O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
 QI&feature=related QI&feature=related.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
PLANNING. Inleiding Korte voorstelling OMCollective Online marketing Vormen, kanalen & tools Wie, wat, wanneer? Welke tools voor welk bedrijf en welke.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen een goed merk promoten
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
4. Online strategie Internet scorecard
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
RetargetingExplained.be Hoe kunnen meubelretailers retargeting inzetten om hun ROI te optimaliseren?
Mark Pattenier Koert Kamp Maurice de Moor Groep 16.
Minor Internet Marketing
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
Politiek 2.0 Obamanomics. Obama for America Acquisition Activation Advocacy.
Training voorbeeld voor
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Online marketing tools Google 1.Google tracking pixel installeren 2.Keyword planner gebruiken 3.Trends spotten 4.Remarketing lijst maken in google adwords.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Adviesrapport Rabobank Affiliate marketing
Special. Startpagina Profiel.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Sociale Media voor Recruitment in de kinderopvang.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
 Zoekmachine marketing  Zoekmachine optimalisatie  Affiliate marketing  marketing  Mobile marketing  Display advertising  Real targeting.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Online Muziekschool New Media Skills 15 sep 2009 Jeroen Bouman.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Internetmarketing en oefentoets
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Viral Marketing Groep A.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.

I NLEIDING Kennismaking met boek en schrijver Wat is online marketing? Doelen van online marketing - Bereiken van de juiste doelgroep - Binnenhalen van kwalitatief hoogwaardig bezoek - Het converteren van bezoek - Het binden van de doelgroep

Z OEKMACHINE MARKETING Google Adwords – Advertenties Inkomsten en kwaliteit

Z OEKMACHINE OPTIMALISATIE Interne optimalisatie - Unieke content - Plaatjes optimaliseren - Titels Externe optimalisatie - Link building - Sociale netwerken

A FFILIATIE MARKETING Het verkopen van lidmaatschappen/ abonnementen.

F ACEBOOK MARKETING Like, share, update, invite, vote on polls, apps, games, interaction, photo’s, video’s..

T WITTER MARKETING Promoted Tweets Promoted Trends Promoted Accounts

L INKED I N M ARKETING LinkedIN Ads Targeting Veilingsysteem - Relatief hoog minimum prijs Advertentie aantrekkelijk maken

E- MAIL MARKETING Adverteren. Opzetten en beheren. Opvallend. Frequentie.

M OBILE MARKETING QR-code marketing. SMS marketing. Bluetooth marketing.

D ISPLAY ADVERTISING Banners, plaatjes Groot risico (per view)

R EALTIME BIDDING Veiling systeem voor advertentieruimte Bieden op advertentie posities Vraag en aanbod

R ETARGETING Retargeting. Behavioral retargeting. Interest based targerting.

Y OU T UBE Sponsoring van de homepage. Branch channels. Gesponsorde video’s. True view. Display advertising – Adwords.

P INTEREST Digitaal prikbord Afbeeldingen ‘pinnen’ 2012 snelst groeiende netwerksite Geen betaalde advertenties

S LIDESHARE Presentaties uploaden Youtube video’s uploaden Gratis en betaalde versie Wereldwijd

L OCATION BASED MARKETING Google Places. Facebook. Foursqueres.

C ONTENT MARKETING Doelstelling, Ontwerp, Vorm, Plan, Ontwikkel, Opvolging.

G AMIFICATION Toevoegen spelelementen Meer interactie Puntensystemen, tellers, high-score lijsten

W EBLOG MARKETING Specifieke doelgroep Verschillende vormen weblog marketing - Advertorials - Zelf artikelen schrijven - Reviews - Sponsoring

F REE PUBLICITY Voordelen: Langdurig resultaat. Genereert aandacht. Meer waardering en status. Voorsprong op de concurrentie.

C ROWDFUNDING EN CROWDSOURCING Funding. & Sourcing.

W EBCARE Bedrijf reageert op consument Klachten Imago schade voorkomen Producten onder de aandacht brengen

A DVIES Advies voor BORRELTRENDS - meer online marketing kanalen - Laag budget, meer naamsbekendheid Advies voor bedrijven in het algemeen - 1 iemand verantwoordelijk stellen - 24/7

Z IJN ER NOG VRAGEN ??