Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Vrijwilligers in de geestelijke verzorging?
Begeleiding starters en professionalisering docenten Project 2 1.
Intervisie als methodiek bij collegiale coaching
Martin Euwema leren van conflict
Het doen van onderzoek in klas 4
Eindwerk zesde jaar.
Zero Accidents Netwerk NL Robert Bezemer, Gerard Zwetsloot.
The CAF Procedure voor externe feedback
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
De Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BSN nederland De Action Learning MBA
dé Action Learning business school
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Business School Nederland
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Dè Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
De Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Uitkomsten ledenenquête Toekomst van preventie 8 februari 2007.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
1 Activiteiten Platform. 2 Structuur IPMA-NL 3 Doelstelling AP ●Het AP is de spin in het web van IPMA-NL. Het platform activeert en stimuleert de contacten.
Strategische samenwerking
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Dynamo Project: managementondersteuning voor sportclubs
Een project van de Korengroep
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
moderniseren van het curriculum.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Carrouselbijeenkomst Rekenen en taal Doorlopende leerlijnen Wilma Willems – 14 april 2010.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Module Communicatie 3de dag
VTO, de brug van oud naar nieuw KENNISOVERDRACHT bij het departement Leefmilieu en Infrastructuur.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dè Action Learning business school
dé Action Learning business school
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap afdeling vorming INTERVISIE HRM-netwerk 30/01/04.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
dè Action Learning business school
Dè Action Learning business school dinsdag 9 februari 2010 BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Opleiden in de school vanuit het perspectief van de VO-raad Bijeenkomst voorbereiding Opleidingsschool Rijnmond Bas de Wit 9 december 2014.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
ThemaTafel Duurzame Inzetbaarheid TT DI WARGAME gedaan dd 10 maart jl. Het doel: Testen activiteiten aanpak en doelstelling TT DI Hoe: in een rollenspel.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Conflicthantering Drie dagdelen van 120 minuten. Doelstellingen: -Kennis over conflicthantering (een theoretisch kader) -Inzicht in eigen conflictstijlen.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Rapportering en monitoring
De Verander versneller Workshop op 30 november 2017.
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Transcript van de presentatie:

dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND

Fase 3: Viva Voce  Viva Voce  Verdediging: 1 uur (presentatie / leergesprek)  6 weken na inlevering dissertation, en de bijbehorende rapportages en samenvattingen  Examencommissie: –Internal –External –Set adviser

Fase 3: Inhoud / in te leveren  Organisatieanalyse  Dissertation bestaande uit twee onderdelen: –Literatuuronderzoek –Master’s project  Project Monograph  Abstract  Samenvatting in het Nederlands, 10 regels  Evaluatie Management Leerervaringen ( EML2 )  Bijlagen uit BSN-studiegids inleveren

Fase 3: Route / Begeleiding / Beoordelaar  PvA OA en Organisatieanalyse / set adviser  Proposal dissertation / set adviser / internal  Dissertation / internal  External  PvA EML2 en EML 2 / set adviser  Zie site BSN: Wat in te leveren  Viva Voce / Examencommissie: internal / external / set adviser  Graduation

Fase 3: Set Adviser  Na 2 1/2 jaar: een andere set adviser, tenzij het proposal is ingeleverd.  Dus met proposal: eigen sa,  Dus zonder proposal: nieuwe sa.  De nieuwe sa maakt met de (sub)set individueel een planning voor de afronding van de studie.  Tip: Houd contact met je sa!!!  Coaching door AL-experts kan worden geadviseerd.

Fase 3: Organisatieanalyse  Ongeveer 20 pagina’s  Structuur van een ALP ( PvA, O en A, Refl )  Inzicht in de organisatie ( foto )  Voorwerk voor dissertation  Analyse op:  Structuur, Cultuur en HRM in relatie tot missie, visie en doelstelling

Fase 3: Dissertation - onderwerpkeuze  Boeiend voor jezelf en organisatie  Raakvlakken verschillende kennisgebieden  Realiteitswaarde  Verankerd in organisatie, draagvlak  Gereedschappen voor nu en toekomst  Major-specialisatie (?)

Fase 3: Dissertation – opbouw  Abstract  Voorwoord  Inleiding  Dissertation: LO en MP  Bibliografie  Bijlagen

Fase 3: Dissertation – Literatuur onderzoek  Omvat ongeveer een kwart van MP  Structuur van een ALP: PvA, O en A, Reflectie  Veel breder en dieper dan een ALP  Ontwikkelen van een visie  Zoektocht naar instrumenten voor MP  Kader voor MP  Kern van de dissertation  Literatuur onderzoek is: L=P+Q+(I)+R

Fase 3: Dissertation – Master’s Project  Omvang 60 tot 80 bladzijden  Structuur van een ALP  Strategische waarde  Complex vraagstuk  Geld opleveren of besparen  Major-specialisatie (?)

Fase 3: Evaluatie Management Leerervaringen  Omvang ongeveer 15 pagina’s  Structuur ALP: PvA, Onderz lit / veld en Analyse, ToekomstLeerplan, Reflectie  Veranderkundige aspecten ( bv: eigen kleur(en), AL, leerstijl en kleur org )  Verslag van een leer / groeiperiode: doelstellingen, hobbels, 2e en 3e fase, AL  Literatuur: AL + leerstijlen ( studiegids )

Fase 3: Begeleiding:  Set adviser ( tevens beoordelaar )  Internal examiner ( tevens beoordelaar )  Intervisie Fase 3  Subsetbijeenkomsten  Collega’s  Q-alumni

Fase 3: Intervisie 1  Doel: Bespreking OA en Dissertation en EML ( in wording )  Studie-problemen en -vragen in proces en inhoud uitwisselen, bespreken en adviseren

Fase 3: Intervisie 2  Kortom:een weg om te professionaliseren en kwaliteitsverbetering te zoeken  Collegiale ondersteuning  Onderlinge advisering bij studie en/of werk problemen  Een leergroep bestaande uit gelijken  Tot inzichten en evt. oplossingen trachten te komen  Zelfsturend en op reflectie gericht leerproces

Fase 3: Intervisie 3  Frequentie:  Drie bijeenkomsten  daarna samen afspreken  Rol Set Adviser intervisie:  Procesbegeleider en adviseur

Fase 3: Viva Voce en Graduation  Viva Voce: Persoonlijk eindgesprek, ( zie sheet 1 )  Graduation:Jaarlijkse Graduation  Ceremony 2008  Ingeleverd ( alles ) half september 2008

Na fase 3: Q-Alumni  Club voor afgestudeerden van BSN Nederland.  Gratis lidmaatschap  Korting op lezingen van Managementpodium  Tenminste 1x per jaar een gratis attractieve dag of middag  Netwerken