Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne
1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie is: De bedrijven en merken gebruiken internetstrategie, omdat de consumenten de social media vaak gebruiken. Dus door middel van internetstrategie gaat hun marketing stijgen en worden de bedrijven en merken sneller en beter vertrouwd door de consumenten, waardoor hun verkoop gaat stijgen.
2.De sterke kanten van social media De sterke kanten van social media: - De inhoud is deelbaar en gemakkelijker te verspreiden. - ze zijn zeer geschikt voor het benaderen van marketingniches. - Ze zijn snel doorzoekbaar en relatief objectief. - Ze laten de consumenten op een eenvoudigere manier voldoen aan de basisbehoeftes van Maslow. - Ze scoren goed in zoekmachines zoals Google
3.De zwakke kanten van social media De zwakke kanten van social media: - De resultaten worden vaak vertoond op basis van gemiddelden door de werking van democratie. - Consumenten en medewerkers kunnen van alles zeggen over je bedrijf op sociale media websites, wat negatief kan aflopen. - Ze zijn niet altijd zo betrouwbaar.