MAXIMAAL DRIE WOORDEN Public ONDERTITEL NAAM / AFDELING OF FUNCTIE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Titel van de presentatie - Voetregel1 TYPE HIER DE TITEL VAN DE PRESENTATIE IN KAPITAAL OVER MEERDERE REGELS RUIMTE VOOR EEN SUBTITEL Naam van de spreker.
Advertisements

Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
Pagina-instelling.
Doublet deel 1 – de basis.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
LEES DIT VOOR JE AAN JE PRESENTATIE BEGINT ALGEMEEN
Pimp your Powerpoint 7 juni 2011
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER PERIODE 4 Samen naar het examen.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het doen van onderzoek in klas 4
Afzender (verdana 34 pt) Deze ruimte kan gebruikt worden om extra logo’s te plaatsen of afzenders toe te voegen. Bijvoorbeeld faculteitsnaam, vakgroep,
Succesvol informatief presenteren
Thema RFR kw1 Plan van Aanpak (PvA) Afstudeerscriptie
Presenteren met PowerPoint
Workshop Nieuwe begroting
Inleiding in de Civiele Techniek
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Praktisch met PowerPoint
Present 4 Presentation Zakelijk presenteren zonder saai te worden.
Het maken van een presentatie
Handreikingen Voor de C-kandidaat
Het Management Informatie Portaal
Presenteren voor starters
PowerPointslides maken
F. Rubben NI Lookout 1 06/RIS/05 - NI Lookout VTI Brugge F. Rubben, ing.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Naar het Jaareinde toe
Persoonlijk worden.
XBRL / SBR Train de Trainer sessie Deel 2 A (van 3) 28 november 2012 SBR-Team Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Ingenieursvaardigheden
Powerpoint in de les Welkom Inleiding Christ Bosmans.
Mondeling presenteren E. Struyf. 1 Inhoudstafel 1.Toelichting bij de mondelinge presentaties voor het IP 2.Workshop Mondeling presenteren.
Lineaire vergelijkingen
Wat moet je wel en wat moet je niet doen?!?
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
 Het tentamen wordt afgenomen op maandag 29 okt., zalen Alpha en Gamma van Wees er op tijd!! Te laat komen is afwezig.  Telefoon uit, eten.
OGO 2.2 Presenteren en Demonstreren
ribWBK11t Toegepaste wiskunde Lesweek 02
Tweedegraadsfuncties
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
LEES DIT VOOR JE AAN JE PRESENTATIE BEGINT ALGEMEEN
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
3 terugkomende trends en hoe worden deze toegepast?
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
POL (MO)-methode  Dit is de kapstok waar je de rest van de zin aan op kunt hangen.  Vervolgens kijk je of er eventueel een meewerkend voorwerp in.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
1 Nieuwe Staten Nieuwe begroting Wat & hoe. © PP in taal 2 Programma Aanleiding nieuwe begroting De SWBC en de geschiedenis van de cyclus Wat: de formats.
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
ZijActief Koningslust
[Subtitel presentatie]
Trisha van Engelen Grijs
1 XSLT processing & control Datamodellering 2006.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Dia1 Microsoft PowerPoint is een computerprogramma van Microsoft. Het is een pakket waarmee vooral gemakkelijk presentaties gemaakt kunnen worden die.
Richtlijnen PowerPoint Presentatie Maastricht november 2012.
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
1 Huisstijl kleuren: ● oranje: r231 g116 b29 ● donkerbeige: r178 g142 b84 ● midden beige: r214 g191 b145 ● licht beige: r243, g236, b222 Openingsdia NVB.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
TITEL.
Wat maakt een PPT goed?.
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
Verzin een korte opvallende titel
Een goede poster: Focussed Visueel Gestructureerd
Taalhulp voor een PowerPoint: lay-out
Titel presentatie Ondertitel van de presentatie Oktober 2016.
Transcript van de presentatie:

MAXIMAAL DRIE WOORDEN Public ONDERTITEL NAAM / AFDELING OF FUNCTIE Nieuwegein, 6 oktober 2008 Public

DE GETRONICS HUISSTIJL VERSTERKT DE VERWACHTE EN ERVAREN KWALITEIT De boodschappen in de titels van de slides vormen een doorlopend logisch verhaal Het kleurgebruik en lettergebruik vindt plaats op consistente wijze conform de afspraken in de huisstijl Afbeeldingen en foto’s zijn functioneel en ondersteunen de verhaallijn Animatie wordt spaarzaam gebruikt omdat de presentatie in gedrukte vorm ook begrijpelijk moet zijn De lay-out van de slide is ligt op hoofdlijnen vast om de herkenbaarheid van de presentaties te optimaliseren Het quality assurance proces zorgt voor naleving van de huisstijl. 2 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

KLEUR- EN LETTERGEBRUIK VINDT PLAATS OP CONSISTENTE WIJZE De huisstijl kent vier basis kleuren en twee accentkleuren De letters van de titels van de slides van Getronics zijn wit en van Getronics Consulting grijs De lettergrootte is vastgelegd en mag niet gewijzigd worden In gekleurde figuren wordt witte tekst gebruikt. 3 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

DE HUISSTIJL KENT VIER BASISKLEUREN EN TWEE ACCENTKLEUREN 4 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

DE LETTERGROOTTE IS VASTGELEGD EN MAG NIET GEWIJZIGD WORDEN DE TITELBLOKKEN ZIJN IN HOOFDLETTERS (ARIAL 21) Normale tekst is altijd (Arial 18) BIJ DE AGENDA IS DE TEKST IN HOOFDLETTERS (ARIAL 18) DE VOETTEKST IS IN HOOFDLETTERS (ARIAL 8) Specifieke lettergroottes in de lay-out worden later behandeld. 5 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

IN GEKLEURDE FIGUREN WORDT WITTE TEKST GEBRUIKT Interviews Business mgrs Interim Report Business Requirements Workshop voor validatie Business Requirements Portal Survey Eindgebruikers Quick Audit Process & Organization Quick Audit Architecture Finale presentatie 6 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

AFBEELDINGEN EN FOTO’S ZIJN FUNCTIONEEL EN ONDERSTEUNEN DE VERHAALLIJN Het beeld dat gebruikt wordt moet de boodschap ondersteunen Workflows, grafieken en concepten worden gemaakt in de basiskleuren in twee dimensies Clipart afbeeldingen worden vermeden omdat ze niet passen bij ons brand Klantlogo’s worden niet gebruikt in de presentatie. 7 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

WORKFLOWS, GRAFIEKEN EN MODELLEN WORDEN GEMAAKT IN TWEE DIMENSIES Elementen worden gemaakt in basiskleuren, zonder zwarte rand, met rechte hoeken en met witte letters Pijlen zijn grijs (zwart 40%) of een accentkleur wanneer de boodschap geillustreerd wordt. Dus: En niet: Witte tekst Witte tekst Witte tekst Witte tekst Witte tekst Witte tekst 8 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

CLIPART AFBEELDINGEN WORDEN VERMEDEN OMDAT ZE NIET PASSEN BIJ ONS MERK 9 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

ANIMATIE WORDT SPAARZAAM GEBRUIKT Permanent bewegende figuren zonder duidelijke functie worden vermeden Invliegende figuren of tekst worden vermeden tenzij er een duidelijke functionele behoefte is De presentatie moet ook in geprinte vorm goed te begrijpen zijn wanneer animatie gebruikt is. Geluidseffecten staan standaard uit Low quality filmpjes worden niet gebruikt. 10 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

SLIDE LAY-OUT Maximale breedtes van tekstblokken en de titel Zit al verwerkt in het sjabloon Dit is omwille van de leesbaarheid. 11 11 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT / Titel public public

DE LAY-OUT LIGT OP HOOFDLIJNEN VAST OM DE HERKENBAARHEID TE OPTIMALISEREN Dit geldt voor: Voorpagina Agenda Bullet list Grafieken Tekstslide Slides met meerdere kolommen Beeld / Foto Slides Afsluitende slide 12 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

DE LAY-OUT VAN DE VOORPAGINA Titel in Arial 45 Titel in hoofdletters Maximaal 3 regels Bij minder uitlijnen naar onder Hoofdboodschap in titel Uitwerking in subtitel Subtitel in Arial 12 (wit) Naam / Functie in Arial 12 (wit) Locatie en datum in Arial 10 (wit) Getronics logo Voorbeeld van een titel: Titel: WE GAAN VOOR DE KICK Subtitel: Plan 2009 Klant X 13 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

DE LAY-OUT VAN DE AGENDA Titel in Arial 21 Items in hoofdletters in Arial 18 Lettergrootte is Arial 18 Line spacing (onder Format) is 27 points. 14 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

AGENDA PUNT 1 PUNT 2 PUNT 3 ET CETERA 15 /

DE LAY-OUT VAN EEN BULLET LIST Titel in Arial 21 Items in hoofdletters in Arial 18 Lettergrootte is Arial 18 Line spacing (onder Format) is 27 points Alleen normale bullets of cijfers gebruiken Maximaal 2 niveaus Maximaal 10 items. 16 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

OPSOMMING Opsomming level 1 Opsomming level 2 17 /

DE LAY-OUT VAN GRAFIEKEN Grafieken zijn twee dimensionaal De titel legt de boodschap van de grafiek uit Ondersteunende tekst legt uit waar de data aan ontleend is (Arial 18) As teksten en legenda in wit in hoofdletters Bronvermelding wordt onderin opgenomen Grafieken zijn onderdeel van de template Aantallen staan in witte letters in de grafiek De bronvermelding staat linksonder in zwart Arial 10 Een horizontale staafdiagram wordt gebruikt voor item vergelijkingen Met een taartdiagram visualiseer je een deel van het geheel. 18 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

GRAFIEK 19 /

TAARTDIAGRAM 20 / 20

DE LAY-OUT VAN EEN TEKSTSLIDE Tekst in Arial 18 Line spacing (onder Format) is 27 points Vooral gebruiken bij een inleiding Of bij citaten 21 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

DE LAY-OUT VAN EEN SLIDE MET MEERDERE KOLOMMEN Koppen in Arial 18 met hoofdletters Tekst in Arial 16 Gebruiken bij drie vergelijkbare entiteiten Bijv.: 3 markten Model met 3 invalshoeken 22 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

KLEIN BLOK 23 /

DRIE BLOKKEN 24 /

ZES BLOKKEN 25 /

DE LAY-OUT VAN DE AFSLUITENDE SLIDE Alleen het e-mail adres en het telefoon-nummer Tekst in Arial 12 (zwart 40%) Geen teksten als: VRAGEN?? DANK U VOOR UW AANDACHT Dit zijn zaken die de presentator hoort te doen bij de afsluiting van de presentatie. 26 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public

NAAM / AFDELING OF FUNCTIE / 06 00 00 00 00 Nieuwegein, 6 oktober 2008