Studie hoofdontsluiting Leek-Roden werkatelier 15 oktober 2008 (verkeerskundige aspecten)
(+27%) (+25%) (+25%) (+21%) (+8%) (+40%) (+31%) (+79%) Prognose 2020/ (+56%) Petrus Campersingel: Damsterdiep: Hereweg: Stationsweg Zuidlaren Wegvak Peelo Rondweg Assen W+N Balkenweg Assen ca N31 Drachten-Lwden
groei 20-30% groei op N372 tussen Roden en Leek –hiervan helft verkeer uit nieuwe woningbouwlocaties –andere helft veroorzaakt door groei bestaand verkeer vroegere bewering alleen al 25% autonome groei houdt geen stand
Knelpunten 2020/2030
Variant 1
Oplossend vermogen variant 1 knelpuntopgelost
Variant 2 (max. OV)
Oplossend vermogen variant 2 (max. OV) knelpuntopgelost
Variant 3
Oplossend vermogen variant 3 knelpuntopgelost (nu ) (nu )
Variant 4
Oplossend vermogen variant 4 knelpuntopgelost (nu ) < (nu )
Variant 5
Oplossend vermogen variant 5 knelpuntopgelost (nu ) (nu )
Variant 6 (cf. voorontwerp IGS)
Oplossend vermogen variant 6 (cf. voorontwerp IGS) knelpuntopgelost (nu ) (nu )
Variant 7
Oplossend vermogen variant 7 knelpuntopgelost (nu ) (nu )
Conclusies tijd + bouwplan = % verkeer op de hoofdwegen = serieuze knelpunten oplossend vermogen neemt toe naarmate er een hoofdontsluiting wordt geboden die beter aansluit bij de nieuwe + bestaande locaties die een doorlopende verbinding biedt die zo min mogelijk langs bestaande bebouwing loopt