Wat is digitale didaktiek?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Eigenschappen van parabolen
Advertisements

Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
havo B Samenvatting Hoofdstuk 6
Assenstelsels en coördinaten
Industriële Chemie VWO 6
Sjef van Gisbergen St. Gregorius College Freudenthal Instituut Utrecht
Etty Hillesum Lyceum, Deventer Locatie: Het Vlier
Veldwerk Teunis Bloothoofd - SG Lelystad
Krachten en evenwicht voor puntdeeltjes in het platte vlak
Figuur maken met coördinaten in vier kwadranten
Samenvatting H29 Parabolen
havo/vwo D Samenvatting Hoofdstuk 8
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
vwo D Samenvatting Hoofdstuk 11
vwo C Samenvatting Hoofdstuk 11
KV ICT-ontwikkelproject Algebra-onderzoek in een digitale leeromgeving (nog besloten site)
DE STUDIESTIJGERS VERTELLEN:
vwo B Samenvatting Hoofdstuk 2
vwo B Samenvatting Hoofdstuk 1
vwo A Samenvatting Hoofdstuk10
vwo B Samenvatting Hoofdstuk 7
Kwadratische vergelijkingen
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
KNAG Onderwijsdag 2010 Ervaar de kracht van digitaal onderwijs Workshop 48, 13: :45 uur.
Het uitvoeren van experimenten via internet Marjon Engelbarts Universiteit Utrecht, Faculteit Natuur- en Sterrenkunde
havo A Samenvatting Hoofdstuk 3
Verdien jij meer zakgeld? Havo/Vwo-onderbouw VMBO-bovenbouw
havo B 5.1 Stelsels vergelijkingen
Presentatie projectgroep Inleiding Duurzaam Bouwen
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
Voorbereidende les Hier volgen dia’s met afbeeldingen die u aan de leerlingen kunt laten zien. In de notities van PowerPoint (onder de dia in de schrijfmodus)
Wiskunde A of wiskunde B?.
Hoofdstuk 6 Allerlei verbanden.
10e editie voor de Tweede Fase
rechtsdraaiend referentiestelsel
Kwantumfysica Cathy Baars Docent Natuurkunde Martinuscollege
Rob Ouwerkerk Woudschoten 2003 De nieuwste natuurkunde in je les?
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Samenvatting.
4 mavo ouderavond 14 september 2015 WELKOM. Programma Annemiek van Mieghem, conrector Judith Reijmer, afdelingscoördinator Liliana Stevens, decaan.
Wim Doekes - hoofdauteur
Teachers Teaching with Technology™ Onderzoekend leren begint bij leren Onderzoeken Cathy Baars Jaco Scheer.
Snijpunt bepalen. Lijn p en lijn q snijden elkaar. Wat zijn de coördinaten van het snijpunt ?
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 1 Cathy Baars Jaco Scheer.
Optica met de TI-nspire Cathy Baars Martinuscollege.
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 2 Cathy Baars Jaco Scheer.
Differentiatie Vaksessie WISKUNDE. Het theoretisch kader van differentiatie.
Wiskunde G3 Samenvatting H2: Parabolen
Meten met de TI-nspire CX en de Lab Cradle
Zoom in.
Kegelsnede: Parabolen
De M in STEM Cathy Baars.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Workshop Helpen bij wiskunde? Help!
Grafiek van lineaire formule
Wiskunde A of wiskunde B?.
Maar eerst van 4 formules de top berekenen
Grafisch samenstellen van krachten
Chemie Overal 5e editie voor de TF
2 vmbo-t/havo Samenvatting Hoofdstuk 1 (vmbo-T)
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
Zoom in.
Forensisch onderzoek Cathy Baars. Forensisch onderzoek Cathy Baars.
Technasium op het GRC.
Voorkennis Wiskunde Les 9 Hoofdstuk 4: §4.1 t/m §4.4.
havo B Samenvatting Hoofdstuk 3
Wiskundige kunst Cathy Baars. Wiskundige kunst Cathy Baars.
Voorkennis Wiskunde Les 7 Hoofdstuk 2/3: §2.5, 3.1 en 3.2.
Voorkennis Wiskunde Les 12 Hoofdstuk 5: §5.5 en §5.8.
De deelname aan het hoger onderwijs is in Nederland hoog
Transcript van de presentatie:

Wat is digitale didaktiek? Cathy Baars Docent Natuurkunde Martinuscollege Grootebroek T3 Instructeur

Voorstellen Cathy Baars Natuurkunde docent Onderzoekscoördinator T3 instructeur

Opzet werkgroep Wat is digitale didaktiek? Uitvoering Voorbeeld lessen: Havo/vwo 4: krachten ontbinden Havo/vwo 2: introductie parabool Havo/vwo 4: inwendige weerstand batterij

Voorbeeld 1 Havo/vwo 4 Voorkennis: Krachten samenstellen:

Voorbeeld 1 Krachten ontbinden: Teken een assenstelsel Teken een kracht onder een gegeven hoek met de x-as Ontbind de kracht in Fx en Fy Quick poll + formule afleiden op basis van resultaten leerlingen

Voorbeeld 2 Havo/vwo 2 Doel: het leren opstellen van de vergelijking van een parabool door twee punten (waarvan 1 punt de top is). Vorm vergelijking: y = a·(x-b)2+c Onderzoekend leren met simulatie gevolgd door “level up” vragen

Antwoorden 2 Vorm vergelijking: y = a·(x-b)2+c c = y-coördinaat top b = x-coördinaat top Onderzoekend leren met simulatie gevolgd door “level up” vragen

Voorbeeld 3 Havo/vwo bovenbouw Doel: consumentenonderzoek naar de kwaliteit van batterijen Inwendige weerstand is maat voor kwaliteit Elke duo bepaalt de inwendige weerstand Experimenten in duo’s laten uitvoeren, klassikaal resultaten verzamelen en verslaglegging over alle resultaten

Voorbeeld 3 Experimenten in duo’s laten uitvoeren, klassikaal resultaten verzamelen en verslaglegging over alle resultaten

Verdere informatie Vragen? Lesmateriaal: www.t3nederland.nl Cathy.Baars@quicknet.nl