Ouderavond (datum) uitgevoerd door: in opdracht van: (logo school)
1.Filmpje 2.Aanleiding 3.Hoe krijgen we jongeren in beweging? 4.Doel en doelgroep 5.Opzet CU! Dance Inhoud
Filmpje CU! Dance zLb9Dc&feature=player_embedded
Feit 1: “Twee op de drie jongeren beweegt te weinig” “Jongeren nemen steeds minder deel aan gevestigde vormen van kunst en cultuur ” Feit 2:
Aansluiten bij hun eigen voorkeuren en aansprekende docenten uitnodigen Inspelen op sociale aspecten (het is gezellig, zorgt voor cohesie, je kunt je ermee onderscheiden, etc.) Inspelen op het verbeteren van conditie, prestatie en zichtbaarheid Dans presenteren als een uiting van je identiteit en je culturele wortels Hoe krijgen we de jongeren in beweging?
Doel Het opzetten en inbedden van dansactiviteiten in het reguliere lesprogramma, zodat vmbo leerlingen via dans gestimuleerd worden tot een actieve leefstijl en daarnaast kennismaken met dans als cultuurvorm. Doelgroep Vmbo leerlingen uit de brugklassen Bij eventuele selectie wekelijkse lessen voorkeur: leerlingen die te weinig bewegen; leerlingen die nauwelijks met dans, kunst en cultuur in aanraking zijn.
Opzet (voorbeeld profiel 3 ) Kick off Wekelijkse danslessen door dansdocent Dansactiviteiten Presentaties