LADINGZEKERING met een praktische blik Gert-Jan Maters transport bedrijf Maters Huissen B.V.
transportbedrijf Maters Huissen B.V. Huisvervoerder VBI Vervoer van kanaalplaten 5 VBI productievestigingen Centrale planning voor 8-tal VBI vervoerders 80 – 100 voertuigen
Ladingzekering in Duitsland Sinds 1998 ladungs-Sicherung Duitsland
Aspecten belading Aslast overschrijding balanceren gewicht Vormvastheid van lading Krachten in voorwaartse richting Krachten in zijwaartse en achterwaartse richting
ervaring Duitsland Discussie B-A-G (Duitsland) Oplossing d.m.v. verplaatsbare rongen of kopschot Certificering van rongen Certificering van sjor-ogen en spanbanden Gebruik van anti-slip matten Vormvastheid van lading
Verplaatsbare rongen
kopschot Verplaatsbaar kopschot sinds 2004 Certificering kopschot
Sjor-ogen Aanpassingen chassis
antislip matten
voorwaartse richting mogelijke oplossingen Verplaatsbare rongen
voorwaartse richting mogelijke oplossingen Verplaatsbaar kopschot
voorwaartse richting mogelijke oplossingen Kop-banden
voorwaartse richting mogelijke oplossingen Diagonale kopbinding breedplaten ORION
Wrijvingcoëfficiënten Wrijvingcoëfficiënten hout/beton 0,3 – 0,6 verschil is 15 spanbanden Metingen i.s.m. VBI Hout/beton 0,53 Polystyreen/beton 0,80
Ladingzekering op een praktische manier Praktisch zekeren van plaatvloeren Opsluiten in voorwaartse richting Optimalisatie wrijvingscoëfficiënten Voor zij- en achterwaartse richting 2 spanbanden per stapel Antislip matten tussen laadvloer en onderslagen Afspraken TLN in werkgroep
Toekomstige behoeften Invoeren van Europese richtlijn NEN-EN 12195-1 incl. bijlagen Vertaling naar de dagelijkse praktijk Duidelijkheid in handhaving