Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
Impact van EU-regels op aanbieders betaaldiensten Simon Lelieveldt.
De campagne....
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Workshop ‘kennis’. Moderne media •Computer •Video •DVD •Mobiele telefoon •iPod •internet •Radio •TV •Satelietontvangst •HDTV •Enz….. •Enz……….
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Mobiele marketing.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
Consumenten elektronica Consumenten elektronica Wat gaan we behandelen? Telefoneren Fotograferen Radio en Muziek Televisie kijken Video/Film.
Dutch Bird Alerts Blijf op de hoogte van alle zeldzame vogelwaarnemingen in NL Ontvang waarnemingen op je vaste adres, maar ook op je mobiele .
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Het klaslokaal 2.0.
Tablets wat zijn het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 december © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
De GigaPort GPRS-pilot Klaas Wierenga SURFnet Innovatiemanagement
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
Mobiele Netwerken Op weg naar UMTS Tom Geysen – 3 BO.
User Centred Development
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Bordboeken Van .pdf naar HTML5.
Steven Körmeling, Mark Rotteveel, Jan Kouwenhoven januari 2006
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
fly ng bytes interactieve software voor de begeleiding
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Grip op IT.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Mobile content billing
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Inhoud  Vroeger en nu  Draadloosheid  Heden  De toekomst is in zicht.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Seminarie Geïntegreerde Informaticatoepassingen mobiele telecommunicatie m-commerce Kris Lens Hans Verbustel.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Mobiel breedband internet.  Een gewone internetverbinding maar dan mobiel  Overal in Nederland via GPRS of EDGE, op veel plaatsen via UMTS (of HSDPA),
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Sociale media bij HR & jobs
Near Field Communication Nicki, Lorette en Maaike.
Een goed product maken is niet genoeg …
KNVI Congres Introductie BI.
Whatsapp Hey there! I am using WhatsApp 29 januari 2017.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Mobile Marketing

Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen... Quiz

Wat is Mobile Marketing?

Het inzetten van alles wat mobiel, draagbaar en draadloos is om uw doelgroep te bereiken

Mobile

Tv en Radio Computer Internet Magazines Direct Mail Krant In-StoreOutdoor Consument Mobiel

Marketing

Product: Pricing: Promotion: Placement (or distribution): People: Process: Physical evidence: Personalization: Participation: Peer-to-Peer: Predictive modeling:

Product: Pricing: Promotion: Placement (or distribution): People: Process: Physical evidence: Personalization: Participation: Peer-to-Peer: Predictive modeling:

Welke vormen zijn er?

SMS & MMS 3G GPS UMTS WAP HSDPA GSM

Mobile Marketing via SMS (On-pack, In store. Sms-acties) Mobile Marketing via MMS In-Game Mobile Marketing Mobile web marketing (WAP, EDGE, UMTS, HSDPA, WIMAX) Mobile Marketing via Bluetooth (Blue casting) Mobile Marketing via Infrared (oud word niet meer gebruikt) Location Based Services (GPS) User Controlled Media (Facebook, Hyves, YouTube etc.) Mobile Marketing via Imaging

De toekomst

Trein- en Concert kaartjes Betalen met mobiel Location based User content Personalisation

De doelgroep en het effect

Doelgroepen tot t/m t/m

SMS Ringtones & Wallpapers Foto’s Quizen Stemmen Doorsturen (Bluetooth) Mobile Marketing tot 16 Jaar

Maakt het leven chiller

Mobile Marketing 16 t/m 25 Jaar SMS & MMS 3G GPS UMTS HSDPA

Mobile Marketing 16 t/m 25 Jaar Bellen SMSInternet (Social, informatie etc.)Applicaties Navigatie (GPS)Foto’s Agenda

Find a courtAdd your home courtFind a pickup gameSchedule your own game and invite other playersCreate and manage teams and leagues

Maakt het leven Leuker

Bellen SMSInternet (informatie) Navigatie (GPS)Foto’s Agenda Mobile Marketing 25 t/m 40 Jaar

Maakt het leven makkelijker

Bellen SMS (ontvangen, doneren, stemmen, prijsvragen etc.) Navigatie (GPS) Foto’s Mobile Marketing 40+

Maakt het leven moeilijker...

Mobile Marketing 40+ Maakt het leven niet makkelijker...

Regels

Telecommunicatiewet b-to-c b-to-b Wijzigingen per 1 juli 2009

Toezichthouders Cbp: verwerken van persoonsgegevens OPTA: gebruik van media Consumentenautoriteit: inhoud boodschap (handelspraktijk) Gezamenlijk:

Voor en nadelen...

Technische nadelen Nederlands strenge wetgeving Hoge sms kosten Beperkte karakters (sms) Irritatie grens

Voor en nadelen... Lage kosten (bluetooth en internet) Persoonlijk karakter van het medium Mogelijkheid tot microbetalingen Relatief hoog aantal reacties De korte time-to-market Het inzicht in de effectiviteit Locatie en tijdsonafhankelijk InteractiefSnel en directCrossmediaal in te zetten

Vragen?

Quiz

Einde Bedankt voor jullie aandacht

Miquil Tjon Kon Fat Wesley van Komen Kirsten van der Stelt