Grafimedia, een Smart Industry? Albert Noppen en Roelof Janssen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inhoud 3d printing Trends en toekomst Het MKB 3dPlaza.
Advertisements

Inleiding: hoe media worden Rick Dolphijn. Paranoimia…
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
README TXT This slideshow has been developed for running an on-line video on slide 6 using WMP. If you don’t have access to internet during the presentation,
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
©2008 dr.drs.ir. Christoph Maria Ravesloot Master track-IDE Componentontwikkeling bouwindustrie Aarchitectural Bbuilding Ccomponents Ddesign Eengineering.
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
VVW Toervaren. Onderwerpen Type AIS transponders Verplichting / Toelating gebruik Praktijk voorbeelden van op het schip Praktijk voorbeelden vanop de.
User Centred Development
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Informatievaardig bij Trendanalyse: M eer dan Google Jaroen Kuijper, informatiespecialist
Voorbereiden van de stage/sollicitatie mede met behulp van internet.
Stefan Kolgen – C.H.I.P.S. vzw 1. “ Web 2.0 is the business revolution in the computer industry caused by the move to the internet as platform, and an.
Vermelding onderdeel organisatie 1 16 december 2004 Open source software Een hype met een toekomst? Najaarsvergadering NVvIR, Roei- en zeilvereniging “De.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Het nieuwe werken Visie Peter Fingar. Het werk verandert: –Meer informatie gericht: gebruiken, verwerken en actie Transactie-informatie Omgevingsinformatie.
Retail Round Table 19 Maart 2014 Woerden. Agenda RRT 19 maart 15:00-15:15 Ontvangst. 15:15-16:00 Lopende trajecten & ervaringsuitwisseling. 16:00-16:15.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Het geheim van Linked Data Marcel ReuversGeonovum CB-NL 20 november 2014.
45 jaar Vereniging van Grafisch Technologen (GTSC) ; 9 april 2008 Opleiden voor de Creatieve Industrie Arie van Tilborg, directeur MediaCollege.
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
3D Design en 3D Printing woensdag 19 november 2014.
©2010 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice 1 Dick van Gaalen Program Manager.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Multi Media Management 2 Marcel Jansens 27 April 2011.
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
Primaire kleuren R 0 G 114 B 198 R 0 G 153 B 204 R 213 G 219 B 225 R 249 G 155 B 12 R 249 G 99 B 2 R 102 G 204 B 255 Welkom Slagkracht door online dienstverlening.
DMK – week 3 Deel 1.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.
Roelof Janssen, Where are we going ? WebToPrint.
Company overview 2015 Founded 1954 Privately owned 1 st Tier system supplier m 2 high tech manufacturing space 100% subcontractor > 400 FTE Revenue.
Minor Project- en Programmamanagement
FEDIPRO PowerEvent Brussel, 29 oktober 2015 #FEDIPRO #FEDIPRO.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Introductie Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Taboos and desires of IM Liesbet van-Zoonen, Erasmus Universiteit.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Media en Kennistechnologie 19 april 2002NIOC vision on e-mission Media en Kennistechnologie een nieuw ICT-curriculum Erik Jansen Faculteit.
Symposium Groene Groei
Justian Knobbout Promovendus bij het lectoraat Digital Smart Services
De Betekeniseconomie.
‘Business at the speed of change’
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Definitie Smart Industry
Zaaien, oogsten en eten AgriFoodTop Symposium 7 juni 2017, Wageningen.
Samenwerken & lobby Harde lessen & hoe nu verder.
= Data management Voor uitvoering en communicatie Informatie tijdens het ontwerp- en het bouwproces Werken met het InfraModel Het begin van de verandering!
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Sector, Firm Size and ICT investments
Processing Structured Hypermedia
The Hybrid Workspace Gino van Essen Technical Consultant.
#5. MULTI-ACTOR SAMENWERKING | CITY-OF-THINGS
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
Disruptive, exponential, (big) data driven, digital transformation;
Relevant congres Ageing
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
Mixed-Signal Design Engineer
Transcript van de presentatie:

Grafimedia, een Smart Industry? Albert Noppen en Roelof Janssen

Nieuw industrie initiatief HX0zZ_j7FFM

Smart industry Textiel Glas / keramiek Interieur / Decoratie / sign Transport logistiek FMCG / Voeding 1.Digitalisering geeft waarde aan informatie (big data) 2.Meer maatwerk voor klanten en participatie van de klant in het ontwerpproces 3.Network Centered Production: mensen en productiesystemen worden onderling verbonden 4.Nieuwe productietechnieken leiden tot flexibilisering 5.Beschikking over productiedata geeft meer sturing en beheersing 6.Nieuwe materialen icm. productietechnieken leiden tot kansen voor nieuwe producten

Klantgerichte productie  Maatwerk communicatie gericht op de behoefte van de klant: inrichten van het communicatieproces over verschillende kanaleninrichten van het communicatieproces over verschillende kanalen  Betrokkenheid van de klant bij het ontwerp: van web to print naar 3D web to print software3D web to print software  Variatie aan producten (creatie/product design) Variatie aan producten (creatie/product design)  Smart delivery (on demand)  Meer aandacht voor fase na drukken/printen: verzamelen, inpakken, status, track & trace code

Network centered production  Onderling verbinden van productiesystemen en uitwisseling van machine stuurinformatie en ordergegevens : Onderling verbinden van productiesystemen en uitwisseling van machine stuurinformatie en ordergegevens  Hoe werkt het tussen systemen van verschillende leveranciers?  Uitwisseling tussen drukken/printen en afwerking (JDF/JMF)  Integratie met distributie/postverzending Integratie met distributie/postverzending

Nieuwe productietechnieken en materialen  Decoratief printen Decoratief printen  Textiel print Textiel print  Print en interactie (toevoegen van componenten) Print en interactie  2D naar 3D  Video/animatie/visualisatie technieken

Creatieve industrie  iMMovator Monitor Creatieve Industrie 2014: te weinig “verdienvermogen”  ICT sector: meer toegevoegde waarde  Tendens bij reclamebureaus: apps, social media, big data, mobile first  Consument: digitaal en mobile/wearablewearable  Ovum: over one billion people will use mobile as their only source of accessing the internet in 2015  Afhankelijk van grote mondiale spelers  Adobe, Apple, Facebook, Google, Microsoft, Twitter etc.  Marketeers: focus op digitale communicatie, bijv. met Salesforce Salesforce

Gartner trends ICT 2015  Smart Machines  Deep analytics applied to an understanding of context provide the preconditions for a world of smart machines. This foundation combines with advanced algorithms that allow systems to understand their environment, learn for themselves, and act autonomously. Prototype autonomous vehicles, advanced robots, virtual personal assistants and smart advisors already exist and will evolve rapidly, ushering in a new age of machine helpers. The smart machine era will be the most disruptive in the history of IT.  Internet of Things  Ieder vel papier een eigen IP adres ?  Slimme envelop ?

Grafimedia = Smart Industry ?  Veel gedaan aan digitalisering, maar focus nog op fysiek eindresultaat  Bij klant is print een no-brainer, zoekt hulp bij digitaal / multi- channel publiceren  Customer intimacy  Sterke ICT component (integratie van systemen)  ICT ontwikkelcapaciteit  Smart paper projecten  Field labs  Crowdfunding en industrial designindustrial design  In 2015: stop cynisme, start met “what if”