Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Advertisements

Naar een Benchmark Omgevingsvergunning
Records management en informatie-architectuur
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Workshop 6: Multichanneling
Zaakgericht Werken.
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Gemeente Suite. Kostenefficiënt informatie delen via diverse kanalen met TYPO3. De Gemeente Suite geeft u een complete distributie waarmee u uw gemeentesite.
Mark Voogd 24 Mei Boxtel Dienstverlening, ICT en efficiency; In de Drechtsteden regio Het advies op hoofdlijnen.
voor financiële rapportages
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Gemeente Arnhem Inwoners: Internet: 1 miljoen bezoeken
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Klantgericht werken, Kanalen in balans
BKWI en Suwi-net 24 mei 2007 Alexander Hielkema en Jan Jongenelen
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
“De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie
25 januari 2008Naam van de Spreker Wat is het....en wat levert het u op.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Kanaalsturing in Tilburg (een begin). Vertrekpunten Burgerservicecode: –klant heeft keuzevrijheid Betaalbaarheid: –ieder kanaal leidt tot additionele.
Marc Verschuren bedrijfsanalist Directie Klantenservice “ De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie.
Dashboard voor Publiekszaken
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
E-Team mei 2004 E-Government GIS What’s in it for you? 24 mei 2004.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
Service Oriented Architecture
Service Oriented Architecture
De nieuwe wet Inburgering en de IB-Groep
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Technische Architectuur
Klantbeeld en open source (een idee voor G4) 5 februari 2010 Rotterdam.
KCC4ALL.
Enterprise Document Management Fase
Consyst “Leuker kunnen we het niet maken”. Wat? Werkgever Front office Afspraken Mid office Regeling Overeenkomst Collectieve polis Pensioenbrieven Back.
Transitie Afnemers Tanja Mundt Coördinator Implementatie BRP afnemers
Ridderkerk, drie jaar later VIAG congres, 4-6 nov 2007 De verkokering ten einde? Hart van Holland, Nijkerk René Hoogendoorn.
Blauwdruk MULTI CHANNEL Architectuur
Coördinatiecel Vlaams e-government 1 Interbestuurlijke producten en dienstencatalogus November 2009: concept en stand van zaken.
One stop shop: KCC Almere
Pagina 1 Organisaties in verschillende vormen. Pagina 2.
Rob van de Velde, Geonovum Geeft GIDEON de samenhang die nodig is voor samenwerken ? Doelmonitoring GIDEON, 14 oktober 2009.
MijnOverheid Roadmap Louis Tinselboer
eDienst architectuur Snijvlak bedrijfsprocessen en ICT
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
‘Kanalen in Balans’ - multichannelmanagement bij overheidsorganisaties 
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Project Kanteling Wmo Dantumadiel/Dongeradeel Raadsbijeenkomst, 9 april 2013 Tom Kamsma.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Afspraakgericht werken Snel balie
Katern GEMMA Mobiel.
Organisatieontwikkeling
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Rogier Kleinekoort 8 november 2005
Pilotbijeenkomst binnengemeentelijke berichtenuitwisseling: demo / presentatie en bespreking iWMO advies , 14u30-16u00, Stadhuis zaal 3.
Introductie eID juni 2017.
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Organisatie structuur
Transcript van de presentatie:

Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v Medewerkers portal/ KCC4all t.o.v. internet Front office architectuur Gemeenten Uniforme Presentatielaag/ toegang (autorisatie) Navigatie www.gemeente.nl Mijngemeente.nl KCC Gegevens Uitwisselingscomponenten Orkestratie Informatie voorziening van vraag naar PDC Initiëren zaak, dmv postintake/ e-formulier/ formulier Inzien lopende zaken Afhandelen zaken postintake Generieke/specifieke services in en extern

Gegevens Uitwisseling Component Belasting- dienst Woning- coöperatie 0.10 RDW UWV Artsen Verzorgingstehuis Notaris Makelaar KvK Diensten Rijksoverheid Gemeentelijke Bedrijven Bezoeker Deel- gemeenten Burger Bedrijf Bank-Giro centrale Extern Kanaal Front Office Kanalen Extern Extern Intern Elektronische Gegevens Uitwisseling Internet Intranet Klant Contact Center On-line raadplegen & wijzigen gegevens Balie Telefonie, Email & Post Externe Presentatie Interne Presentatie Gegevens Uitwisseling Component Aanmaken & registreren zaak Planning afhandeling (set van) product(en) Aflevering product Feedback over producten/ diensten via publieksreactie Maken afspraak Productaanbod via profielverandering Authenticatie & Autorisatie Betaling Inzage voortgang afhandeling van zaak Beveiliging Routering naar kanaal Uitvoeren pretoets Generieke Front Office Functionaliteit Managementrapportage Starten aanvraag- & aanmeldingsformulier Vinden productinformatie: door life event; met FAQ’s via kaart via organisatie via publieksreactie via zoektekst via vraaggeleiding. Specifieke Front Office Functionaliteit Ondertekenen formulier Starten toezicht- & handhavingfunctie Routering naar afhandelende organisatie Verzenden formulier Voorinvulling formulier Gegevens Uitwisseling Component Betaal Module CMS Kennisbank Componenten Producten & Diensten Catalogus Zaken Magazijn Kernregistratie Klanten Gegevens Magazijn

Presentatielaag/ ontsluiting KCC Identitie management Presentatielaag/ ontsluiting KCC Functionele/ logica laag Functionele/ logica laag Functionele/ logica laag Functionele/ logica laag Producten en diensten Overig VAC Afhankelijk van de rol/ autorisatie van de medewerker krijgt deze toegang tot de verschillende Funtionaliteiten via de presentatielaag.

Prioriteiten 1e functionaliteit om te ontsluiten voor KCC Vraag antwoord combinaties in relatie tot producten en diensten Berichtenfunctie om telefoontjes door te zetten naar “expert” Monitoring op KCC functionaliteit # telefoontjes, klantcontacten Doorlooptijd Etc?? Prio is mede afhankelijk van de huidige situatie bij de gemeente, b.v. naast bovengenoemde echte KCC functies kan voor een specifieke gemeente het GBA moeten worden ontsloten (PIV4all, DDS4all), voor sociale diensten GWS4all etc. Omdat de meeste KCC’s dichtbij de burgerzaken medewerkers ligt.

Randvoorwaarden KCC presentatielaag, liefst in eigen gemeentelijke omgeving, vanwege ontsluiting BO applicaties van b.v. Centric