S OCIAL S OFTWARE EN SERIOUS GAMING Mogelijkheden van moderne softwaretoepassingen als leermiddel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ICTO Update 2006 Een kort overzicht van ontwikkelingen.
Advertisements

Presentatie Van ons.
GAMES in het onderwijs.
Ben jij een onderzoeker 2.0?
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Ict in de sociale sector • trends in toepassingen • implicaties voor de beroepsuitoefening.
Onderzoekscompetenties en VOET-en
Wegwijs in social media land
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Digital Natives vereisen een herontwerp van het onderwijs
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Innovatief leren met behulp van ICT
Het klaslokaal 2.0.
Kinderen online.
Marco Ligtvoet MSc Aardrijkskunde IOL 14 mei 2010
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
E-learning site voor auteurs en cursisten. Krachtig en makkelijk bedienbaar raamwerk voor tekst, multimedia, oefeningen en toetsen. Auteurs maken zelf.
Serious Gaming ICLON conferentie 20 april 2007
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Ouderavond Veilig Internetgebruik, thuis en op school!
Update nodig? test je eigen mediawijsheid. Wat is‘bloggen’?
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Inleiding Social Software Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
1 Digital doing INholland databank Bb Intranet mail/chat.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
ICT voor de klas Hoofdstuk 1: ICT in de wereld om je heen.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
Wiki’s en Weblogs in het onderwijs Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 6 oktober 2005.
Introductie Social Software Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 15 november 2005.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
Hoofdstuk 2: Opgroeien in een gemedialiseerde wereld
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
mei 2008 Jonna Lind Marianne Mantel Jan Lauwen
Voorlichting Internet klas 1
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Learning by sleep.
1 Digitale Learning Content Studiedag AB&I Tilburg, 23 juni 2008 Ronald Spruit - LIC.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
@albertschot ICT in het onderwijs. Trends Digital Native.
De omgeving MSN – Hyves - Facebook Inhoudsopgave Facebook MSN Hyves.
{.  De game  Feitjes  Eigen ervaring  Conclusie Wat is de succesfactor van World Of Warcraft?
S OCIAL N ETWORK- I T Stefan, Inge, Fatemeh, Chris & Mark.
Medmec04 les 1 Engagement.
Tip 7: wissel je werkvormen af
Music Share Nadia Abdoelrahman Demi Gemerts 4FD. Inhoud.
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Special. Startpagina Profiel.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
NOT 2011 Ineke Verheul Serious games of serious gaming?
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Social media: Digitaal gereedschap om samenwerking te ondersteunen Adri Verhoosel, Leer- en innovatiecentrum.
Rekenen en ICT Basisonderwijs
De geschiedenis van ICT
Sociale media.
Prikkelpresentatie Kunnen goede vertalingen ook gratis worden gemaakt?
Transcript van de presentatie:

S OCIAL S OFTWARE EN SERIOUS GAMING Mogelijkheden van moderne softwaretoepassingen als leermiddel

V ERKENNING S OCIAL S OFTWARE

W EB 2.0 Open Source Informatie nemen èn geven Denkomslag

S OCIAL S OFTWARE Software die het mogelijk maakt om online kennis, informatie, ideeën en ervaringen uit te wisselen. = open source: iedereen heeft onbeperkt toegang en kan ‘plukken en plaatsen’.

T OEPASSINGEN Social Networking (Hyves, Facebook, LinkedIn) Social Bookmarking (Delicious) Blogging (Weblog, Twitter) Swarming Wiki Social Sharing (Bookmooch, Clubvan100) Social Cataloging (Last.fm, Bibster, Flixster) Elearning (games2learn.nl) Virtual Worlds (Second Life, Active Worlds) MMORPG (Worlds of Warcraft)

I MPLICATIES VAN OPEN SOURCE Privacy? Betekenis van kennis: wikipediadiscussie Digital natives vs. Digital immigrants (Prensky)

V OORBEELDEN VOOR ONDERWIJS Wiki Blogging Projectonderwijs Virtual Worlds OVC en Active Worlds/ HU in Second Life MMORPG Stanford University in World of Warcraft Hyves Mentorklas aanmaken binnen Hyves

S OCIAL S OFTWARE EN L EERLINGEN MSN Habbo Hotel Hyves Sugababes (en aanverwanten) Wikipedia Youtube ?

T OEKOMST ? Mobile Learning Podcasts/Vodcasts Avatar based learning Community of learners ?

S ERIOUS G AMING Computergames die toegepast kunnen worden in het onderwijs

A RGUMENTEN VOOR G AMING Aansluiting belevingswereld Ervaringsleren Samenwerkend Leren Boeiende leersituaties die uitdagen

A RGUMENTEN TEGEN G AMING Praktisch: tijd/infrastructuur/geld Positie kerndoelen/leerdoelen Verschillen tussen leerlingen/leerstijlen Zicht op het leerproces

G AMES Internetgames Bestaande commerciële games (RPG, RTS en Simulation Games) Eigen te maken games

I NTERNETGAMES (kennisnet, games2learn.nl) Voorbeeld:

B ESTAANDE G AMES Simcity Sims Tycoongames Rise of Nations/Age of Empires e.d. Black and White/Spore e.d.

Z ELF GAMES MAKEN n=com_content&task=view&id=47&Itemid=45

G AMING EN M AATSCHAPPIJLEER Simcity Verschillende internetgames Andere ideeën? Global Conflicts: Palestine (Denemarken)