Mobile Marketing
Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen... Quiz
Wat is Mobile Marketing?
Het inzetten van alles wat mobiel, draagbaar en draadloos is om uw doelgroep te bereiken
Mobile
Tv en Radio Computer Internet Magazines Direct Mail Krant In-StoreOutdoor Consument Mobiel
Marketing
Product: Pricing: Promotion: Placement (or distribution): People: Process: Physical evidence: Personalization: Participation: Peer-to-Peer: Predictive modeling:
Product: Pricing: Promotion: Placement (or distribution): People: Process: Physical evidence: Personalization: Participation: Peer-to-Peer: Predictive modeling:
Welke vormen zijn er?
SMS & MMS 3G GPS UMTS WAP HSDPA GSM
Mobile Marketing via SMS (On-pack, In store. Sms-acties) Mobile Marketing via MMS In-Game Mobile Marketing Mobile web marketing (WAP, EDGE, UMTS, HSDPA, WIMAX) Mobile Marketing via Bluetooth (Blue casting) Mobile Marketing via Infrared (oud word niet meer gebruikt) Location Based Services (GPS) User Controlled Media (Facebook, Hyves, YouTube etc.) Mobile Marketing via Imaging
De toekomst
Trein- en Concert kaartjes Betalen met mobiel Location based User content Personalisation
De doelgroep en het effect
Doelgroepen tot t/m t/m
SMS Ringtones & Wallpapers Foto’s Quizen Stemmen Doorsturen (Bluetooth) Mobile Marketing tot 16 Jaar
Maakt het leven chiller
Mobile Marketing 16 t/m 25 Jaar SMS & MMS 3G GPS UMTS HSDPA
Mobile Marketing 16 t/m 25 Jaar Bellen SMSInternet (Social, informatie etc.)Applicaties Navigatie (GPS)Foto’s Agenda
Find a courtAdd your home courtFind a pickup gameSchedule your own game and invite other playersCreate and manage teams and leagues
Maakt het leven Leuker
Bellen SMSInternet (informatie) Navigatie (GPS)Foto’s Agenda Mobile Marketing 25 t/m 40 Jaar
Maakt het leven makkelijker
Bellen SMS (ontvangen, doneren, stemmen, prijsvragen etc.) Navigatie (GPS) Foto’s Mobile Marketing 40+
Maakt het leven moeilijker...
Mobile Marketing 40+ Maakt het leven niet makkelijker...
Regels
Telecommunicatiewet b-to-c b-to-b Wijzigingen per 1 juli 2009
Toezichthouders Cbp: verwerken van persoonsgegevens OPTA: gebruik van media Consumentenautoriteit: inhoud boodschap (handelspraktijk) Gezamenlijk:
Voor en nadelen...
Technische nadelen Nederlands strenge wetgeving Hoge sms kosten Beperkte karakters (sms) Irritatie grens
Voor en nadelen... Lage kosten (bluetooth en internet) Persoonlijk karakter van het medium Mogelijkheid tot microbetalingen Relatief hoog aantal reacties De korte time-to-market Het inzicht in de effectiviteit Locatie en tijdsonafhankelijk InteractiefSnel en directCrossmediaal in te zetten
Vragen?
Quiz
Einde Bedankt voor jullie aandacht
Miquil Tjon Kon Fat Wesley van Komen Kirsten van der Stelt