Muzische vorming Myriam Defonteyne 2014-2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De entertainmentbranche bezoek aan een tv studio opname met publiek
Advertisements

Een schooldag in groep 1, 2 en
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
Van uitleggen leer je het meest
Gedigitaliseerde leerlijn rekenen De Paschalisschool en de 17 april 2013.
Stappenplan animaties maken
 Cultuur- en kunsteducatie Cursus D.H.O.S
Peter Adriaenssens voorspelt dat 30% van onze jeugd problematisch gedrag zal gaan vertonen, wat betekent dat bijna een derde van het toekomstig talent.
Voorstellen: Rixt, Rene & Lisette -> kort rondje groep
Creatieve opwarmingen Niveau 1
EXPRESSIE in STW = zich uitdrukken.
St. Trudoschool Vindplaats techniek.
Het kind als regisseur van zijn eigen kennis
Schoolkorfbal Iedereen doet mee!.
Meerbegaafdheid Studiedag 28 mei 2014.
Sarah Nickmans Charlotte Verschuere 2Balo B
Herfst 2010 basisschool Jacinta
Keuzemodule muzische vorming 3 BALO
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Escher.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
De communicatieve methode voor Frans in het basisonderwijs
17 januari Talent … “Overal aanwezig, maar niet altijd zichtbaar.”
 Hoekenwerk. Discussie  Leergebied overschrijdende eindtermen  Leren leren (Van In)  Coöperatief leren  Keuzes maken  Eigen leerstijl hanteren en.
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Huygens College
First ID project Waterlant-Ydoorn
First ID project Hervormd Lyceum West Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Welkom op de Uilenhof Nieuwe Mavo en Havo Junior
Netwerken kleine scholen
Infoavond 4de leerjaar WELKOM!.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Goede Mavo Uitstekende examenresultaten Hoge score voor rekenen Goede basisopleiding met persoonlijke begeleiding Prima sfeer en veel aandacht.
Brikki Informatiedocument voor het workshoptraject van Stichting Cinekid i.o.v. Stichting KUVO Woerden 2014.
Gemaakt door: Jordy, Ryan, Samantha
E B E D L.
Z I U E K M.
Superhelden, we kennen ze allemaal
Kunstmap Riemke Jentink VR1A.
Presentatie voor gr. 6 t/m 8
Verplaatsen les 2 praktijk
Kansarmoede en ouderbetrokkenheid
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Lancering Traject
Lichtkracht een creatief project voor en mèt jou!
Welkom bij de Raketten en de Ruimtevaarders.
 Een plaats waar ze terecht kunnen met zorgen omtrent de opvoeding van hun kinderen, maar ook over anderen thema’s die hen bezig houden (werk zoeken,
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
WELKOM in de 3 e graad!. Samen en apart ? samen -Nederlands luisteren, spreken, creatief schrijven, lezen -WO -muzische vorming: knutselen, muziek, drama,
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Welkom Allemaal! Naam van leraar – Klas X. Welkom in klas x! Ik ga je iets vertellen over klas x en ons klaslokaal.Ik ga je iets vertellen over klas x.
Wat is DRAMA??.
Week: 1 Ruimte: algemeen Ik houd mijn handen en mijn voeten bij mezelf
Van documenteren naar afstemmen en terug…
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Wat is DRAMA??.
23 maart 2017 profilering.
Wat is DRAMA??.
ME, YOU: KUNSTCREW! KUNSTPROJECT MET MUSEUM KRANENBURGH IN BERGEN
Muzische vorming tweede graad Domein: beweging / drama
Muzische vorming.
Leren programmeren met Scratch
Transcript van de presentatie:

Muzische vorming Myriam Defonteyne 2014-2015

Nieuwe dingen ontdekken uit hun omgeving Muzische Vorming Zorgt ervoor dat de leerlingen: Nieuwe dingen ontdekken uit hun omgeving Met de technieken die ze leren in de Ontdek Techniektalent Mobiel bouwen ze een dorp waarbij aandacht is voor alternatieve energiesystemen www.nieuwsblad.be

Muzische Vorming Zorgt ervoor dat de leerlingen: Zonder vooroordelen leren naar kunst kijken en luisteren De kinderen kregen een rondleiding in een museum www.werk.nl

Muzische Vorming Zorgt ervoor dat de leerlingen: Genieten waardoor hun expressiemogelijkheden verruimen 3de en 4de organiseren een muzische kerstcarrousel www.vbsnhaveklasbericht4.blogspot.be

Speelse manier vertrouwd geraken met muziek Muzische Vorming Zorgt ervoor dat de leerlingen: Respect tonen voor uitingen van leeftijdgenoten, behorend tot eigen en andere culturen Speelse manier vertrouwd geraken met muziek http://www.muziekgezelschappardoes.be

Gezamenlijk muzische moment met de school Muzische Vorming Zorgt ervoor dat de leerlingen: Vertrouwen krijgen op hun eigen expressiemogelijkheden en durven dan ook deze creatieve uitingen te tonen Gezamenlijk muzische moment met de school http://www.vijve.be

Aan de hand van 6 leerdomeinen stapt men in een wereld van een onbegrensde fantasie. www.interest.be

4 Kernbegrippen Creativiteit De grenzen verleggen aan de hand van materialen. De denkwijze van bepaalde vaste patronen verleggen door inspiratie te geven zonder de gedachtengang te belemmeren. www.krokotak.com

4 Kernbegrippen Betrokkenheid Het beleven van emoties Door de creativiteit kan men emoties: een plaats geven prikkelen ontplooien De activiteiten zijn aangepast aan de groep. stw-eisden.be

4 Kernbegrippen Procesmatig In een bepaalde tijd een project afwerken Alleen of in groepsverband Dit is een leerproces waar men de leerlingen: Motiveert Begeleid Stap voor stap het project doorneemt. http://slideplayer.nl/slide/1910188/

4 Kernbegrippen Kunstzinnig aspect De actualiteit en leefwereld van de kinderen is een goeie basis om van start te gaan. De kinderen kunnen hun kennis en vaardigheden verruimen aan de hand van één of meerdere domeinen. De kinderen worden bewuster doordat men stilstaat bij beelden, materialen en technieken. Ze kunnen hun impressies, fantasie verder uitbouwen. http://nl.pinterest.com/pin/134896951313314622

Vorm ervaren, herkennen en benoemen en verwerken Beeld Eerste Graad Recycleren van karton – PMD materialen Vorm ervaren, herkennen en benoemen en verwerken Textuur ervaren www.pinterest.be

Krassen van herfstbladen Beeld Tweede Graad Krassen van herfstbladen Eerst een blad afdrukken. Daarna teken je het blad op het carbonpapier. Neem scratch art papier en carbonpapier en teken je terug op het carbonpapier het blad. Daarna neem je een tandenstoker en kras je op de lijn van op de scrath art het blad na. Dan kras je in het art papier alle verschillende vormen van het blad in. http://tjonkerschooltje2degraad.blogspot.nl/2013/10/knutselen-rond-halloween.html http://artprojectsforkids.org/scratch-art-leaf-2/

Achtergronden maken bij een gedicht Beeld Derde Graad Achtergronden maken bij een gedicht Eerst werd er een gedicht gelezen. Daarna konden de leerlingen aan de hand van allerlei materialen een achtergrond maken. www.interest.be

Voorstellen van de klas Drama Eerste Graad Voorstellen van de klas De kinderen stellen hun weekactiviteiten voor. https://www.youtube.com/watch?v=FeQINmKXPQc

Drama Tweede Graad Toneelstuk met een verhaalverteller, de koning en zijn bezoekers Het rijmt zo is het gemakkelijker om te houden. https://www.youtube.com/watch?v=b12pr8XI6aU

Où est le restaurant Mimosa Drama Où est le restaurant Mimosa? Derde Graad Où est le restaurant Mimosa Het is een franse dialoog met 4 spelers. Een gezin zoekt het restaurant Mimosa voor een verjaardagsfeest. Maar daar geraken ze niet zo gemakkelijk. De kinderen blijven maar zeuren. Ze hebben honger en dorst. Ze maken het hun ouders niet gemakkelijk. Ze moeten bruusk remmen. Ze vinden het restaurant niet. https://www.youtube.com/watch?v=X8Sc-HObNBQ

Leerlingen leren muziek maken Eerste Graad Leerlingen leren muziek maken De 3 kinderen slaan op een ronde doos. Ze proberen samen in de maat te slaan. Er zijn snelle en trage ritmes. https://www.youtube.com/watch?v=N1_qOavuk7E

Leerlingen leren muziek maken met flessen Tweede Graad Leerlingen leren muziek maken met flessen De flessen worden op verschillende manieren gebruikt. Ze volgen elkaar ritmisch, ze luisteren naar elkaar. Ze gaan van heel snel, luid naar heel stil. https://www.youtube.com/watch?/v=6Ks-4AMI67A

Ritmische composities maken Muziek Derde Graad Ritmische composities maken Zelf een muziekstukje maken met materialen en lichamelijk geluiden. Een groepje begint en dan vallen de andere leerlingen in. Ze volgen dezelfde ritme. https://www.youtube.com/watch?v/1CT9wmnfT0s

Dans Eerste Graad Schotse dans Herhalende vloeiende bewegingen. Ruimte gebruiken. Meisjes en jongens hebben elk een andere attribuut. https://www.youtube.com/watch?v=ZlSADiruh8A

Dans Tweede Graad Dierenloopjes Na elkaar lopen. De eerste toont een beweging en iedereen die achter na loopt doet deze beweging ook. Na het rondlopen gaat de eerste achteraan de rij gaan staan. De volgende toont opnieuw een beweging. https://www.youtube.com/watch? V=HusftSbKvCU

Dans Derde Graad 5de leerjaar in dansles De bewegingen zijn gecontroleerd. De ruimte wordt gebruikt. Ze veranderen van plaats. Meer geconcentreerd. Meer variatie in de dans. Er is meer samenhang. Men volgt goed de ritme. https://www.youtube.com/watch?v=q62ZfUBlgxI

Media Eerste Graad Op de boerderij De kinderen hebben zelf een verhaaltje verzonnen. De kinderen hebben hierover de maquette zelf gemaakt. De leraar gaat daarvan een filmpje maken. www.pinterest.be

Media Tweede Graad Een film maken Met playmobil leren ze hoe ze een film moeten maken. Ze leren hoe je de camera moet plaatsen. Ze leren hoe ze de beelden moeten monteren. http://www.glsdesleutel.be/?q=node/18933 https://www.youtube.com/watch?v=28R0wwhybM8

Animatiefilmpjes vijfde leerjaar Media Derde Graad Animatiefilmpjes vijfde leerjaar De leerlingen maken zelf een filmpje. Ze hebben zelf verschillende tekeningen gemaakt. De bewegingen zijn na elkaar gefilmd. https://www.youtube.com/watch?vXO9OumsEvpAz& http://msnovak.blogspot.be/2013/05/1-5th-grades-stop-motion-animation-week.html

https://www.youtube.com/watch?v=FZFpEwtFR7U