Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Management & Organisatie
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Kader waarbinnen scholen eigen invulling kunnen geven en eigen accenten kunnen leggen. Netwerk waar uitwisselen en samenwerken centraal staan. Al 17 scholen!
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom.
Havo 4 Vwo 4 Welkom.
Het geven van een workshop
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) Altijd bij vragen de slides van de vorige.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Een dialoog met klanten opbouwen
Marketing vandaag en morgen
Opleiden van medewerkers
Willem de Zwijger Schoonhoven
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Experts werkvorm + begrippentest
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Pilot Economie & Ondernemen Vernieuwing in het VMBO
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Quest op het Sancta Maria Lyceum
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Sales H1 Koopgedrag Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Medmec04 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Ouderavond 5 havo 31 augustus Programma: Introductie: Angelique van Dam Decanaat: Jeanette Rontberg Kennismaken met de mentoren.
Week 23 aug-3 sept Info voor 2 lessen. Les 1 Ophalen kennis 2 e jaar mbv foto presentatie /character-design-by-brett-bean-via.html.
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
Jorrit Blaas U moet veranderen: Meer muziek! 6 Meer bewegingsonderwijs! Radicaliseringslessen Vakoverstijgend 21st Century Skills! Meer Bildung!
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Eindexamen VMBO-TL MBO/HAVO: Hidzer de Vries
Kennismakingsavond HAVO 5 / Atheneum 6 Welkom coördinator H5/A6 = Dhr. J. van Dam.
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
Welkom! Informatieve ouderavond mavo 4 11 januari 2016.
Profielkeuze Mavo 3 naar 4.  Bevorderingsnorm  Profielkeuze mavo 4  Examen  Wanneer keuze maken? Programma.
Management en Organisatie een nieuw vak in de tweede fase.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
DUURZAAM ONDERNEMEN in het bedrijfsleven Een gezond, winstgevend en succesvol bedrijf door duurzaam ondernemen (SPRINT) MARKETING EN COMMUNICATIE.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Anouk Filius Decaan tto, atheneum, havo, mavo
Informatieve ouderavond mavo 4 11 januari 2016
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Les 2: Van productie tot verkoop
HET VAK NEDERLANDS IN JE EXAMENJAAR
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Les 5: Het marketingplan
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Les 1: Introductie Marketing
Praktijk Opleiders Cursus
Les: H.3 Het marketingplan
Het ultieme masterplan
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
VECON BUSINESS SCHOOL in het profiel E&O
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Les 2: Van productie tot verkoop
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4

Opbouw programma – optie 1 ‘Hoorcolleges’ over de belangrijkste marketingtheorieën (periode 3). Excursie? ‘Werkcolleges’ waarin jullie (in twee- of drietallen) een marketingplan maken (periode 4).

Opbouw programma – optie 2 ‘Hoorcolleges’ over de belangrijkste marketingtheorieën. Excursie?

Afronding programma – optie 1 Tentamen met (gedeeltelijk) meerkeuzevragen over de stof van de hoorcolleges (eind periode 3 / begin periode 4). Presentatie marketingplan (een-na-laatste of laatste les periode 4). Inleveren marketingplan (eind periode 4).

Afronding programma – optie 1 Tentamen: – minimaal een 5,5 – één herkansing Marketingplan: – beoordeling presentatie minimaal voldoende – beoordeling ingeleverd marketingplan minimaal een 5,5

Afronding programma – optie 2 Tentamen met (gedeeltelijk) meerkeuzevragen over de stof van de hoorcolleges (eind periode 4).

Afronding programma – optie 2 Tentamen: – minimaal een 5,5 – één herkansing

Literatuur Uitgedeeld materiaal (kopieën) Lesbrief – havo: Marketing – atheneum: Marketing & Logistiek Aantekeningen / Powerpoints

Beloning (‘Wat is je winst?’) Kennis van de belangrijkste marketingtheorieën. (Nuttig in iedere commerciële en/of leidinggevende functie!) Voorsprong op andere leerlingen wat betreft (een deel van) de inhoud van de lesbrief Marketing / Marketing & Logistiek. Betere aansluiting op iedere vervolgopleiding op het gebied van bedrijfseconomie / management. Een heus BRC-certificaat.

Vragen?

Week 1 Marketing – een introductie

Week 1 Wat is het doel van marketing?  Het bieden van meerwaarde aan klanten.

Week 1 Met het bieden van meerwaarde aan klanten:  trek je nieuwe klanten aan en behouden we bestaande klanten.

Week 1 Hoe bereiken marketeers dat doel (het bieden van meerwaarde)?  Stel de klant centraal!  ‘Creëer klantwaarde en bouw profijtelijke klantrelaties op.’

Week 1 Dus… Wat is marketing nu eigenlijk?  Het beheren van winstgevende relaties met klanten met als doel het creëren van waarde voor klanten en in ruil daarvoor waarde terugkrijgen.

Week 1 En dus ook:  Het leveren van klanttevredenheid op een winstgevende manier.

Week 1 Het marketingproces:

Einde