Who let the dogs out? 29 november 2012. 3 Meten, vergroten en gebruiken van loyaliteit voor een beter rendement  Emma, Floris en de twee hondenfondsen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
1 19 jan Urk. 2 de context van 2Korinthe 3  Paulus reageert op beschuldigingen dat hij onbevoegd zou zijn (3:1,2);  Paulus plaatst zijn Evangelie.
De nieuwste uitspraken
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Beter afspelen.
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
27 februari 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe 12 1 Ten aanzien van de uitingen des geestes, broeders, wil ik u niet onkundig laten. 2.
Thema HACCP
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
27 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Streeft dan naar de hoogste gaven. En ik wijs u een weg, die nog veel verder omhoog voert. 2.
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Mijn kind, Ik ben de Roos van Saron Hooglied 2,1 Zang : Betty Middler
Leiden University. The university to discover. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Denkgereedschap.
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Passie - Verrijzenis Arcabas
H51 12 resolutie H51 PHOTOSHOP 1 audiovisueel centrum meise.
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Pasen & Pinksteren op één dag!
1 Korinthe Wordt mijn navolgers… 2 32 Geeft noch aan Joden, noch aan Grieken, noch aan de gemeente Gods aanstoot; 33 zoals ook ik allen.
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Inkomen les 20 Begrippen & opgave 100 t/m Begrippen Collectieve lasten Geheel van belastingen en sociale premies.
Inkomen les 7 27 t/m 37.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap

Hoofdstuk 7 de Multi (sterke variant, verdediging ertegen)
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
“Een dure GSM hebben ze wel, maar hun schoolrekening betalen…”
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Oefeningen Workshop RIE Gemeenten
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
22/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
JOUW WERELD MIJN WERELD
Toets 1 Examen Reinder Reen.
Lucas 15: 11 En Hij zeide: Iemand had twee zonen
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Doopdienst 22 juni 2014 Koen Minderhoud
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
ZijActief Koningslust
Budget Challenge Workshop 2015
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Transcript van de presentatie:

Who let the dogs out? 29 november 2012

3 Meten, vergroten en gebruiken van loyaliteit voor een beter rendement  Emma, Floris en de twee hondenfondsen  Delphi Loyalty Score  Het Delphi-Effect Hier! Geef! Blijf!

Emma, Floris en de twee hondenfondsen

5 Twee hondenfondsen  Speurhondenfonds een enthousiaste, bevlogen club mensen met beperkt fondsen- wervend budget  Reddingshondenfonds een enthousiaste, bevlogen club mensen met beperkt fondsen- wervend budget plus kennis van hun ROI Emma, Floris en de twee hondenfondsen Speurhonden Reddingshonden

6 ROI  opbrengsten kosten  Zegt iets over rendement van een marketingactie: wegen de opbrengsten op tegen de uitgaven?  Kan gebruikt worden als criterium: persoon X wel of niet benaderen?  Belangrijk i.v.m. CBF-norm Emma, Floris en de twee hondenfondsen ROI =

7 Emma, een nieuwe donateur  Emma voelt zich betrokken bij hulphonden  Emma doet alles online: Facebook, internetbankieren, online kranten, koopt kleding online  Doneert online aan het Speurhonden- fonds en aan het Reddingshondenfonds via een Facebook-verzoek Emma, Floris en de twee hondenfondsen

8 Tweede gift?  Emma wordt door beide fondsen via TM en DM gevraagd om tweede gift  Emma is ongevoelig voor nieuwe giftverzoeken via TM en DM (telefonisch lastig te bereiken, papieren mailings in prullenbak) Emma, Floris en de twee hondenfondsen

9 Verschil in contactstrategie  Speurhondenfonds blijft op Emma werven tot het fondsenwervende budget op is  Reddingshondenfonds stopt wanneer de verwachte ROI ongunstig is Emma, Floris en de twee hondenfondsen

10 Verschil in opbrengst  ZES contactmomenten  één gift  minder netto opbrengst  DRIE contactmomenten  één gift  meer netto opbrengst Emma, Floris en de twee hondenfondsen Speurhonden Reddingshonden

11 Floris, een andere nieuwe donateur  Floris voelt zich net als Emma betrokken bij hulphonden  Floris ontvangt een mailing van het Speurhondenfonds en van het Reddingshondenfonds  Floris geeft aan beide fondsen Emma, Floris en de twee hondenfondsen

12 En…. Floris is enthousiast  Floris steunt beide fondsen regelmatig  Floris is een top-donateur  Floris ontvangt van beide fondsen alle TM en DM uitingen Emma, Floris en de twee hondenfondsen

13 De direct-marketinguitingen leiden echter niet alleen tot veel donaties… … Floris raakt ook geïrriteerd! Emma, Floris en de twee hondenfondsen

14 Floris stopt als donateur bij beide fondsen Emma, Floris en de twee hondenfondsen

15 Emma, Floris en de twee hondenfondsen Floris geïrriteerd weg Verspilling marketingbudget + geen nieuwe donaties Floris geïrriteerd weg Geen nieuwe donaties Speurhonden Geen sturing op ROI Reddingshonden Wèl sturing op ROI Floris Emma

16 Emma, Floris en de twee hondenfondsen Alleen sturen op ROI blijkbaar niet voldoende voor beide fondsen om Emma en Floris als donateur te behouden

DELPHI LOYALTY SCORE

18 De band tussen jouw fonds en je donateur is meer dan alleen het rendement op de fondsenwerving Delphi Loyalty Score ROI

19 Een donateur heeft ook betrokkenheid (of juist niet) Delphi Loyalty Score ?

20 Met de Delphi Loyalty Score maak je je beeld van de donateur compleet Delphi Loyalty Score ROI Delphi Loyalty Score betrokkenheid rendement marketingcontacten

21 Maar hoe weet ik dat mijn donateur betrokken is? Delphi Loyalty Score

22 Je weet meer van je donateurs dan je denkt  Op welke onderwerpen wordt gegeven  Collectant/vrijwilliger  Online petitites  Aantal keer e-nieuwsbrief geopend  Hoe vaak s gelezen/website bezocht  Waar in s/website wordt geklikt  Klachten  Postretouren  Social media  Inkomende contacten  …… Delphi Loyalty Score

23 De Delphi Loyalty Score wordt opgebouwd uit alle indicatoren die voor jouw fonds beschikbaar & relevant zijn DLS = a * websitebezoek + b * klachten + c * deelname online petities + d * collectant ja/nee + e * aantal geopende s + f * postretour + g * social media + h * ……. + i * …….. Delphi Loyalty Score

24 Wat heb je aan de Delphi Loyalty Score als fondsenwerver ? Delphi Loyalty Score

25 Door het combineren van ROI en de Delphi Loyalty Score krijgen donateurs een extra dimensie… Delphi Loyalty Score en ROI DLS ROI Hoge DLS, lage ROI Hoge DLS, hoge ROI Lage DLS, hoge ROI Lage DLS, lage ROI

26 Delphi Loyalty Score en ROI …zodat je merkt als er iets aan de hand is bij je donateurs…  Floris was altijd een gulle en betrokken donateur (hoge Delphi Loyalty Score & ROI)  De betrokkenheid van Floris is de afgelopen drie maanden ineens flink gedaald Gaat er wat mis met de benadering van Floris?

27 …niet-rendabele groepen wèl rendabel kunnen zijn…  Drie jaar geleden online donatie gedaan, sindsdien niet meer  Emma reageert wel op online petities en leest alle nieuwsbrieven  Wordt alleen via DM en TM benaderd  Ondanks lage ROI wel hoge betrokkenheid Is Emma’s betrokkenheid online te benutten? Delphi Loyalty Score en ROI

28 …en nieuwe verbeterperspectieven ontstaan… Delphi Loyalty Score en ROI Michel

29 Kan Michel’s betrokkenheid vergroot worden?  Michel helpt goede doelen altijd graag  Michel voelt zich niet speciaal betrokken bij hulphonden  Michel voelt zich meer betrokken als zijn donatie aan een concrete actie gekoppeld is Is er een propositie die Michel meer betrokken maakt? Delphi Loyalty Score en ROI

30 Elke groep verdient een aparte marketingstrategie Delphi Loyalty Score en ROI DLS ROI Hoge DLS, lage ROI Hoge DLS, hoge ROI Lage DLS, hoge ROI Lage DLS, lage ROI Anders werven! -Kanaalkeuze -Friendraising -Collectant Cashen met beleid -Monitor tevredenheid -Niet irriteren -ROI benutten Besparen -Mailfrequentie aanpassen -Geen dure kanalen Groeien -Betrokkenheid vergroten -ROI benutten

HET DELPHI- EFFECT

32 Het Delphi-Effect Alleen sturen op ROI bleek niet de oplossing Voor Emma & Floris

33 1. Door te sturen op ROI èn DLS blijft Floris behouden!  Floris ontving een grote hoeveelheid post  Door aanpassing contactfrequentie vermindert zijn irritatie snel  Na een half jaar was hij weer tevreden  Floris blijft donateur! Het Delphi-Effect Hoge DLS, hoge ROI

34 2. Emma’s betrokkenheid is nu benut!  Emma voelde zich altijd al betrokken  Nu ze online benaderd wordt gaat ze weer geven en neemt haar ROI toe  Emma is collectant geworden Het Delphi-Effect Hoge DLS, lage ROI

35 3. Grotere betrokkenheid van Michel!  De standaard hulpvraag sprak Michel niet aan  Meer op actie gerichte communicatie sprak wel tot zijn verbeelding  Michel’s betrokkenheid is vergroot Het Delphi-Effect Lage DLS, hoge ROI

36 Delphi Loyalty Score  Waardevolle donateurs beter vasthouden  Meer waarde uit je bestaande donateurs  Herkennen (potentieel) waardevolle donateurs ondanks lage ROI Het Delphi-Effect

37 Meer rendement uit het zelfde budget! Francisco Beisterveld Het Delphi-Effect

29 november 2012

39 Elke groep verdient een aparte marketingstrategie Delphi Loyalty Score en ROI DLS ROI Hoge DLS, lage ROI Hoge DLS, hoge ROI Lage DLS, hoge ROI Lage DLS, lage ROI Anders werven! -Kanaalkeuze -Friendraising -Collectant Cashen met beleid -Monitor tevredenheid -Niet irriteren -ROI benutten Besparen -Mailfrequentie aanpassen -Geen dure kanalen Groeien -Betrokkenheid vergroten -ROI benutten