Ondernemerschap in Perspectief

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Hoe ontstond dit initiatief ?
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
IN BRUGGE Gezien door een marketingbril Brugge Donderdag 08/09/2011 Georges Van Nevel CEO DVN & Calidat.
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong
Marketing introductie
Uw klant is méér waard dan u dacht. Uw relaties zijn méér waard dan u denkt.
‘Marketing voor het intermediair! Het levert het op!’ René Teuwen
LEADERS ONLINE Presentatie VRC zomer 2013 War for talent Verandering arbeids- relaties Baby- boomer vertrekt Generatie Z komt eraan Arbeidsmarkt Andere.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Van aanbodgestuurd naar vraaggestuurd: ondernemerschap vereist
Business Marketing Management
4 P´s en 3 R-en MK01.
Een startersgids voor innovatie
Innovatie voor kwaliteitskringen
Inkomen Begrippen 1 t/m 5 Werkboek blz 5
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Facility management en inkoop
Interne titel.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Markt ontwikkeling Verandering in de markt Energie besparing is leidend Comfort en totaal oplossing zijn gewenst Voortdurende technologische ontwikkeling.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
INNOVEREN VAN DROOM TOT DAAD
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Andreas Jansen maart 2010 Aan dit commerciële verhaal wordt gewerkt!
Duurzaam besparen Voor het MKB bedrijf. Verbeter de dienstverlening, verlaag de kosten Verlichtingskosten – 58% Laagste prijs garantie op gas & elektra.
2009 Aberdeen2010 Hamburg/Husum 2011 DK / A’Dam Toekomst? Pitch Offshore wind Allard van Dijk – NV NOM – 30 juni 2011.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Advies presentatie Peter Bechtold Mandy Minkels Jeroen Dusseldorp
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Wat willen werkgevers? Uitdagingen voor het onderwijs Rolf van der Velden Research Centre for Education and the Labour Market.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
50.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
ZORG Nieuwe kansen in het (ver)bouwen voor de seniorenmarkt Jaap Kolk, Robert Barendse.
Entrepreneural Landscape of Suriname Een toelichting op het commercialiseren van Intellectuele Eigendom.
NINTES Netherlands Institute for New Technology, Economic and Social studies Nintes Experience 30 januari 2008 Dilemma’s in Duurzaamheid: Positie in Klimaat!
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
De winst zit in de opbrengst NINTES experience september MVO; op weg naar nieuwe opbrengsten? Henk Folkerts, Rijnconsult.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
Welkom havo 4..
Tropische bossen in de circulaire economie
Welkom VWO 5..
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
OPENINGSCASE: De flexibele supply-chain van DaimlerChrysler
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Ondernemerschap in Perspectief “vernieuwend ondernemen in de grafische industrie” economische paradigma shifts in de 21ste eeuw Jan van der Linden ecosoof

strategische positionering en een bijpassend commercieel profiel een juist gekozen strategische positionering en een bijpassend commercieel profiel leidt tot: - verlichting van de investeringsdruk - verruiming van het marktvolume - en een toenemend bedrijfsrendement

Groei van de economische bedrijvigheid Einstein Generatie zelfactualisatie Generatie X zelfexpressie Zelfsturing Intellectueel vrijzijn Young Boomers comfort Older Boomers zekerheden

Groei van de economische bedrijvigheid

Groei van de economische bedrijvigheid

Groei van de economische bedrijvigheid

Groei van de economische bedrijvigheid

Groei van de economische bedrijvigheid Ideeën(concept)concurrentie > kenniserosie Kennisinnovatie € in een exponentiële groeimarkt!!! Resultaten- leverancier 8 -15% R Namaakconcurrentie > kwaliteiterosie product- / diensteninnovatie €€€€ in een turbulente markt!!! Product / Diensten- leverancier, Adviseur 5 - 8% rendement Prijsconcurrentie > prijserosie Efficiency innovatie €€€€€€€ in een verdringingsmarkt!!! Capaciteitleverancier 2 - 5% rendement

Groei van de economische bedrijvigheid Relevantie Reputaie Relatiebinding Ruilwaarde 4R-en 4P’s Product Prijs Plaats Promotie investeren in opbrengst Diveregerend ondernemen Converegerend Ondernemen besparen op kosten Menselijk Talent Stoffelijke middelen Resultaten- leverancier 8 -15% R Product / Diensten- leverancier, Adviseur 5 - 8% rendement Capaciteitleverancier 2 - 5% rendement

Groei van de economische bedrijvigheid Advies: Verander je kaartje! Heras Buitenbeveiliging Heras-veilgheid marktvolume veiligheid Heras-beveiligingsadvies marktvolume advies Heras Hekwerken Heras hekwerk marktvolume hekken

Groei van de economische bedrijvigheid Leverancier van deegtechnologie H. Concept- leverancier marktvolume broodkennis Haton broodadviseur marktvolume adviezen Haton marktvolume broodmachines Haton

Groei van de economische bedrijvigheid Advies: Verander je kaartje! Denk in relevante resultaten voor de klant Denk in relevante concepten Denk in kennis(domeinen) Schep marktruimte Regisseer de hele keten Leverancier van deegtechnologie H. Concept- leverancier marktvolume broodkennis Haton broodadviseur marktvolume adviezen Haton marktvolume broodmachines Haton

Groei van de economische bedrijvigheid Resultatenleverancier 8 – 15% R Prod/dienstenleverancier Adviseur 5 – 8% rendement Capaciteitleverancier 2 – 5% rendement

Groei van de economische bedrijvigheid Lees je kaartje Grafisch adviesbureau Verander het zelfstandig naamwoord in een werkwoord. Adviseren Wat is het resultaat van dat adviseren voor de klant? Nieuwe “media”-inzichten Leverancier van bedrijfsrendement 4. Wat is de directe waarde van die kennis? Nieuwe commerciële mediaconcepten Hoe kan de klant het effect daarvan meten? Nieuwe relaties, groeiende omzet en beter bedrijfsrendement Regisseur van Commercieel resultaat Leverancier van multimedia-kansen

Groei van de economische bedrijvigheid Biedt uw klanten geen middelen (producten of diensten) aan maar verkoop ze een resultaat! Denk commercieel en zorg dat er over je geschreven en gesproken wordt! De belangrijkste kennis is de kennis van het besluitvormingsproces van je klanten! Spreek nooit meer over kosten, maar altijd over investeren en opbrengsten! Bindt relaties aan je en zorg er voor dat ze met jou zaken willen doen! Draag je relevantie uit! Communiceer je reputatie! Lever Business (ruil)waarde! Dan willen relaties zaken met je doen!

Dank voor uw aandacht en nog een fijne avond! RUILWAARDE Dank voor uw aandacht en nog een fijne avond!

Leverancier van omzet Drukkerij Advies: Verander je kaartje! Denk in klantrelevante resultaten voor de klant Leverancier van omzet Professionele mediatoepassingen Advies nieuwe klanten Omzet-investering Drukkerij

Architectuur Aromatique Advies: Verander je kaartje! Denk in klantrelevante resultaten voor de klant Denk in relevante concepten Architectuur Aromatique CC. Leverancier van beleving CC. Adviseur van Topkoks Coppert Cress CC. Leverancier van minivegetables

Architectuur Aromatique Advies: Verander je kaartje! Denk in klantrelevante resultaten voor de klant Denk in relevante concepten Denk in Kennis(domeinen) Schep marktruimte Regisseer de keten Architectuur Aromatique CC. Leverancier van beleving CC. Adviseur van Topkoks Coppert Cress CC. Leverancier van minivegetables

Dank voor uw aandacht! en hoe nu verder? Jan van der Linden janvdlinden@gmail.com 06 54 22 37 44