Samen een goed merk promoten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HANDLEIDING ONLINE BESTELLEN. Ga naar en klik op catalogus.
Advertisements

Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
René / #knab Knab, Fit for the Future René / #knab.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
T.R.O. doelstelling Doelstelling ?.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Klaas koopt een bank voor in de winkel, waarop mensen kunnen zitten
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Een korte introductie…. Wanneer u zich op onze business to business website registreert, ontvangen we hiervan direct een melding.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
“Bedrijfsnaam/Logo”. “Foto product” Logo Technologiebeschreibung Tekst in Duits Max. 5 regels Evt. met beeld dat inhoud ondersteunt Denk aan gouden regels!
Boekje: Kopen en Werken Hoofdstuk 1:
Lezing door Kick de Wolff
Wij oefenen voor Cito Rekenen-Wiskunde E5 Deel 1
Wilt u uw kleding laten bedrukken? Met een embleem, mooi plaatje, of logo? Gaat u dan naar of kleding bedrukken: mooier, beter.
Wilt u uw kleding laten bedrukken
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Audit. Deel 3 Concurrenten – XXXLutz Group.
HOE PLAATS IK EEN BESTELLING OP DE FM GROUP WEBWINKEL ?
Het nieuwe solliciteren:
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Social media presentatie
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
WonenBreburg Energie Januari I.Achtergrond & het telt! Panel II.Profiel panelleden III.Resultaten onderzoek Inhoud rapport 2.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
De competitieve markt Vraag- en aanbodschema StartSein pagina
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelstraat de Heurne
Sociale media inzetten
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Internetmarketing en oefentoets
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
ClupApp van HTV Berg & Dal
5minutes GoHerbalife Login op
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Samen een goed merk promoten Waarbij het productmerk en uw bedrijfsnaam (als verkoper van dit sterke merk) voorop staan. Partnership: Samen een goed merk promoten

IP is een betrouwbare leverancier en we verkopen een aantal sterke triplex-merken. We willen u graag helpen bij de verkoop hiervan. Goedkope (landelijke) aandacht voor uw bedrijf. Product-bekendheid van IP-merk dat u al bij ons koopt. We bieden 3 manieren aan van samen adverteren. Partnership: Samen een goed merk promoten

Welke sterke IP-merken? Silverpaint+ (FSC) Silverpaint-ALU (FSC) Supergarant Greenplex (FSC) Interprime-X Interprime-light (PEFC) Of een combinatie van bovenstaande producten. Of heeft u misschien een ander voorstel? Partnership: Samen een goed merk promoten

We stellen 3 opties voor: 1. Landelijk adverteren van uw bedrijf met een IP triplex-merk. Met een aantal extra opties. Goedkope (landelijke) aandacht voor uw bedrijf. Product-bekendheid van IP-merk(en). We delen de plaatsingskosten (IP betaalt de ontwerpkosten zelf). 2. Landelijk adverteren van max. 4 bedrijven met een IP triplex-merk. Met een aantal extra opties. Goedkope (landelijke) aandacht voor deze bedrijven. Product-bekendheid van IP-merk(en). De helft v.d. plaatsingskosten gedeeld door aantal participanten. Andere helft voor IP. 3. U adverteert in het blad van uw keuze. Met een aantal extra opties. Het onderwerp van de advertentie is een IP-merk en IP betaalt de helft van de plaatsingskosten. Voordeel voor U: de helft van de plaatsingskosten. Voordeel voor IP: Product-bekendheid van IP-merk(en). Ontwerp van de advertentie kan via IP lopen en is dan voor u gratis. Partnership: Samen een goed merk promoten

Een advertentie op A4-formaat* In dit voorbeeld Raab Karcher Een advertentie op A4-formaat* *A4 = 5 koloms adv. = 260 x 197 mm) Optie 1. Landelijk adverteren van uw bedrijf met een IP triplex-merk. Uw naam, logo en website-adres worden groot neergezet. U heeft invloed op de lay-out (uw huisstijl). Een groot formaat full colour advertentie direct gericht aan de eindgebruiker. Hij ziet het product en waar het te koop is. Bij u! Landelijk adverteren in Bouw- en Aanbesteding of BouwTotaal met oplagen van ± 14.000-16.000 ex) Partnership: Samen een goed merk promoten

Een advertentie op A4-formaat* De afbeelding is een zo realistisch mogelijk voorbeeld. *A4 = 5 koloms adv. = 260 x 197 mm) Optie 2. Landelijk adverteren samen met max. 4 bedrijven met een IP triplex-merk Uw naam/logo met website of telefoonnummer, en plaatsnaam. De lay-out van de advertentie wordt door het product bepaald. Een groot formaat full colour advertentie gericht aan de eindgebruiker. Landelijk adverteren in Bouw- en Aanbesteding of BouwTotaal met oplagen van ± 14.000-16.000 ex) Partnership: Samen een goed merk promoten

Een advertentie in het blad van uw keuze. In dit voorbeeld Raab Karcher Een advertentie in het blad van uw keuze. Optie 3. U adverteert met uw zaak en ons product in het blad van uw keuze. Klein of groot: uw keuze. U adverteert met een merkproduct van IP. Uw klant ziet het product en waar het te koop is. Bij u! Omdat u ons product adverteert, betalen we mee in de plaatsings-kosten. Vóóraf maken we hier duidelijke afspraken over. Partnership: Samen een goed merk promoten

EXTRA: Redactioneel stuk? Optie 1. Landelijk adverteren van uw bedrijf met een IP triplex-merk. Doet u 3x groot mee met ons in Bouw & Aanbesteding of in BouwTotaal, dan krijgt u ook een redactioneel stuk (150 woorden en foto) over het product met uw bedrijfsnaam/logo in een van deze vakbladen. In dit voorbeeld: op de voorpagina. Maar dat kunnen we niet vooraf garanderen. Partnership: Samen een goed merk promoten

(in ons voorbeeld gebruiken we enkele klanten van IP (in ons voorbeeld gebruiken we enkele klanten van IP. Niet persé kopers van dit product.) EXTRA: banner Optie 1. Extra: Een grote banner aan de zijkant op de product-website, die doorklikt naar uw eigen website. Deze blijft een jaar lang staan. Degene die het laatst met dit product adverteert, staat bovenaan. Optie 2 en 3. Extra: Een kleine banner aan de zijkant op de product-website, die doorklikt naar uw eigen website. Deze blijft een jaar lang staan. Degene die het laatst met dit product adverteert, staat bovenaan. Partnership: Samen een goed merk promoten

EXTRA: Social Media Het bereik nog vergroten d.m.v. de social media-kanalen. Dat doen we voor iedereen die samen met ons een IP-merk wil promoten. Wij zullen op onze Facebookpagina, twitter-account, Linkedin-profiel en op onze website www.intplywood.nl ook aandacht schenken aan deze advertenties. Doet u dat ook? Dan kunnen we ook elkaar een ‘like’ geven of volgen en daarmee ons bereik nog verder vergroten. Partnership: Samen een goed merk promoten

Optie 1. Landelijk adverteren van uw bedrijf met een IP triplex-merk. Wat kost dat? Uw investering: 500 euro ex. BTW per keer voor een A4-formaat advertentie in BouwTotaal. Of 700 euro ex. BTW per keer voor een A4-formaat advertentie in Bouw- en Aanbesteding. Dat valt op! (Dat is de helft van de plaatsingskosten) Onze investering: De andere helft van de plaatsingskosten. + De kosten van het ontwerpen van een advertentie met uw bedrijfsnaam en logo en ons product. Partnership: Samen een goed merk promoten

Optie 2. Landelijk adverteren samen met max Optie 2. Landelijk adverteren samen met max. 4 bedrijven met een IP triplex-merk Wat kost dat? Uw investering: 125 of 175 euro ex. BTW per keer voor een plaats op een A4-formaat advertentie in een landelijk blad. U deelt de helft van de plaatsingskosten met de andere drie deelnemers. Onze investering: 500 of 700 euro ex. BTW per keer aan plaatsingskosten (de andere helft). + De kosten van het ontwerpen van een advertentie met uw bedrijfsnaam en logo en ons product. Partnership: Samen een goed merk promoten

Optie 3. U adverteert in het blad van uw keuze. Wat kost dat? Uw investering: De helft van de kosten voor plaatsing van de advertentie. Omdat wij het blad en de kosten niet kennen, willen we hierover vooraf eerst afspraken maken. Onze investering: De andere helft van de plaatsingskosten. In overleg: Het ontwerpen van de advertentie met uw bedrijfsnaam / logo, en ons product kunnen in overleg door IP gedaan worden. Daarmee zijn deze kosten ook voor ons. Partnership: Samen een goed merk promoten

Samengevat Advertentie en banner en evt. redactioneel stuk In een vakblad met hoge oplagecijfers Lage kosten: 500 à 700 euro/keer (of 125 à 175 euro/keer samen met 3 anderen). Door samenwerken = vaker adverteren mogelijk = grotere bekendheid product = profijt voor alle partijen Neemt u de grote advertentie dan heeft u invloed op de lay-out van de advertentie. (In deze presentatie is een voorbeeld gebruikt. U zult uw huisstijl willen benadrukken.) Partnership: Samen een goed merk promoten

En zo gaan we het doen U laat het ons weten als u mee doet en hoe vaak u mee wilt doen (en eventueel waarin). U laat ons weten met welk IP-merk of –merken u mee wilt doen. (Welk merk wanneer?) Uw voorkeur voor BouwTotaal of Bouw- en Aanbesteding. (bij optie 1 en 2) U levert uw bedrijfslogo aan en eventuele advertentietekst (of wij doen een voorstel). Wij maken een ontwerp, rekening houdend met uw huisstijl. Partnership: Samen een goed merk promoten

U controleert deze advertentie. Bij uw goedkeuring wordt de advertentie geplaatst in BouwTotaal of Bouw- en Aanbesteding. Bij plaatsing wordt een banner op de product-website geplaatst. (Optie1: 250x500 px - optie 2 en 3: 250x150 px) We plaatsen de advertentie ook op Facebook en plaatsen een tweet hierover. Wij sturen u een bewijsexemplaar en een rekening voor de helft van de plaatsingskosten. Bij optie 3 zullen een aantal zaken iets anders kunnen lopen en daarover maken we vooraf goede afspraken. Partnership: Samen een goed merk promoten

Doet u mee? Laat het onze marketing-afdeling weten: Neem contact op met Cecilia Verhaar c.verhaar@intplywood.nl Of bel: 0183 353 000 en vraag naar marketing. Partnership: Samen een goed merk promoten