Rode assen Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optellen en aftrekken tot 20
Advertisements

Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie scheidsrechters Versie sept 2013.
Ga naar > Wegwijzer. 2 HOMEPAGE gemeenteraad Delft.
Leer de namen van de noten 1
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
 Wiki … wat ?  Wiki … hoe ?  Wiki …wanneer ? WikiProgramma Wiki.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Workshop Nieuwe begroting
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW Voorjaar.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
1 visual basic flash F3 studentenversie auteursversie.
Van Nul naar Drie Normaliseren.
Nico Mulder, manager consumer marketing
MDAC 2014 Groep 3 The E-Harbor toekomst van de haven van Rotterdam
Leer de namen van de noten 2
Gezonde Relaties
Vergaderen Gebruikt materiaal Actie! Office3 bso blz. a Benoem het materiaal in de tweede kolom in je boek op blz b In de derde kolom.
WISKUNDIGE FORMULES.
Workshop2: Technisch communiceren. Extra blok Workshop2: Technisch communiceren Stap 1: Hoe creëren ?
Blok 2 les 1.
Parallelle Algoritmen String matching. 1 Beter algoritme patroonanalyse Bottleneck in eenvoudig algoritme: WITNESS(j) (j = kandidaat in eerste i-blok)
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
INTERACTION DESIGN Week 8.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 7 – Gilden.
Interactieve versie mbv DSB
27 juli 2014hier komt de naam van de presentatie in P 1 Web 2.0 Het "nieuwe" interactieve internet.
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
De bedradingslijst.
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
User management voor ondernemingen en organisaties
1. Levensbeschouwing en communicatie
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Al doende leren training docenten
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Presentatie Website Oldtimer Caravan Club
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
ZijActief Koningslust
Hogeschool PXL – Elfde-Liniestraat 24 – B-3500 Hasselt Wegwijs in Gopress Handleiding voor het gebruik van de databank.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Prototypes Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
User Experience Design
Artificial Pancreas Cheetah Just Boerlage & Patrick van Kouteren.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Heel interessant !.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
User Experience Design Rogier van der Linde, 2015.
PERSONAS Rogier van der Linde, UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework YOU ARE STILL HERE.
VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Rode assen Rogier van der Linde, UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework U BENT HIER.
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
Transcript van de presentatie:

Rode assen Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014

UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework U BENT HIER

FOCUS 3 Welke versie kreeg de meeste opvolgingen? Stem op versie A

FOCUS 4 Welke versie kreeg de meeste opvolgingen? Stem op versie B

FOCUS 5

6

7 oorspronkelijk idee eindproduct na inbreng klanten, bazen, designers, marketingafdeling...

RODE ASSEN 8 Elke toepassing heeft een beperkte set van kritische taken: de rode assen Zonder deze kerntaken is je toepassing waardeloos Toepassingen hebben ook een groot aantal minder belangrijke taken Minder belangrijke taken mogen de kerntaken niet in de web staan

RODE ASSEN 9 Ontwikkelaars steken vaak veel energie in het toevoegen van nieuwe features Energie die beter zou gaan naar het bepalen en optimaliseren en hindernissenvrij maken van deze rode assen

RODE ASSEN – IDENTIFICATIE 10 bepaal de voornaamste gebruikersdoelstellingen:  resultaten gebruikersinterviews  top zoektermen  meest bezochte pagina’s  laat gebruikers hun top 5 kiezen uit een lijst  korte bevraging: ‘waarom bezoek je onze site vandaag?’  bepaal de meest voorkomende taken  bepaal de taken zonder dewelke je toepassing zinloos is ... bepaal tevens je eigen businessdoelstellingen

RODE ASSEN – IDENTIFICATIE 11 society-responsive-day-out-brighton-june-27th Prioriteiten van gebruikers- en businessdoelstellingen kunnen gelijklopen – een product kopen / verkopen –, maar ook sterk uiteen liggen. Donaties bijvoorbeeld zijn belangrijk voor een kankerwebsite, maar niet voor hun bezoekers.

RODE ASSEN – IDENTIFICATIE 12 society-responsive-day-out-brighton-june-27th overzicht van alle business- en gebruikersdoelstellingen

RODE ASSEN – IDENTIFICATIE 13 society-responsive-day-out-brighton-june-27th schrap gebruikersdoelstellingen die onze businessdoelstellingen niet dienen of zelfs in de weg staan

RODE ASSEN – IDENTIFICATIE 14 society-responsive-day-out-brighton-june-27th schrap de businessdoelstellingen waarvan je de gebruiker nooit gaat kunnen overtuigen

RODE ASSEN – IDENTIFICATIE 15 society-responsive-day-out-brighton-june-27th De gemeenschappelijke taken die overblijven zijn de kerntaken. De businessdoelen die overblijven zullen onrechtstreeks, via deze kerntaken, gerealiseerd moeten worden.

RODE ASSEN – IDENTIFICATIE 16 Een goede rode as: is niet te generiek (“foto’s delen met familie en vrienden”) -> dit is geen taak, maar een motivatie / aspiratie is niet te specifiek (“foto’s sorteren met drag- drop”) -> dit is geen taak, maar een implementatie beschrijft een gebruikersactiviteit (“foto’s kunnen selecteren en samenvoegen in een fotoboek”) focust op één enkele taak die bestaat uit een opeenvolging van stappen kan frequent (product opzoeken) of niet frequent (gebruikersprofiel wijzigen) gebruikt worden

RODE ASSEN – IDENTIFICATIE 17 In vijf minuten, bedenk vijf rode assen voor één van volgende onderwerpen: een website die je financiën helpt beheren een presentatie app (zoals Powerpoint) voor smartphones een toepassing waarmee je online magazines kunt lezen op een tablet

USER STORIES 18 User stories geven context aan een rode as. Kenmerken van een goede user story: één story per steekkaart heeft de structuur ‘As... I want... so that...’  motivatie  taak  doel gaat net zoals rode assen over een specifieke taak, niet over een implementatie of aspiratie

USER STORIES 19 Een rode as zou bijvoorbeeld kunnen zijn ‘een hotel boeken’. Wat is een mogelijke user story voor een citytripper? En wat voor een zakenreiziger?

SCENARIOS 20 Stap per stap beschrijving van een rode as. Kan gebruikt worden bij ontwerp, usability testing... Gekleurde postits duiden verschillende categorieën opmerkingen aan. Voorbeeld 1: blauw = taak, geel = vraag, groen = commentaar, roze = idee Voorbeeld 2: groen = goed, blauw = verrassing, oranje = gekende fout, paars = nog niet gekende fout