Andere voorbeeld STAP 2 300 – 87=? STAP 3 STAP 4 9 210 10 300 87 3 29 300 87 13 29 300 87 213 STAP 2 STAP 3 STAP 4 4 12 352 87 5 214 352 87 65 214 352.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Gecijferdheid Negatieve getallen.
Klik op het plaatje om verder te gaan
Voorrangsregels bij rekenen (2)
Een getal met een komma noemen we een decimaalgetal.
Mag je ambities hebben als christen?
Standaard-bewerkingen
WACHT MENEER VAN DALEN NOG STEEDS OP ANTWOORD ?
Differentie vergelijkingen differentie vergelijkingen
Aflezen van analoge en digitale meetinstrumenten
Leer de namen van de noten 1
Positieve en Negatieve getallen
vergelijkingen oplossen
dia's bij lessenserie Pythagoras ± v Chr.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Een manier om problemen aan te pakken
MERKWAARDIGE PRODUCTEN
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Leer de namen van de noten 2
REKENEN.
Het binaire talstelsel
Presentatie vergelijkingen oplossen Deel 2
Regels voor het vermenigvuldigen
1 het type x² = getal 2 ontbinden in factoren 3 de abc-formule
Bewegen Hoofdstuk 3 Beweging Ing. J. van de Worp.
Breuken-Vereenvoudigen
Lenzenformule opgave 1 L O P U C
Lesplanning – paragraaf 7 blz. 38
Goedemorgen.
Les 4 groep 6 leerdoel: Je kunt cijferend optellen.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Uitleg Russisch delen.
Statistiekbegrippen en hoe je ze berekent!!
Massa’s en massaverhoudingen bij een chemische reactie
Vergelijkingen oplossen.
Voorrangsregels bij rekenen (1)
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Maar HOE kan je nu twee BINAIRE getallen optellen?
2.1 Rekenen K. van Dorssen.
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Presentatie vergelijkingen oplossen.
Enquête uitslag Gemaakt door: Dominique Geschiere en groep 8a
Grote getallen.
Werk met je schoudermaatje. Leg 12 kleurpotloden op tafel.
Regels voor het vermenigvuldigen
Deelbaarheid.
Breuken in berekeningen
Rekentijd Schrijf de letter van het juiste antwoord op. Als je alles goed hebt, krijg je een woord.
Stichting Onderwijs der EBGS MTD Workshop 2015
Gecijferdheid les 1.4 Grootst gemene deler Kleinst gemene veelvoud
Reactievergelijkingen Een kwestie van links en rechts kijken.
rekenen Basisvaardigheden toegepast rekenen
Inhoud Optellen en aftrekken. Vermenigvuldigen en delen.
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
Inhoud Breuken (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen).
/ \ S t a a r t d e l i n g e n * Level 1
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
Deze les hoofdrekenen les 1 vervolg
  Alcoutim.
Basis 3 OPTELLEN & AFTREKKEN. Basis 3 OPTELLEN & AFTREKKEN.
Kommagetallen – De basis
Wiskunde Blok 5 les 17.
Gehele getallen optellen en aftrekken
Hoofdstuk 9 Handig rekenen 1. Hoofdstuk 9 Handig rekenen 1.
Rekenen Les 2: Oriëntatie.
Soms handig om priemgetallen te gebruiken.
Van minder naar meer Getallen 11 t/m 20.
Hoofdstuk 4 Kommagetallen basis. Hoofdstuk 4 Kommagetallen basis.
Handig rekenen & rekenregels
Transcript van de presentatie:

Andere voorbeeld STAP – 87=? STAP 3 STAP STAP 2 STAP 3 STAP H = Honderdtallen, T = Tientallen, E = Eenheden = ? STAP 1: Zet de getallen recht onder elkaar. STAP 2: Let alleen op de eenheden. De som lukt niet, want 7 is groter dan 2. Ga een tientallenen*. Je verandert de 5 in een 4 en mag dan uitrekenen. Dat is 5. Schrijf een 5 onder de streep op de plaats van de eenheden. STAP 3 Let nu alleen op de tientallen. De 5 was veranderd in een 4. De som lukt niet, want 8 is groter dan 4. Ga een honderdtal lenen. Je verandert de 3 in een 2 en mag dan uitrekenen. Dat is 6. Schrijf een 6 onder de streep op de plaats van de tientallen. STAP 4 Nu de honderdtallen nog. De 3 was in een 2 veranderd. Je hoeft er niets van af te trekken. Schrijf de 2 onder de streep. Nu staat het antwoord er: 265. STAP 2 STAP 3 STAP Dubbel 'lenen' H = Honderdtallen, T = Tientallen, E = Eenheden = ? STAP 1: Zet de getallen recht onder elkaar. STAP 2: Let alleen op de eenheden. De som lukt niet, want 7 is groter dan 1. Je wilt een tiental lenen, maar dat lukt niet. Leen daarom een honderdtal. Je verandert de 3 in een 2 en de 0 in een mag lenen van 10 dus 10 wordt 9 en 1 wordt 11 en mag dan uitrekenen. Dat is 4. Schrijf een 4 onder de streep op de plaats van de eenheden. STAP 3 Let nu alleen op de tientallen. De 0 was veranderd in een 9. De som lukt nu meteen. Dat is 1. Schrijf een 1 onder de streep op de plaats van de tientallen. STAP 4 Nu de honderdtallen nog. De 3 was al in een 2 veranderd. Je hoeft er niets van af te trekken. Schrijf de 2 onder de streep. Nu staat het antwoord er: 214. Rekenen oplossingsstrategieën Aftrekken met “lenen”

8 x x 524

Andere voorbeeld 131 +

Of je keert beide noemers direct 6 x 8 = 48 X = 48 X 8 X = 48 X 6