Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Advertisements

Communicatie door de NVVN: meer digitaal Eenvoudiger, meer informatie, meer toegang, meer verbinding, beter bereikbaar Paula Harte, 27 maart 2014.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Bibliotheek.nl Mobiele App Bibliotheek.nl Jan-Pieter Laauwen 23 maart 2010.
Clubmiddag 16 april 2013 Ruud Vloeimans 2013 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands Cloud Computing.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Nieuws, activiteiten en meer. Wat is •Dorpsportaal •Informatie •Nieuws •Reportages •Aankondigingen •Dorpsagenda •Vermaak •Vereniging!
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
MathUnited Wiskunde Dialoog- Nijmegen- 14 mei
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Facebook Zie de kansen!.
Handleiding Cency.nl Versie april De openingspagina toont foto’s van mogelijke voornemens.
de ouderbetrokkenheid vergroten
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
-140 tekens berichten sturen -Je deelt deze berichten met je volgers -Deze berichten heten een ‘Tweet’ -Volgers zijn twitteraars die zich hebben aangemeld.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Werkgroep Communicatie Jaarvergadering 24 mei 2014.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
ARTIEST 2.0. ATIESTEN Pete Philly Dennie Christian MC Biggah.
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Iedereen gebruikt social media.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Presentatie “OnS”. “OnS” staat voor “Ontmoet in Slochteren”
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Special. Startpagina Profiel.
Wat is Digitale marktplaats voor hulp, klusjes en zorg Laagdrempelig, veilig en eenvoudig hulpmiddel om elkaar te vinden. Via een organisatie of rechtstreeks.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
100% Winterswijk Imke te Selle Informatiebijeenkomst over evenementen in Winterswijk 26 januari 2016.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Operationeel plan DIMAGINI
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Onderzoek in Apps.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Les Pointeurs en facebook
Welkom bij GO MEI 2016.
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Transcript van de presentatie:

Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013

2001: Website volksfeesthummelo.nl + Foto’s & info over het Volksfeest + Foto’s & info over Hummelo (geschiedenis/nieuws/evenementen) + Verwijzingen vanaf Wikipedia, Gelderlander, etc. + Groot bereik (honderden bezoekers per dag) - Je moet website bezoeken of Googlen om info te vinden - Voor buitenstaanders verwarrend dat Volksfeest-website bezocht moet worden voor historie en evenementen ‘Pull’ mechanisme  Archieffunctie

2011 Twitter account ‘Hummelo’ + Verzamelt alle tweets m.b.t. Hummelo + Verzamelt veranderingen op websites m.b.t. Hummelo -Korte berichten, gericht op ‘nu’, niet handig terugzoeken -Alleen ‘volgers’ zien berichten ‘Push’  Laatste nieuws / op de hoogte blijven

Maart 2013: Facebook ‘Hummelo’ + Voegt ‘sociale’ component toe aan Hummelse evenementen + Groot bereik door ‘kettingbrief effect’ (vrienden én vrienden-van-vrienden) b.v. door Share-and-like + Naast inwoners ook geschikt voor dagjesmensen/toeristen (bundelt versnipperde info tot ‘push’-info en bovendien via app toegankelijk (smartphone) + Account kan ‘uitgeleend’ worden voor evenementen waarbij je al een basis-groep ‘volgers’ hebt -Alleen geschikt voor actueel nieuws (niet handig terugzoeken) -Alleen ‘volgers’ zien berichten (tenzij reacties) ‘Push’  Laatste nieuws / evenementen op de hoogte blijven

Gedrukte media + Evenementen in HKD worden o.a. vermeld in weekkrant Contact & magazine Hessencombinatie - Beperkte ruimte per evenement - Jongere generaties lezen minder drukwerk - Nee-Nee-stickers Coördinatie: Toeristisch Platform HKD (Josée) ‘Pull’  Toekomstige evenementen

Begin 2013: Achterhoek Agenda + Overzicht van alle evenementen in de Achterhoek (incl. HKD) + Meer ruimte beschikbaar voor beschrijving dan in gedrukte media - Alleen toekomstige evenementen, niet terug te zoeken ‘Pull’  Toekomstige evenementen

Mei 2013: Samenwerking diverse media Combinatie ‘Push & pull’  Archief, laatste nieuws & toekomst Hummelo-deel Kermiswebsite beschikbaar als Hummelo.nl + Oude info/foto’s eenvoudig op te zoeken + Tweets & Feeds (één pagina met ‘nieuws’) + Agenda vanuit Achterhoek Agenda: synchroon met (gedrukte) media + Betere bediening tijdelijke bezoekers/toeristen: geen versnipperde info + Biedt verenigingen/evenementen ruimte voor promotie Facebook ‘pusht’ nieuwe info en/of organiseert evenementen. ‘Vrienden’ krijgen bericht met verwijzing naar website voor meer info Twitter ‘pusht’ nieuwe info naar ‘Volgers’ met verwijzing naar website

evenement organisator Toerist (met smartphone) Hummelse bewoners Josée Postmaa Dorpsraad Portaal borden Harold Pelgrom Jan K.K. Achterhoek agenda Contact Hessen combinatie Achterhoek agenda Facebook Achterhoek agenda Twitter Achterhoek agenda Hummelo. nl digitale dorpsplein

Tips effectief gebruik nieuwe media Niet alleen richten op website, Facebook óf Twitter (Hyves, Google+, etc.) Maak gebruik van specifieke kracht van al deze media Regelmatig updaten, posten, tweeten, bloggen Denk bij communicatie ook aan toerist/ dagjesmensen: indirect óók belangrijk voor leefbaarheid van het dorp!