FEEST VRIJZINNIGE JEUGD Zondag 26 april 2015 www.ovmbrugge.be
De 12-jarigen zijn op een belangrijk moment gekomen in hun leven De 12-jarigen zijn op een belangrijk moment gekomen in hun leven. Ze zijn geen kinderen meer en ook nog geen volwassenen. Het Feest Vrijzinnige Jeugd symboliseert het afscheid van de kindertijd en wijst op de openstaande deur naar de volwassenheid. Het Feest Vrijzinnige Jeugd is voor de 12-jarigen de bekroning van het volgen van 6 jaar Niet Confessionele Zedenleer en vooral ook een moment waarbij wordt stilgestaan bij de grote vragen: “wie ben ik, welk soort mens wil ik worden?” Het Feest Vrijzinnige Jeugd geeft aan de 12-jarigen de mogelijkheid om op een feestelijke en waardevolle manier hun overgang van kind naar jongvolwassene in groep te vieren. Door samen het Feest Eerste Klassertjes en het Feest Vrijzinnige Jeugd te vieren , laten kinderen, jongeren en volwassenen aan elkaar zien dat ze niet alleen staan met hun humanistisch-vrijzinnige overtuiging.
Onthaal feestelingen 13u30 Deuren 13u45 Aanvang 14u00 Einde 16u00 Waar Concertgebouw Brugge
Repetities Repetitieweekend FVJ voor alle feestelingen Zaterdag 7 februari en zondag 8 februari 2015 BSGO! Manitoba 8u30-17u Repetitie voor muzikanten en kinderen die teksten zeggen FVJ Zaterdag 21 maart 2014 Middenschool GO! Brugge Centrum 9u-12u00 Doorlooprepetitie FVJ deel 1 (alle feestelingen) Zaterdag 28 maart 2015 BSGO! Manitoba 9u-12u00 Doorlooprepetitie FVJ deel 2 (alle feestelingen) Woensdag 1 april 2015 BSGO! Manitoba 14u-17u00 Generale repetitie FVJ (alle feestelingen) Zaterdag 25 april 2014 Concertgebouw Brugge 16u30-20u30u
Thema: De tijd loopt!
Weetjes voor wie deelneemt aan het optreden: Wie beslist deel te nemen aan het optreden komt naar alle repetities Leerlingen die niet kunnen deelnemen aan een repetitie met een geldige reden (examen, ziekte, optreden, …) lichten de regisseur in via mail De kledij wordt vrij gekozen
Acts worden door de leerlingen in samenspraak met hun leerkracht nc zedenleer voorbereid . Je mag koek en drank meebrengen tijdens de repetities, en eventueel iets om je in stilte bezig te houden.