23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
En español gustar significa “leuk vinden”
Advertisements

Bienvenidos a la clase de español
Spaans Hoy: Werkwoordoefeningen afmaken p. 21 t/m 27 (check antwoorden achterin) werkboek (25 minuten) Números (bingo) (20 minuten) Recepción hotel (45.
Kijk- en luistervaardigheid
Mariela Elisa Ibarra Jacob Nicolaas Bol Mariela Elisa Ibarra Jacob Nicolaas Bol.
Ser en Estar Ser = zijn + een eigenschap ( langdurig, altijd)
Talenreizen SPANJE.
P OR Y PARA. W ANNEER P OR ? Niet-exacte tijdsaanduidingen (rond) - rond de jaren 50 (por los años cincuenta) Niet-exacte plaatsaanduidingen (door, langs,
Schrijf dit op:   Op deze site probeer ik zoveel mogelijk info.
Bienvenidos a la clase de español conjugar los siguientes verbos hablar llevar Escribir leer Escuchar aprender vivir 2.
Dit is een ode als eerbetoon aan de schoonheid van de zachtste vrouwelijke rondingen. Een ware “ontboezeming” in de let. & fig. betekenis van het woord.
El Futuro Toekomstige tijd. Er zijn verschillende manieren om over een aktie in de de toekomst te spreken :  Ir + a + infinitive  Vamos a estudiar en.
Ser De vertaling van dit werkwoord: (yo) soy (tú) eres
25 januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag.
Mi vida loca Lessen week 3.
Ser/Estar/Hay en de Gerundio
MI VIDA LOCA Lessen week 2. Wat gaan we doen? Herhalen laatste les Test woordenkennis (steekproef) Bekijken aflevering 2 en 3 en bijbehorende thema’s.
24 januari 2012 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2011 Reitdiep College locatie Kamerlingh Onnes Tien jaar werken.
door Liesbeth de Ruiter & Aligonda Wijnia
Ouderavond 4 VWO 20.00Leerjaar 4O. Westers 20.20Mentoren Dhr. Van Brink Dhr. Dekker Dhr. Jansen Dhr. Lebbink Mvr. Vijftigschild.
Capítulo 6 Frases Clave, bron E ¿Qué hacemos? © Noordhoff Uitgevers 2010.
25 januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag.
25 januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2013 universitair onderwijscentrum groningen dag.
Wonderen der natuur Milagros de la naturaleza The Wave ~ Arizona /USA La ola - Arizona Musik: Louis Armstrong – What a wonderful world.
Los adjetivos en español
¿ ¿QUÉ HORA ES? HOE LAAT IS HET? ¿Qué hora es? Perdone, ¿tiene hora? Pardon, heeft u de tijd? DE TIJD VRAGEN ( PREGUNTAR LA HORA) No tengo reloj. Nee.
Los Acentos.
¡me gusta España! spellen zoveel mogelijk adjetivos
AUTOMATIZACIÓN HIDRÁULICA
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag.
23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag.
23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag.
Vakbijeenkomst Spaans
Tekst :en muziek : Willy Derby 1934
La fotogénica Santorini es la mejor embajadora de este conjunto Het fotogenieke Santorini is de beste ambassadeur van deze site Música.
El hábitat troglodita. Golgoli leefgebied Cuando se habla de hábitat troglodita se hace en referencia al peculiar modo de organización de un asentamiento.
23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag.
Nog een verleden tijd…… De imperfecto. In de pretérito imperfecto zitten weinig onregelmatige werkwoorden. Hier onder de uitgangen van de regelmatige.
Inhoud 1 Grammatica en woordenschat blokken 1 + 2:
Un programa educativo es un documento que permite organizar y detallar un proceso pedagógico. El programa brinda orientación al docente respecto a los.
A cociña da lectura Ingredientes, modo de preparación, receitas, menús… Pacodiaz –2011 Proxecto de mellora CEIP Froebel Pontevedra
LORCA College 10. De Restauratie – Cánovas del Castillo ‘Turno pacífico’ Caciques Institución Libre de Enseñanza.
Aunque + indicativo / subjuntivo
Vertaald uit het Spaans – Freddy Storm 07/2011 IJSBOLLEN.
LES 1 EIGEN WOORDENLIJST 15 WOORDEN SP/NL INGELEVERD? INTRODUCTIE BOEK Week 37: 7-11 september.
Hoy es viernes el 30 de octubre Vandaag is het vrijdag 30 oktober
3HD Unidad 3: Y tú, ¿cómo eres? Granada. Programa Start Unidad 3 Filmpje: Granada (3 op reis) Start taak Unidad 3 + eigen woordenlijst.
2 HAVO Unidad 3: Mi casa es tu casa ¿Qué día es hoy? Hoy es miércoles el 2 de diciembre Welke dag is het vandaag? Vandaag is het 2 december.
Hoy es lunes Vandaag is het maandag. Programa Proefwerk bespreken in vorm van SPEL Proefwerk uitdelen Eigen woordenlijst afmaken en inleveren Bron C Bron.
Hoy es miércoles el 28 de octubre Vandaag is het woensdag 28 oktober.
3HD Unidad 3: Y tú, ¿cómo eres? Granada. Programa Inleveren eigen woordenlijst Nakijken opdr. 1 Bron C (maken opdr. 3 en opdr. 8) Bron D (uitleg en maken.
Spaans week 9 les 1 3HD.
ESPAÑOL 5 2MA Hoy es viernes el 18 de marzo. PROGRAMA  Lezen uit ‘Pobre Ana’ en de vragen maken10  Start U520  Stencil over Madrid (filmpje)  Bron.
SIBERIA Lago Baikal avancer manuellement. Wanneer we het woord "Siberië“ horen, slagen we er niet in anders dan als aan een ver ding te denken in een.
MI CASA ES TU CASA ¡VAMOS AL INSTITUTO! 2HSP2. PROGRAMA ¿Qué día es hoy? Hoy es miércoles el dos de marzo Unidad 4 herhalen Proeftoets Unidad 4 Spelletjes.
MI CASA ES TU CASA ¡VAMOS AL INSTITUTO! 2HSP2. PROGRAMA ¿Qué día es hoy? Hoy es martes el primer de marzo Leestoets afronden (20 min./22 min. extra tijd)
SURREALISMO.
SO’s en toets SO  maandag 3 november Leren: TB blz. 16  alleen de persoonlijke voornaamwoorden TB blz. 21 helemaal! Dus ook de Frases clave!!! TB blz.
POR y PARA POR PARA Oorzaak/reden (vanwege)
Profesora: Edna Trilleros
Een groet vanuit Venezuela voor allen
Franse Les Les 1 Kennismaken / uitleg Uitleg methode Hoofdstuk 1a
Terms definition AS2.
Gobierno en línea y gestión multicanal
Zuiderzee is nu IJselmeer
Introductieles Spaans  ¡Bienvenido! Mart de Weerd // September 2017
Gedachten voor februari 2010:
Om iets of om een gunst vragen
Los verbos : SER (zijn) ESTAR (zich bevinden) LLEVAR (dragen)
Transcript van de presentatie:

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 La expresión oral Una propuesta didáctica para hablar en clase

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Programa 1- Introducción. 2- Compartir experiencias. 3- Presentar la propuesta didáctica de expresión e interacción oral. 4- Una pequeña práctica. 5- Puesta en común (comentar los aspectos positivos y negativos). 6- Ronda de preguntas y despedida.

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Nuestro objetivo:

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Sugerencias Compartir propias experiencias en grupos de dos.

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Actividad oral Objetivo de aprendizaje MotivarIntegrarEficazRetar

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Justificar la actividad Forma de trabajo interactiva. Integra todas las destrezas. Permite diferenciar. Motiva por la libertad de elección del tema. Aprenden nuevo vocabulario. Aprenden estrategias.

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Propuesta didáctica 1.Papel del profesor. 2.Tarea de los alumnos.

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Papel del profesor 1.Facilitar direcciones en Internet. 2.Presentar los criterios. 3.Definir las parejas. 4.Diseñar el plano de la clase. 5.Explicar el objetivo. 6.Explicar la actividad. 7.Explicar el formulario.

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Direcciones

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Criterios 1.Extensión artículo original : 500 palabras +/ -. 2.Imprimir dos copias. 3.Resumir artículo en propias palabras: 300/ 350 palabras. 4.Incluir en el resumen: 1. El título 2. Dónde lo encontraste 3. Por qué lo elegiste 4. Opinión (al final del resumen). 5.Preparar el artículo para explicar a los demás.

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Formulario Expresión oral23/01/2015Nombre y apellido: ____________________ 1ª Conversación con: Nombre : ____________________________________ 1- El tema del artículo (no el título) es: _____________________________________ 2- Resume con tus propias palabras su artículo: _____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________ 3- ¿ Cuál es tu opinión sobre su artículo? _____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Tarea de los alumnos 1.Buscar un artículo en Internet. 2.Resumir el artículo en propias palabras. 3.Preparar el resumen para explicarlo a los compañeros. 4.Evaluar la actividad.

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Evaluación por parte del alumno Retroalimentación: 4- ¿ Cuál es tu opinión sobre la tarea en general? ___________________________________________________ ___________________________________________________ ___________________________________________________ ___________________________________________________ ___________________________________________________

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Una pequeña práctica En grupos de 2 (max. 3 personas). Leer el artículo (A2) Pensar en las posibles actividades. Definir los criterios.

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Puesta en común -Compartir ideas. -Dificultades en el proceso. -Inconvenientes. -Aspectos positivos o negativos… - etc.,

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Ronda de preguntas y despedida -Preguntas, -Comentarios, -Sugerencias…

23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2015 Despedida y cierre