Tribal Wars Simulator
Wat is Tribal Wars? Een middeleeuws spel Dorpen uitbouwen Dorpen verdedigen met troepen
Dorpen
Troepen Cavalerie: Grondtroepen: Verkenner Speervechter Lichte Cavalerie Zware Cavalerie Bereden Boogschutter Grondtroepen: Speervechter Zwaardvechter Bijlstrijder Boogschutter Andere Troepen: Ram Katapult Ridder Edelman
Simulator in Tribal Wars
Het Programma
Doelstellingen Berekenen van troepen in de simulator Troepen kunnen invoeren Het aantal overlevende troepen moet weergegeven worden Een mogelijkheid om het spel terug te heropstarten
Begin ClrHome Output(2,1,"----------------") Output(4,3,"TRIBAL WARS") Output(5,4,"SIMULATOR") Pause
Speervechter Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Bewerkingen die uitgevoerd worden Getallen afronden Uitvoer: Overlevende troepen weergeven Disp "SPEERVECHTER" Input "AANVAL:",A Input "VERDEDIGING:",G ClrHome If A<G Then A-AüM G-((1/4)*G)üS round(M,0)üM round(S,0)üS Output(1,1,"SPEERVECHTER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,M) Output(3,1,"VERDEDIGING:) Output(3,13,S) End If A=G G-((2/5)*G)üS Output(2,1,"AANVAL") Output(3,1,"VERDEDIGING")
If A>G Then A-GüM G-GüS round(M,0)üM round(S,0)üS Output(1,1,"SPEERVECHTER") Output(2,1,"AANVAL") Output(2,9,M) Output(3,1,"VERDEDIGING") Output(3,13,S) End If A>0 and G=0 AüM GüS Output(2,1,"AANVAL:") Output(3,1,"VERDEDIGING:") If Aù9000 or Gù9000 Output(2,1,"TE VEEL TROEPEN") Output(3,1,"GEEN AANVAL MOGELIJK") Pause ClrHome
Zwaardvechter Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Bewerkingen die uitgevoerd worden Getallen afronden Uitvoer: Overlevende troepen weergeven Disp "ZWAARDVECHTER" Input "AANVAL:",B Input "VERDEDIGING:",H ClrHome If B<H Then B-BüN H-((1/3)*H)üT round(N,0)üN round(T,0)üT Output(1,1,"ZWAARDVECHTER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,N) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,T) End If B=H
If B>H Then B-((1/3)*B)üN H-HüT round(N,0)üN round(T,0)üT Output(1,1,"ZWAARDVECHTER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,N) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,T) End If B>0 and H=0 BüN HüT If Bù9000 or Hù9000 Output(2,1,"TE VEEL TROEPEN") Output(3,1,"GEEN AANVAL MOGELIJK") Pause ClrHome
Bijlstrijder Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Bewerkingen die uitgevoerd worden Getallen afronden Uitvoer: Overlevende troepen weergeven Disp "BIJLSTRIJDER" Input "AANVAL:",C Input "VERDEDIGING:",I ClrHome If C>I Then C-((1/20)*C)üO I-IüU round(O,0)üO round(U,0)üU Output(1,1,"BIJLSTRIJDER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,O) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,U) End If C=I C-((1/10)*C)üO
If C<I and 4*C<I Then C-CüO I-((3/4)*I)üU round(O,0)üO round(U,0)üU Output(1,1,"BIJLSTRIJDER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,O) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,U) End If C<I and 4*CùI C-((4/5)*C)üO I-IüU If C>0 and I=0 CüO IüU If Cù9000 or Iù9000 Output(2,1,"TE VEEL TROEPEN") Output(3,1,"GEEN AANVAL MOGELIJK") Pause ClrHome
Boogschutter Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Bewerkingen die uitgevoerd worden Getallen afronden Uitvoer: Overlevende troepen weergeven Disp "BOOGSCHUTTER Input "AANVAL:",D Input "VERDEDIGING:",J ClrHome If D<J Then D-((1/2)*D)üP J-JüV round(P,0)üP round(V,0)üV Output(1,1,"BOOGSCHUTTER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,P) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,V) End If D=J D-((1/5)*D)üP
If D>J Then D-((1/10)*D)üP J-JüV round(P,0)üP round(V,0)üV Output(1,1,"BOOGSCHUTTER") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,P) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,V) End If D>0 and J=0 DüP JüV If Dù9000 or Jù9000 Output(2,1,"TE VEEL TROEPEN") Output(3,1,"GEEN AANVAL MOGELIJK") Pause ClrHome
Lichte Cavalerie Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Bewerkingen die uitgevoerd worden Getallen afronden Uitvoer: Overlevende troepen weergeven Disp "LICHTE CAVALERIE" Input "AANVAL:",E Input "VERDEDIGING:",K ClrHome If E<K Then E-((1/5)*E)üQ K-KüW round(Q,0)üQ round(W,0)üW Output(1,1,"LICHTE CAVALERIE") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,Q) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,W) End If E=K
If E>K Then E-((1/50)*E)üQ K-KüW round(Q,0)üQ round(W,0)üW Output(1,1,"LICHTE CAVALERIE") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,Q) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,W) End If E>0 and K=0 EüQ KüW If Eù9000 or Kù9000 Output(2,1,"TE VEEL TROEPEN") Output(3,1,"GEEN AANVAL MOGELIJK") Pause ClrHome
Zware Cavalerie Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Disp "ZWARE CAVALERIE" Input "AANVAL:",F Input "VERDEDIGING:",L ClrHome If F<L Then F-((1/2)*F)üR L-LüX round(R,0)üR round(X,0)üX Output(1,1,"ZWARE CAVALERIE") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,R) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,X) End If F=L F-((2/5)*F)üR Invoer:Troepen invullen Kans aanval en verdediging Bewerkingen die uitgevoerd worden Getallen afronden Uitvoer: Overlevende troepen weergeven
If F>L Then F-((1/7)*F)üR L-LüX round(R,0)üR round(X,0)üX Output(1,1,"ZWARE CAVALERIE") Output(2,1,"AANVAL:") Output(2,9,R) Output(3,1,"VERDEDIGING:") Output(3,13,X) End If F>0 and L=0 FüR LüX If Fù9000 or Lù9000 Output(2,1,"TE VEEL TROEPEN") Output(3,1,"GEEN AANVAL MOGELIJK") Pause ClrHome
Output(5,1,"DIT WAS HET...") Pause ClrHome Output(4,4,"WIL JE") Output(5,4,"OPNIEUW") Output(6,4,"PROBEREN?") Output(1,1,"DRUK VOOR") Output(2,1,"JA: 1") Output(3,1,"NEE: 2") Input "WAT KIES JE?",Y If Y=2 Then Output(4,5,"BEDANKT") Output(5,1,"VOOR HET SPELEN") Output(4,7,"TOT") Output(5,2,"VOLGENDE KEER") Output(4,4,"WRITTEN BY") Output(5,5,"MAARTEN") Output(6,5,"DIERICKX") Output(1,1,"") End If Y=1 prgmTWSIMUL
Bedankt voor jullie aandacht!