2030 Steden – wordt Dordrecht winnaar of verliezer? ECF gratefully acknowledges financial support from the European Commission.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The future of the European labour markets: Transitions, Risks and Opportunities Neujobs Stakeholders Dialogue Programmatorische Federale Overheidsdienst.
Advertisements

Fietsbeleid in Breda, vanaf 2013 net een beetje anders……
Fietsers in het buitengebied
Forumdiscussie WTC tijdens netwerkbijeenkomst IPBBE - 7 juni 2011 Welkom Forumdiscussie Wetenschappelijke en Technologische Commissie Biobased Economy.
Project HELP Higher Educated Local Preferences Startbijeenkomst URD2
Stadsontwikkeling vooruit
Europa en duurzame mobiliteit commentaar op COM(2006)314 Prof. Stef Proost Center for Economic Studies KULeuven.
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Toekomst-agenda Snelfietsroutes werken aan de schaalsprong en een breed draagvlak voor regionale netwerken van snelle fietsroutes Mobiliteit & duurzaamheid,
ERASMUS+. Waarom nieuw programma? Begrotingen EU: zevenjaarlijks : Een Leven Lang Leren : Erasmus+
Lekker Fietsen ‘s-Hertogenbosch Bert Pauli, wethouder Verkeer en Vervoer ‘s-Hertogenbosch.
Kansen in de Turkse havensector Marten van den Bossche.
Korterittencontract Ik verplaats mij “TOF” Te voet, met Openbaar vervoer of per Fiets.
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
Concurrentie, Complementariteit en Buitenlandse Investeringen Martijn J. Burger.
Lang zullen ze leven! - en werken en leren…
CBS Microdatamiddag 8 november 2007 Voorburg 1 Martin Luppes Speerpuntprogramma Internationale Economische Relaties (SIER) Integratie van microdata uit.
TRAINING EUROPESE FIETSPROJECTEN Henk Kok Eindhoven, 24 Januari 2013.
Duurzame mobiliteit en transport
StadsOntwikkeling Openbaar Vervoer als deel van de stadsontwikkeling Bijdrage aan de OV-Werkconferentie 15 februari 2011 Rob Tiemersma StadsOntwikkeling.
Bouwstenen Duurzaam Bereikbaarheidsplan Doelstelling: 1.Structurele verbetering van de bereikbaarheid van de regio 2.Structurele vermindering van CO2-emissies.
ROTTERDAM WORLDPORTREGION Opgaven en netwerken
Nico Mulder, manager consumer marketing
Vakcentrale 11 MVO en rol OR in waterbedrijven en laboratoria Lochem 18 November 2010.
Breakfast seminarie IFMA directeur-generaal De Lijn 20 september 2012.
Conferentie Paramaribo 23 mei 2008 HOE GEZOND IS SURINAME? Dr André Weel, bedrijfsarts en epidemioloog.
WOON Op weg naar een gezonde bevolking, schonere randstad, minder files, creatievere werknemers en een gelukkigere samenleving WERK FIETS.
Provincie Noord-Brabant Aad Smid Fietsersbond Provinciaal vertegenwoordiger 10 november 2010 Fietsersbond in Noord-Brabant.
Benutten kansen fietsbeleid = Impuls fietsgebruik.
De energieneutrale stad visievorming met stakeholders Rob Folkert.
Strategie Ontwikkeling Zuidvleugel
Verbeterd Ontwerp OV-netwerk 2030 Versie 16 sept.2009 Denk en doe mee
Regionale betrokkenheid bij de beroepskolom Een casus… Dag van de Beroepskolom 5 oktober 2012.
EUROPEES PROJECT ASINP With the financial support from the Prevention of and Fight against Crime Programme of the European Union European Commission –
Digitalisering Digitale duurzaamheid Hans Jansen 11 december 2008.
Buslijn Doetinchem - Emmerich Euregionale OV-conferentie
ECONOMISCHE ASPECTEN VAN DE STEDENBOUW THIERRY VANELSLANDER – ACADEMIEJAAR EUROPEES REGIONAAL BELEID.
Nieuwe Europese Strategie “Europa 2020” Intelligente, Duurzame en Inclusieve Groei (3 Maart 2010)
Fred Wegman - Verkeersslachtoffers: minder is mogelijk! Rotterdam, 22 april 2010 Verkeersslachtoffers: minder is mogelijk! Prof. Fred Wegman Stichting.
Hordelopen naar klimaatgerechtigheid: inzet van steden J.B. (Hans) Opschoor (ISS, VU, KNAW) “Den Haag: Stad van Klimaatrechtvaardigheid?”,
Digitale duurzaamheid: (ook) een kwestie van organiseren Inge Angevaare, coördinator Nationale Coalitie Digitale Duurzaamheid DEN conferentie - 10 december.
Rotary Leusden – Mobiliteit, milieu en mooie spullen
Vooraf: van - naar.
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
Stedennetwerk DuurzaamDoor Terugblik en vooruitzicht oktober, Jan Eelco Jansma.
Netwerkanalyse Zuidvleugel
Met lokale handelsnetwerken een nieuwe economische orde ontwikkelen
Veerkracht Perspectieven voor de architectenbranche.
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
BEDENKINGEN BIJ DE VISIE VAN OUSMANE SY ROND DECENTRALISATIE Jean Bossuyt.
Vision 2020 Project 3e klas. Hoe ziet het Europa in 2020 van de toekomst eruit?
EU Uitbreiding Emeriti Forum Reflecties op presentatie van Minister Dehaene.
Agenda van Brabant Toekomstgericht investeren én ombuigen 24 november 2010.
Regionale Economie, Haven- en Vervoerseconomie (RHV) Retail en Mobiliteit in de binnenstad Fietsstad 2016 Symposium Bikenomics - 13 Oktober 2015 Giuliano.
Economische betekenis van de wielersport in Nederland Mark Torsius Erik Tolboom Pieter Verhoogt.
De deeleconomie in Nederland Maaike Decraemer 1 BaSW B Projectgroep ‘Wij Delen’ SADAN-opdracht: stap 2 1.
MVO Qlip: Fietsstimulering
Infosessie duurzaamheidsmeter 26/2/2013 omgaan met duurzaamheidscriteria voor gebiedsontwikkeling aanpak case Innovatiepark geel.
PLATOS Colloquium 2016 William van Genugten Rens van Overdijk Het optimaliseren van fietsgedrag in verkeersmodellen.
Nieuwjaarsreceptie 2015 Transport & Mobiliteit. Lange afstand – corridors Stedelijke mobiliteit Relatie tussen lange afstand en stad / regio: knooppunten.
Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab ‘Duurzame Ontwikkeling Ommelanden’
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
Truck Platooning Uitkomst Consultatie marktpartijen Buck Consultants International Postbus AS Den Haag Telnr : Mobiel :
Presentatie MARE 22 september 2009 Ellen Kelder. Presentatie Waarom MARE? Wat gaan we doen? Koppeling (inter)nationale projecten.
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
Duurzaamheid in MIRT-Programma’s
wat neem je in je afwegingskader op over duurzaamheid?  
Land van vooruitgang Wie zijn de winnaars en wie de verliezers?
Toekomst van de Fietsersbond
Nationale Omgevingsvisie
Transcript van de presentatie:

2030 Steden – wordt Dordrecht winnaar of verliezer? ECF gratefully acknowledges financial support from the European Commission.

ECF 2020 Doelen Fietsen verdubbelt tot 15% in modale split in Europa Tenminste halvering aantal dode of ernstig gewonde fietsers per km’ in Europa Om dit te bereiken –Fietsen meenemen in alle beleid –Investering in fietsen is tenminste 10% van het verkeersbudget –Investeren in recreatief fietsen en toerisme Belangenverdediging en promotie voor fietsen Internationaal Steun voor nationale belangenverdediging door ledengroepen, partners, netwerken Demonstratieprojecten, onderzoek, ontwikkeling van nieuwe benaderingen, promotie Organiseren, bijwonen and steunen van events b.v. de ECF Velo-city Series, Internationaal Transport Forum 2

2030 steden – wordt ordrecht winnaar of verliezer? Fietsen is een indicator voor de toekomstige duurzaamheid van een stad Waarin moet je nu investeren voor meer welvaart in 2030? 3

4

5

6

Wie worden de winnaars in 2030? 7

8

Fietsen als een indicator : –Vervoersafstand beneden 7.5km Winnaars zullen meer dan >60% aandeel hebben Grote verandering in winkelgedrag –Vervoersafstand 7.5km – 20km Hoogopgeleide werknemers reizen per –Fiets –Fiets en openbaar vervoer –Electrische fiets Verandering detailhandel/nieuwe stedelijke logistiek 9

10

2030 steden – Dordrecht winnaar of verliezer? Fietsen is een maatstaf/indicator voor de toekomstige duurzamheid van de stad –Economische levensvatbaarheid –Levensvatbaarheid detailhandel en –Kwaliteit van leven en wonen Welke investeringen nu voor welvaart in 2030? –Lange termijn investeringen in fietsnetwerk –Investeren van en voor elk aspect van leven –Fietsen als massa vervoer 11

Dank voor uw aandacht !