Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem
Wat zijn de voor- en nadelen Wat is de rol van social media Wat is social media? Wat zijn de voor- en nadelen van social media? Wat is de rol van social media in marketing en internet strategie?
Vormen van social media -Fotosites (Flickr, Picasa, Photobucket) -Microblogs (Twitter, Tumblr, Jaiku) -Social Bookmarking (Delicious) -Social Networking(Facebook, Hyves, Google+) -Social Newssites (Digg, Indymedia) -Weblogs (Blogger.com, Wordpress) -Videosites (Youtube, Dialymotion, Dumpert)
Wat is social media? -Internettoepassing om informatie op een vriendelijke en leuke manier te delen. -Teksten (bijv. chatberichten) -Muziek -Beeld (bijv. foto’s en filmpjes) -Social media: Media die je laat socialiseren met de omgeving waarin je je bevindt.
Voordelen van Social media -Actueel; nieuws verspreid zich snel -Zeer geschikt voor marketing en om bedrijven te bereiken -Snel doorzoekbaar -Objectief; wordt gebruikt door veel mensen (wisdom of the crowd) -Scoren goed in zoekmachines -Laat mensen op een eenvoudige manier voldoen aan de basis behoeften van Maslow
Nadelen van social media -Resultaten worden vertoont op basis van democratie -Negatieve publiciteit die leidt tot social media richtlijnen -Niet erg betrouwbaar -Ruzie en conflicten kunnen snel escaleren (facebook moord)
De rol van Social media in Marketing & internetstrategie -5 Basisbehoeften (Maslow) -Social media geven eenvoudige mogelijkheid tot voldoening -Goedkope dialoog -Sneller maatschappelijk aanzien -Belangrijke rol in relatie marketing en Public Relations
Conclusie -Social media is dus… -Voor- en nadelen -Wat is de rol van Social Media?
Einde presentatie Oscar en Jochem V4