MAXIMAAL DRIE WOORDEN Public ONDERTITEL NAAM / AFDELING OF FUNCTIE Nieuwegein, 6 oktober 2008 Public
DE GETRONICS HUISSTIJL VERSTERKT DE VERWACHTE EN ERVAREN KWALITEIT De boodschappen in de titels van de slides vormen een doorlopend logisch verhaal Het kleurgebruik en lettergebruik vindt plaats op consistente wijze conform de afspraken in de huisstijl Afbeeldingen en foto’s zijn functioneel en ondersteunen de verhaallijn Animatie wordt spaarzaam gebruikt omdat de presentatie in gedrukte vorm ook begrijpelijk moet zijn De lay-out van de slide is ligt op hoofdlijnen vast om de herkenbaarheid van de presentaties te optimaliseren Het quality assurance proces zorgt voor naleving van de huisstijl. 2 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
KLEUR- EN LETTERGEBRUIK VINDT PLAATS OP CONSISTENTE WIJZE De huisstijl kent vier basis kleuren en twee accentkleuren De letters van de titels van de slides van Getronics zijn wit en van Getronics Consulting grijs De lettergrootte is vastgelegd en mag niet gewijzigd worden In gekleurde figuren wordt witte tekst gebruikt. 3 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
DE HUISSTIJL KENT VIER BASISKLEUREN EN TWEE ACCENTKLEUREN 4 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
DE LETTERGROOTTE IS VASTGELEGD EN MAG NIET GEWIJZIGD WORDEN DE TITELBLOKKEN ZIJN IN HOOFDLETTERS (ARIAL 21) Normale tekst is altijd (Arial 18) BIJ DE AGENDA IS DE TEKST IN HOOFDLETTERS (ARIAL 18) DE VOETTEKST IS IN HOOFDLETTERS (ARIAL 8) Specifieke lettergroottes in de lay-out worden later behandeld. 5 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
IN GEKLEURDE FIGUREN WORDT WITTE TEKST GEBRUIKT Interviews Business mgrs Interim Report Business Requirements Workshop voor validatie Business Requirements Portal Survey Eindgebruikers Quick Audit Process & Organization Quick Audit Architecture Finale presentatie 6 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
AFBEELDINGEN EN FOTO’S ZIJN FUNCTIONEEL EN ONDERSTEUNEN DE VERHAALLIJN Het beeld dat gebruikt wordt moet de boodschap ondersteunen Workflows, grafieken en concepten worden gemaakt in de basiskleuren in twee dimensies Clipart afbeeldingen worden vermeden omdat ze niet passen bij ons brand Klantlogo’s worden niet gebruikt in de presentatie. 7 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
WORKFLOWS, GRAFIEKEN EN MODELLEN WORDEN GEMAAKT IN TWEE DIMENSIES Elementen worden gemaakt in basiskleuren, zonder zwarte rand, met rechte hoeken en met witte letters Pijlen zijn grijs (zwart 40%) of een accentkleur wanneer de boodschap geillustreerd wordt. Dus: En niet: Witte tekst Witte tekst Witte tekst Witte tekst Witte tekst Witte tekst 8 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
CLIPART AFBEELDINGEN WORDEN VERMEDEN OMDAT ZE NIET PASSEN BIJ ONS MERK 9 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
ANIMATIE WORDT SPAARZAAM GEBRUIKT Permanent bewegende figuren zonder duidelijke functie worden vermeden Invliegende figuren of tekst worden vermeden tenzij er een duidelijke functionele behoefte is De presentatie moet ook in geprinte vorm goed te begrijpen zijn wanneer animatie gebruikt is. Geluidseffecten staan standaard uit Low quality filmpjes worden niet gebruikt. 10 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
SLIDE LAY-OUT Maximale breedtes van tekstblokken en de titel Zit al verwerkt in het sjabloon Dit is omwille van de leesbaarheid. 11 11 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT / Titel public public
DE LAY-OUT LIGT OP HOOFDLIJNEN VAST OM DE HERKENBAARHEID TE OPTIMALISEREN Dit geldt voor: Voorpagina Agenda Bullet list Grafieken Tekstslide Slides met meerdere kolommen Beeld / Foto Slides Afsluitende slide 12 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
DE LAY-OUT VAN DE VOORPAGINA Titel in Arial 45 Titel in hoofdletters Maximaal 3 regels Bij minder uitlijnen naar onder Hoofdboodschap in titel Uitwerking in subtitel Subtitel in Arial 12 (wit) Naam / Functie in Arial 12 (wit) Locatie en datum in Arial 10 (wit) Getronics logo Voorbeeld van een titel: Titel: WE GAAN VOOR DE KICK Subtitel: Plan 2009 Klant X 13 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
DE LAY-OUT VAN DE AGENDA Titel in Arial 21 Items in hoofdletters in Arial 18 Lettergrootte is Arial 18 Line spacing (onder Format) is 27 points. 14 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
AGENDA PUNT 1 PUNT 2 PUNT 3 ET CETERA 15 /
DE LAY-OUT VAN EEN BULLET LIST Titel in Arial 21 Items in hoofdletters in Arial 18 Lettergrootte is Arial 18 Line spacing (onder Format) is 27 points Alleen normale bullets of cijfers gebruiken Maximaal 2 niveaus Maximaal 10 items. 16 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
OPSOMMING Opsomming level 1 Opsomming level 2 17 /
DE LAY-OUT VAN GRAFIEKEN Grafieken zijn twee dimensionaal De titel legt de boodschap van de grafiek uit Ondersteunende tekst legt uit waar de data aan ontleend is (Arial 18) As teksten en legenda in wit in hoofdletters Bronvermelding wordt onderin opgenomen Grafieken zijn onderdeel van de template Aantallen staan in witte letters in de grafiek De bronvermelding staat linksonder in zwart Arial 10 Een horizontale staafdiagram wordt gebruikt voor item vergelijkingen Met een taartdiagram visualiseer je een deel van het geheel. 18 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
GRAFIEK 19 /
TAARTDIAGRAM 20 / 20
DE LAY-OUT VAN EEN TEKSTSLIDE Tekst in Arial 18 Line spacing (onder Format) is 27 points Vooral gebruiken bij een inleiding Of bij citaten 21 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
DE LAY-OUT VAN EEN SLIDE MET MEERDERE KOLOMMEN Koppen in Arial 18 met hoofdletters Tekst in Arial 16 Gebruiken bij drie vergelijkbare entiteiten Bijv.: 3 markten Model met 3 invalshoeken 22 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
KLEIN BLOK 23 /
DRIE BLOKKEN 24 /
ZES BLOKKEN 25 /
DE LAY-OUT VAN DE AFSLUITENDE SLIDE Alleen het e-mail adres en het telefoon-nummer Tekst in Arial 12 (zwart 40%) Geen teksten als: VRAGEN?? DANK U VOOR UW AANDACHT Dit zijn zaken die de presentator hoort te doen bij de afsluiting van de presentatie. 26 / DE HUISSTIJL VERSTERKT ONZE KWALITEIT public
NAAM / AFDELING OF FUNCTIE / 06 00 00 00 00 Nieuwegein, 6 oktober 2008