Stefan Cornelissen & Eva de Leeuw

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bram Nusselein Afdeling Medische Psychologie
Advertisements

Klik op de oefening die je wil maken:
Alles wat je moet weten over…
Vermogen Veel vermogen Zelfde locomotief in model, weinig vermogen.
IndividueelGezamenlijk ActiefHardlopen Muren (voetbal tennis) Basketballen Skaten Voetbal, tennis, basketbal…. Verstoppertje Tikkertjes Stand in de mand..
Zuiver water Prof. Bart Van der Bruggen Prof. Ilse Smets.
Module 1 – Dag 4 Hallo Module 1 – Dag 4 een 1 Module 1 – Dag 4 twee 2.
MANIEREN VAN DENKEN individueel /intellectueel
Veiligheidssignalisatie
Rallycross Dennis Vervliet Basisregels Reeksen Verdeling finales Finales Circuit Vlaggen.
Kleuren van het spectrum. 2. van voorwerpen. 3. Einde.
Kleuren Kleuren.
De toekomst van Nederland
28 mei 2012.
1 september 2006 Frans Reijnen Vaarweg Incident Management (VIM) Samen Sterk.
Klein wit visje huilt. Het is zijn mama kwijt. Is dit de mama van wit visje? Nee, dit is een krab, en die is rood.
Spreekbeurt van Didier (vader van Casper)
Dutch Bird Alerts Blijf op de hoogte van alle zeldzame vogelwaarnemingen in NL Ontvang waarnemingen op je vaste adres, maar ook op je mobiele .
Op iedere materiaalsoort, in eigen huis, een kleurcoating aanbrengen.
De rommel van de programmeur Pieter van Ede. Handmatig geheugenbeheer Programmeur gooit zelf objecten weg Veel fouten mee gemaakt Geheugenlekken ‘Dangling.
DE VEILIGHEIDSSIGNALISATIE
2 vmbo-T/havo 2 landschap, §6 en 7
Bruggen.
Door Esther van Creij, Joyce Ex, Minka van Creij en Sharon Dentz.
The Six Thinking Hats WORKSHOP. DIVERGEREN Dit is het genereren van zoveel mogelijk ideeën, feiten, problemen, kenmerken, gevolgen, oorzaken, oplossingen.
Hartjes Kies een leuk spel
Het land waarin wij leven
rood rood rood zijn de tomaten en ook een teloefening
Zeg Hennie 1 Zeg Hennie is die kat van jou, die kat daar in die schoen? Welnee dat is de mijne niet, groen de mijne die is groen Fa-la-la, fa-la-la, fa-la-la-la-la.
Variant 1 ➢ Draaibrug op huidige locatie ➢ Huidige hoogte (ca. 1 meter) ➢ Draaipunt in midden van de vaarweg ➢ Verbreden vaarweg naar 54 meter Voordelen.
Zeemansliedje 1 Refrein: Op de noorderwind, zuiderwind,
Grimeren met caran d’ache is leuk en niet moeilijk
Hoofdstuk 3 Water in China en het Midden-Oosten.
‘Minder Licht”?! Afrondende overwegingen lichtreductie in de praktijk Teus Koteris, NSVV Kernteam Outdoor Hoevelaken, 21 januari 2016.
Straling van Sterren Hoofdstuk 3 Stevin deel 3.
Reliëf en hydrografie van de Loirestreek
2 TH Hoofdstuk 4 Water § 7-8 Wereld. Bijna 7 m onder de zeespiegel Laagste punt van Nederland: hoe laag? Laagste punt.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Banakkers. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Begrippen klas 2 Kleur Compositie Licht Perspectief, ruimte Vorm
BLUE ENERGY Zout water + zoet water = energie! [Namen practicumbegeleiders] Universiteit van Amsterdam, [datum]
Sluizen. Hoe werkt een sluis  se_simulation.html se_simulation.html.
Illustraties: mycutegraphics.com.
1.
Sluizen Inhoud: Sluizen in Wildervank Bovenste middelste benedenste verlaat.
Jurian Hendrikse Insula college dordrecht
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Centrum. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Kerststalletje in de nacht. Schilder een lichtblauwe rand om de witte cirkel: meng blauw met wit.
Project Deltaprogramma
Cognitieve ontwikkeling bij kleuters
Breng de brief naar de goede huiskleur
Vaarweg Incident Management (VIM)
2 VWO deel Tellen en kansen Boomdiagram 1 1.
een raadseltje voor Sinterklaas en Zwarte Piet
Kikker kleuren
Hfd 2 Energie in Frankrijk
Door Timo, Twan en Rutger
3.5 Vergelijkingen oplossen Vergelijkingen met haakjes
Kleur kleuren.
Leven Lang Leren Gids Digitale wegwijzer
3.2 Zien 1ste klas.
2 hv 4 Water: soms teveel, vaak te weinig § 2-5
Dit was Piet Mondriaan. Hij is een hele beroemde Nederlandse schilder
LICHT – SPECTRUM EN KLEUREN ZIEN
Wil jij mijn vriendje zijn?
“Knuffels” Kies een spel.
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
In het landschap bij ons in de buurt zit een geheim wapen verborgen…
Semantisatieverhaal: Weet je wat ik heel graag zou willen
Rijkswaterstaat als wegbeheerder
Vormen tellen.
Transcript van de presentatie:

Stefan Cornelissen & Eva de Leeuw Het Maas-probleem Door Stefan Cornelissen & Eva de Leeuw Havo 4 Rodenborch-College

-Het probleem -De oplossing -Waarom Wat te vertellen -Het probleem -De oplossing -Waarom inleiding

Meer water -Weinig tot geen ruimte, -Grotere hoeveelheid water tegelijk Wat voor probleem we hebben. En op welk termijn 1996-2001 is de afvoer met 4.1% gestegen 3800=2001-3650=1996 Nattere winters – drogere zomers met meer heftige buien Vragen tot nu toe? http://archief.schooltv.nl/beeldbank/clip/20081013_nlenbroeikaseffect01

Ruimte ‘maken’ Dijken Hoe lossen we dit op? Door het delta plan! Uitleg, doormiddel van dijken te verplaatsen hoger te leggen kun je ervoor zorgen dat het water doorblijft stromen in de juiste maat en op de juiste tijd Opvanggebied vergroten. Dijkverlegging-uiterwaard verlagen-dijkverhoging-dijkverplaatsing. NIET VERDIEPEN!!!! Piekavoer zo laag mogelijk. Dijken

Uitwerking Legenda Zwart = richting van het stromend water Geel = lage dijk Wit = hoge dijk Blauw = sluis Uiterwaarde verdiepen. Voor minder stroming. vragen

Evacuatie Legenda wit = hoge dijk Geel = lage dijk Blauw = sluis Rood = nieuwe auto-overgang Bij evacuatie kunnen de auto’s het gebied verlaten door de bruggen die er al waren of de bruggen die worden aangelegd, en pondjes

-Voordelen Meer water Veilige doorstroom Er kan meer water geloosd worden in plassen Het water kan bij gevaar doorgestroomd worden of vast gehouden Scheepvaart krijgt de mogelijkheid om breder te varen

-Nadelen Verhuizing Akkers die vol komen te staan Denk aan – teveel water waardoor de waterafvoer niet goed genoeg is. Obstakels verwijderen. Scholen, gemeenschappen, wegen. Dieden- ong. 200 inwoners Demen- 230 inwoners

Wat moet er komen -Bruggen -Dijken -Wegen -Sluizen

Bronnen -wikipedia -blokkendoos -google/maps -youtube -

Dank voor uw aandacht. Vragen?