Waar komen we vandaan? Rotterdam: Deborah Thompson Aanleveren rapportages t.b.v. PR-zitting Den Haag: Koos Westendorp Doorlooptijden NIFP proces Midden-Nederland:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lean in de gezondheidszorg
Advertisements

Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Perfectionisme.
Peter Kuijer, TrainerMatch Eddy van Eeden, Oopen
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
Banken en & kredietrapportages SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom.
The CAF Procedure voor externe feedback
Welkom 8 februari Agenda  Bedrijfsprofiel  Producten en diensten  Veiligheid en verantwoordelijkheden  Het project  Het proces  Stelling.
LEAN DISTRIBUTION Waar komt LEAN vandaan? Wat is LEAN?
Een continue verbeterende dienstverlening
Een blik op de toekomst Niels van Buren Hogeschool Rotterdam 4 februari 2011.
Randstad Werkmonitor state of mind arbeidsmarkt (werknemer perspectief) juli – augustus 2007 B
18 september 2012 Aanbesteding Verdiepingsdiagnostiek Voorlichtingsbijeenkomst.
Lean Procesanalyse Bijzonder Comité Sociale Dienst
Proces Capability Indices
Hoofdstuk 8 Six Sigma. 8.2 Ontwikkeling van Six Sigma Six Sigma is in 1985 ontwikkeld bij Motorola. Het in kaart brengen van processen en de mate van.
LEAN-aanpak Utrecht, Hans Evers. LEAN 2 2 © 2010* VGM B.V. Wat is Lean Six Sigma?  Het doel van Lean Six Sigma is om een zo snel, soepel en.
Godsdienst. Kennen jullie iemand die ziek is? Hoe zou iemand zich voelen?
Doelmatigheidsonderzoek leges
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
Lean Six Sigma bij de gemeente Amersfoort
Enquête professionaliteit van MRen
Enquête professionaliteit van MRen GMR, SPO Utrecht September 2010.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Ymor Ketenbewaking bij debitel
Zittingsvoorbereiding
Zo`n onschuldig klein dier.
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Samenwerking in uitvoering In vogelvlucht Cyrille de Jong Manager Verzekeringen & Uitvoering Zeist, 26 november 2014.
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 7 Lean Management
Bij pensioenfondsen is meer dan voldoende sense of urgency om te beginnen met de SEPA-migratie.
Personeelsessie LOKO.
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
Workshop Landelijke intervisie
Workshop Verkorting doorlooptijden Appel Het duurt gemiddeld 448 dagen tussen de datum van instellen van een appel en het arrest van het Hof In HIC zaken.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Verzoeken tot machtigingen gesloten plaatsingen in vrijwillig kader
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
“Aan de slag met Business Consultancy.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
WELKOM KLANTENDAG LEAN WERKEN! 15 maart 2012 Drs. Daniël Niezink Drs. Kees Ruizendaal Dr. Joost Vos.
Pas op… van onderen!!! Organisatie- en talentontwikkeling bij de Gemeente Amersfoort VNG CVA - eendaagse Arbeidszaken.
Over organisatieverandering via programmamanagement versus lean management Thea van den Berg Suzan Vos Rijkswaterstaat.
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Doelstelling vergroten van succeskansen van ondernemers in het midden- en kleinbedrijf en mkb-ondernemers in de agrarische sector.
WELKOM KENNISBIJEENKOMST ’LEAN WERKEN MET EEN KWALITEITSSYSTEEM’ 28 februari 2013 Rik Brom Paul van Tiel Kees Ruizendaal.
LSS & Reinier de Graaf Rob de Graaf. Even voorstellen.
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
Storyboard Lean Six Sigma 1 Projectcharter Define 0. Projectdefinitie Proces, product of dienstVerwachte besparing/ verbetering Black Belt of Green BeltAfdeling,
Symbol BV World Class Performance Symbol is gespecialiseerd in ‘Process Improvement’ en geeft trainingen, waaronder Lean Six Sigma Green Belt en Black.
Procesverbetering in de Zorg
Open convenant aanpak PIANOo-congres 2017
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Voorstellen André de Reus - vm dir/opr. Atir - voorz. FMG - RvA SVS - PUM expert.
Regiovorming in Ketenperspectief.
The Lean Start-Up H9 + H10 MO301E.
DE LEAN STARTUP HOOFDSTUK
Digitale Verblijfsaanvragen Studie
Dagstart Quick Reference Card
Aanmeldingen nieuwe cliënten voor paramedici op de revalidatie
Slimme kleinverbruik meters E+G
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Heb ik een probleem dan? Arno Prinsen GZ Psycholoog InteraktContour
Methoden om te werken aan continue verbetering
PRAKTISCH LEAN MANAGEMENT
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Logistieke kwaliteitsprocessen
Consortium onderzoeksprogramma middelen en criminaliteit
Transcript van de presentatie:

Waar komen we vandaan? Rotterdam: Deborah Thompson Aanleveren rapportages t.b.v. PR-zitting Den Haag: Koos Westendorp Doorlooptijden NIFP proces Midden-Nederland: Mireille Bouchoms en Frits Eijkhoudt Rapportages t.b.v. MK-zitting door 3RO (RN) en NIFP En jullie?

Het start met gevoel 3RO levert de rapporten veel te laat OM vraagt rapporten veel te laat aan 3RO houdt zich nooit aan leverafspraken OM doet geen zittingsdatum bij aanvraag Reclasseringswerker trekt eigen plan OM verwerkt de rapporten niet goed 3RO en NIFP stemmen niets af OM geeft wijzigingen niet door MAAR IS HET WAAR?

Six Sigma We weten niet wat we niet weten We kunnen niet handelen op wat we niet weten We zullen het niet weten totdat we zoeken We zullen niet zoeken naar wat we ons niet afvragen We zullen ons niet afvragen wat we niet meten Mikel Harry

Reclasseringsadvies tbv Politierechterzitting

Rework administratieve fouten

Reclasseringsadvies bij ‘no show’

Datacomplexiteit Totale doorlooptijd tussen voorgeleiding en eindvonnis Totaal 1 2 3 Mean (μ) 34,9 68,7 87,7 192,5 St dev (σ) 80.0 32.5 92,5 124,7 Q3 25.8 85.4 139,5 266,5 53% van de rapportages wordt binnen 70 dagen opgeleverd 73% binnen 84 dagen (+2 weken) Doorlooptijd naar zitting gem. 3 maanden Opvallende (gemiddelde) doorlooptijd tussen vgl en aanvraag 0 Datum voorgeleiding 1 Datum aanvraag 2 Datum uploaden 3 Datum eindvonnis

Aanvraag na voorgeleiding Grote verschillen Utrecht en Lelystad Aanvraag na voorgeleiding Upload na aanvraag

Verschillen voorgeleiding en/of rapport Lelystad (N=82) Utrecht (N=244) In 56% van de zaken rapport 3RO In 70% van de zaken rapport 3RO

Afstemming tussen OM en 3RO

lean-six sigma-lean

Sense of urgency

elimineren van verspilling streven naar perfectie wat = lean ? filosofie klantwaarde continue verbetering elimineren van verspilling streven naar perfectie

proces-aktiviteiten wat heeft toegevoegde waarde voor de klant

Met lean aan de slag

Ondertussen…

Trappetje op trappetje af Of: het verhaal van de blauwe bakjes Of: t venijn zit in de staart

Tijdbalken doorlooptijden en actoren

End to end – 3 factories

Van six sigma naar change Betrek iedereen Kaizen Grondoorzaken 5x waarom Implementeer kleine verbeteracties Blijf streven naar perfectie Dashboard – sense of urgency?