Heden Toekomst

Inhoud Verleden Heden Toekomst

VIAG congres 2001 Virtuele Gemeenschap Second Life ?

Verleden Inzet van WEB+ Inter Access: VG-applicatie die bij gemeentes werkt Ridderkerk: ervaring opdoen

Verleden productencatalogus 6 producten op transactieniveau 70 formulieren werkstroombeheer processen en werkinstructies XML-berichtenverkeer FO-MO-BO 7 x 24 uur

klant GSC/frontoffice backoffice ….BWT4ALLPIV4ALLCORSA midoffice andere overheden bedrijven Midoffice-applicatie = adapter WEB+ internet telefoonbaliepost ODS

Verleden Ervaringen –Techniek aanwezig

Verleden Ervaringen –Techniek aanwezig –Niet alleen Digitaal Loket –Denken vanuit organisatiebrede processen ontbreekt

Inhoud Verleden Heden Toekomst

Heden Aanbesteding en bouw PBS –Digitaal loket –Digitale post –WMO Afronding pilot

pbs.ridderkerk.nl Gegevens magazijnBiztalkCaptaris 5Historie PIV4ALL BWT4ALL Corsa GWS4ALL … desktop koppeling DigiD / PKI ISPRidderkerk

Heden Ervaringen –Nadruk teveel op voorkant –Maatwerk –Implementatie processen –Techniek <> organisatie

Inhoud Verleden Heden Toekomst

Verbouw PBS → TOP –Nadruk op processen –25/100 processen in 2009 Samen met leveranciers –Standaard producten –Gebruik services

Services Data Presentatie Web + Clients Web + ServerCaptaris Server Gegevensmagazijn Services (Microsoft.Net) ODS (Web + ) Zakenmagazijn (Web + ) Zakanmagazijn (Teamplate DB) MS SQL server Gegevens magazijn MS SQL server

+ FOODSCaptaris 6.0 PIV4ALL Corsa … Captaris client Gegevens magazijn DigiD / PKI Ridderkerk ISP TeamplateDB Zakenmagazijn koppeling desktop Web + broker

Toekomst Verwachtingen –Samenwerking –Organisatiebrede processen –Verandering in werken –Volwassen organisatie INK fase I → III/IV –SOA

Verbindend Vanuit vertrouwen, respect en betrokkenheid de samenwerking aangaan, in het besef dat daarmee een beter resultaat wordt bereikt.