Serving The Planet?
Reclamebureau TBWA Neboko Klanten Heineken squad
Reclame
Heineken E-Squad Kritiek
Mijn Doelgroep Nederlandse mannen 20-40 (4.267.063 = 26% van totaal) Mannen die van bier houden Mannen die image belangrijk vinden
Creative concept: Altijd Heineken Heineken is overal Actie weggeven van I-phones Gratis downloaden Heineken Locator Duur: Twee Maanden Continurooster
Campagne onderdelen: Abri’s priming TV Website Youtube Radio Abri’s
Moodboard
Abri’s priming : Pakket: Supérieur Aantal Abri’s: 2.823 Kosten: € 216.750 per week exclusief 19% BTW Waar: Nationaal 216.750 x 2 weken = 433.500 Euro.
Abri’s Main: Pakket: Supérieur Aantal Abri’s: 2.823 Kosten: € 216.750 per week exclusief 19% BTW Waar: Nationaal 216.750 x 6 weken = 1.300.500 Euro
Bereik Abri’s: Pakket: Supérieur Aantal Abri’s: 2.823 Netto bereik: 6.579.286 personen GCF: 27,1 Kosten/1000 contacten: 1,21 Euro 216.750 x 6 weken = 1.300.500 Euro
Commercial productie Commercial Platinum: Vanaf € 19.985 Inhoud Commercial Platinum-pakket: - Intake- en brainstormgesprekken - Conceptvorming, scriptvorming, voice-over tekst - Preproductie-voorbereidingen - 1 opnamedag op locatie binnen Nederland - Producent - Regisseur - Cameraman of –vrouw - Geluids-/lichtman - Runner - Productieassistent - TV-camera (bijv. XD Cam) - Editor (montage) - Montageset - 4 dagen montage - Oplevering op 1 master DVD en als internetbestand - Muziek (geen Buma Stemra gerechtigde muziek) - Animaties - 1 band aanleveren aan tv-station 2 dagen filmen: 19.985 x 2 = 39.970 Euro
Kosten TV: Roadblocking schema Nederland 1: Twee keer per dag = ongeveer 15.000 Euro. 15.000 x 18 dagen = 270.000 Euro. Nederland 3: Twee keer per dag = ongeveer 7.500 Euro. 7.500 x 18 dagen = 135.000 Euro. Totaal publieke omroep: 405.000 Euro RTL 5 Veronica Totaal commercieel 1.012.500 Euro (totaal publiek x 2.5) Totaal Televisie budget: 1.417.500 Euro
Bereik TV: Veronica: 462.000 RTL5: 1.114.000 Ned 1: 1.814.000 Totaal: 4.857.000
Website Inclusief mobile app: Opzetten website: 4.000 euro Maken Mobile app: 10.000 euro Totaal 14.000 Euro
Productie Radio: Duur: 30 seconden Kosten 1.650 euro
Kosten Radio: 30 sec op 538: 4.800 Euro Aantal x per dag 4 Aantal dagen: 18 Totaal 538: 345.600 Euro 30 sec op Q-music: 180 Euro Totaal Q-music 12.960 Euro Totale kosten radio: 358.560 Euro
Bereik Radio: Marktaandelen: 538: 11.6% Q: 7.4 % Totaal: 19% Totaal luisteraars 19% van 12.8 miljoen = 2.432.000 luisteraars weekelijks
Kosten I-phone actie: Elke dag een I-phone 2 maanden = 62 dagen Kosten I-phone: 700 Euro Totale kosten: 43.400 Euro
Totale kosten: Abri’s priming: 433.000 Abri’s main: 1.300.500 TV productie: 39.970 TV zendtijd: 1.417.500 Website: 4.000 Radio 358.650 Mobile App: 10.000 I-phone’s: 43.400 Totaal: 3.607863
Bronnen: CBS.nl http://www.q-music.nl/data/media/db_download/542.pdf www.radio.nl http://www.wall.nl/