Tribal Wars Simulator.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PSD Basisstructuren programmeren.
Advertisements

Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie

Programmeren van een humanoid robot
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Een programma opbouwen.
EMEG lijst: opdracht 12.
Copyright: S. Winkel © Sr IC Verpleegkundige ICU OLVG Pacemakeroefeningen Een praktische test.
500 – 1000 na Christus RIDDERS en KASTELEN.
Een paar programma’s met een aantal basisprincipes.
bewerkingen in programmeeromgevingen
= bf2003. Wij kunnen een impulssignaal van de impulsgenerator We kunnen het ook anders formuleren. Wij kunnen starten en stoppen met tellen met hulp van.
De microcontroller Door Klaas De Nys.
Brede School Rotterdam
C programma int main(){ } Compilatie met devc++ in file main.c Gecompileerd programma in file FirstProgram.exe Mov R1, 120 Mov R2, 160 ADD R1, R2.
De oorlog van vroeger en nu
Statistiek ?! … Ronald Buyl - BISI.
Cursus VHDL Aansturing van een stappenmotor Peter Slaets KHLim.
VHDL Peter Slaets KHLim Functies en procedures Functies –type conversie functies »bit vector to integer en omgekeerd –verkorte componenten met maar 1 output.
Programmerend denken Algoritmen.
Tom Laforce Batch Bestanden. Inhoud  1 Wat zijn batchbestanden?  2 Batch basis Commando’s.
Parallelle Algoritmen String matching. 1 Beter algoritme patroonanalyse Bottleneck in eenvoudig algoritme: WITNESS(j) (j = kandidaat in eerste i-blok)
Tegengestelden / Synoniemen
1/1/ / faculty of Computer Science eindhoven university of technology 5JJ20:Computerarchitectuur 2M200:Inleiding Computersystemen Sessie 7(2): Vertalen.
Neurale Netwerken Kunstmatige Intelligentie Rijksuniversiteit Groningen April 2005.
1Ben Bruidegom Hoe werkt een rekenmachine? Ben Bruidegom AMSTEL Instituut Universiteit van Amsterdam.
T U Delft Parallel and Distributed Systems group PGS Fundamentele Informatica in345 Deel 2 College 5 Cees Witteveen.
Taak 4b: doelstellingen inrichten in MS Dynamics CRM Tina Tavernier 3 OFM (AL)
Frank Stalpers en Ad Baars
Hoofdstuk 7 verplicht… Keuze.
Kansrekening. Inhoud Inleiding Inleiding Mogelijkheden noemen/toelichten Mogelijkheden noemen/toelichten Ondervonden problemen (en oplossingen) Ondervonden.
Visual Basic.
PHP functies.
Oefeningen Cursus informatiebeveiliging Eric Laermans – Tom Dhaene.
Computerarchitectuur
Security Technology PICT les 1
Spelregels IT-governance game het spel wordt gespeeld door 3 a 4 business units (BU's) ieder bestaande uit een of meer spelers in rondes –bestaande uit.
Sorteeralgoritmen. Sorteren: aanpak 1 Hoe ga je een rij getallen sorteren met PC? Sorteren door selectie (= selection sort): Zoek de kleinste waarde Sorteer.
Chris Pollentier 18 / 12 / 2002 De LOGO taalwereld.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
T U Delft Parallel and Distributed Systems group PGS Fundamentele Informatica in345 Deel 2 College 2 Cees Witteveen.
Een taalopdracht maken (e-ee/ u-uu/o-oo/a-aa)
Shortest path with negative arc-costs allowed. Dijkstra?
Eindwerk Kunstmatige intelligentie Door Nick, Tess, Dieter.
Eindproject programmeren “Monster”
Russische roulette Live or die. 7 delen Startmenu Inzet Aantal kogels Het schot While - functie Opnieuw ja/nee High score.
Sudoku Door Yee Ki Au. Wat is een sudoku?  een puzzel van negen bij negen vakjes met een klein aantal ingevulde cijfers. De kunst is de overige vakjes.
Ridderweekend Vrijdag 24 april 2009 t/m zondag 26 april De Heikop, Brunssum.
Middeleeuwen De antwoorden in deze powerpoint komen van (naam en klas invullen a.u.b.)
Experimentele kans javascript.
Hoofdstuk 3 - Conditionele logica
‘Rampen in de middeleeuwen’ Leertekst
T U Delft Parallel and Distributed Systems group PGS Fundamentele Informatica in345 Deel 2 College 6 Cees Witteveen.
Instructie Programmeren Task 2 5JJ70. Task 2.1: Voltage divider Welk type variabele heb je nodig? Negative weerstanden bestaan niet! (print een error.
Tijd van Monniken en Ridders
“If the first challenge of change is to ensure that it’s desirable and the second challenge to make it doable, then the biggest challenge of all is to.
IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.
Monniken en ridders 5.1 Leenheren en leenmannen
Programmeren met Reeksen
Doelstelling Beoordelingsprocedure voor alle studenten met het opleidingsprofiel als basis Niet op basis van gevoel en relatie … maar op basis van criteria.
KATAPULT Welke belangrijke technologische ontwikkelingen
Programmeren woensdag 4 oktober 2017.
Het 24 spel.
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Het berekeningspakket van Reynaers Aluminium
Kiezen met Kaarten.
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Kiezen met Kaarten.
SQL Les February 2019.
Nim, een strategisch spelletje
Kiezen met Kaarten.
Transcript van de presentatie:

Tribal Wars Simulator

Wat is Tribal Wars? Een middeleeuws spel Dorpen uitbouwen Dorpen verdedigen met troepen

Dorpen

Troepen Cavalerie: Grondtroepen: Verkenner Speervechter Lichte Cavalerie Zware Cavalerie Bereden Boogschutter Grondtroepen: Speervechter Zwaardvechter Bijlstrijder Boogschutter Andere Troepen: Ram Katapult Ridder Edelman

Simulator in Tribal Wars

Het Programma

Doelstellingen Berekenen van troepen in de simulator Troepen kunnen invoeren Het aantal overlevende troepen moet weergegeven worden Een mogelijkheid om het spel terug te heropstarten

Begin ClrHome Output(2,1,"----------------") Output(4,3,"TRIBAL WARS") Output(5,4,"SIMULATOR") Pause

Speervechter Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Bewerkingen die uitgevoerd worden Getallen afronden Uitvoer: Overlevende troepen weergeven Disp "SPEERVECHTER" Input "AANVAL:",A Input "VERDEDIGING:",G ClrHome If A<G Then A-AüM G-((1/4)*G)üS round(M,0)üM round(S,0)üS Output(1,1,"SPEERVECHTER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,M) Output(3,1,"VERDEDIGING:) Output(3,13,S) End If A=G G-((2/5)*G)üS Output(2,1,"AANVAL") Output(3,1,"VERDEDIGING")

If A>G Then A-GüM G-GüS round(M,0)üM round(S,0)üS Output(1,1,"SPEERVECHTER") Output(2,1,"AANVAL") Output(2,9,M) Output(3,1,"VERDEDIGING") Output(3,13,S) End If A>0 and G=0 AüM GüS Output(2,1,"AANVAL:") Output(3,1,"VERDEDIGING:") If Aù9000 or Gù9000 Output(2,1,"TE VEEL TROEPEN") Output(3,1,"GEEN AANVAL MOGELIJK") Pause ClrHome

Zwaardvechter Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Bewerkingen die uitgevoerd worden Getallen afronden Uitvoer: Overlevende troepen weergeven Disp "ZWAARDVECHTER" Input "AANVAL:",B Input "VERDEDIGING:",H ClrHome If B<H Then B-BüN H-((1/3)*H)üT round(N,0)üN round(T,0)üT Output(1,1,"ZWAARDVECHTER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,N) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,T) End If B=H

If B>H Then B-((1/3)*B)üN H-HüT round(N,0)üN round(T,0)üT Output(1,1,"ZWAARDVECHTER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,N) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,T) End If B>0 and H=0 BüN HüT If Bù9000 or Hù9000 Output(2,1,"TE VEEL TROEPEN") Output(3,1,"GEEN AANVAL MOGELIJK") Pause ClrHome

Bijlstrijder Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Bewerkingen die uitgevoerd worden Getallen afronden Uitvoer: Overlevende troepen weergeven Disp "BIJLSTRIJDER" Input "AANVAL:",C Input "VERDEDIGING:",I ClrHome If C>I Then C-((1/20)*C)üO I-IüU round(O,0)üO round(U,0)üU Output(1,1,"BIJLSTRIJDER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,O) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,U) End If C=I C-((1/10)*C)üO

If C<I and 4*C<I Then C-CüO I-((3/4)*I)üU round(O,0)üO round(U,0)üU Output(1,1,"BIJLSTRIJDER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,O) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,U) End If C<I and 4*CùI C-((4/5)*C)üO I-IüU If C>0 and I=0 CüO IüU If Cù9000 or Iù9000 Output(2,1,"TE VEEL TROEPEN") Output(3,1,"GEEN AANVAL MOGELIJK") Pause ClrHome

Boogschutter Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Bewerkingen die uitgevoerd worden Getallen afronden Uitvoer: Overlevende troepen weergeven Disp "BOOGSCHUTTER Input "AANVAL:",D Input "VERDEDIGING:",J ClrHome If D<J Then D-((1/2)*D)üP J-JüV round(P,0)üP round(V,0)üV Output(1,1,"BOOGSCHUTTER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,P) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,V) End If D=J D-((1/5)*D)üP

If D>J Then D-((1/10)*D)üP J-JüV round(P,0)üP round(V,0)üV Output(1,1,"BOOGSCHUTTER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,P) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,V) End If D>0 and J=0 DüP JüV If Dù9000 or Jù9000 Output(2,1,"TE VEEL TROEPEN") Output(3,1,"GEEN AANVAL MOGELIJK") Pause ClrHome

Lichte Cavalerie Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Bewerkingen die uitgevoerd worden Getallen afronden Uitvoer: Overlevende troepen weergeven Disp "LICHTE CAVALERIE" Input "AANVAL:",E Input "VERDEDIGING:",K ClrHome If E<K Then E-((1/5)*E)üQ K-KüW round(Q,0)üQ round(W,0)üW Output(1,1,"LICHTE CAVALERIE") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,Q) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,W) End If E=K

If E>K Then E-((1/50)*E)üQ K-KüW round(Q,0)üQ round(W,0)üW Output(1,1,"LICHTE CAVALERIE") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,Q) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,W) End If E>0 and K=0 EüQ KüW If Eù9000 or Kù9000 Output(2,1,"TE VEEL TROEPEN") Output(3,1,"GEEN AANVAL MOGELIJK") Pause ClrHome

Zware Cavalerie Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Disp "ZWARE CAVALERIE" Input "AANVAL:",F Input "VERDEDIGING:",L ClrHome If F<L Then F-((1/2)*F)üR L-LüX round(R,0)üR round(X,0)üX Output(1,1,"ZWARE CAVALERIE") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,R) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,X) End If F=L F-((2/5)*F)üR Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Bewerkingen die uitgevoerd worden Getallen afronden Uitvoer: Overlevende troepen weergeven

If F>L Then F-((1/7)*F)üR L-LüX round(R,0)üR round(X,0)üX Output(1,1,"ZWARE CAVALERIE") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,R) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,X) End If F>0 and L=0 FüR LüX If Fù9000 or Lù9000 Output(2,1,"TE VEEL TROEPEN") Output(3,1,"GEEN AANVAL MOGELIJK") Pause ClrHome

Output(5,1,"DIT WAS HET...") Pause ClrHome Output(4,4,"WIL JE") Output(5,4,"OPNIEUW") Output(6,4,"PROBEREN?") Output(1,1,"DRUK VOOR") Output(2,1,"JA: 1") Output(3,1,"NEE: 2") Input "WAT KIES JE?",Y If Y=2 Then Output(4,5,"BEDANKT") Output(5,1,"VOOR HET SPELEN") Output(4,7,"TOT") Output(5,2,"VOLGENDE KEER") Output(4,4,"WRITTEN BY") Output(5,5,"MAARTEN") Output(6,5,"DIERICKX") Output(1,1,"") End If Y=1 prgmTWSIMUL

Bedankt voor jullie aandacht!