Publiekscampagne Haaglanden “Acute hartklachten”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsverlichtingscampagne 2011
Advertisements

BAGAGE ser peters.
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
FTTO RADA Leiden e.o. Regionale Afspraken Dermatologische Apotheekbereidingen 15 maart 2005 MJA Informatiemarkt Annemieke Floor-Schreudering Sjan Lavrijsen.
Nut & Noodzaak van Registreren
Hartaanval? Bel 112 De snelste weg naar de beste zorg
22 De opdracht van het onderzoek in 2007 was: verbetermogelijkheden onderzoeken in de keten van acute zorg Doel van het onderzoek was: gezondheidwinst.
Klaar voor de toekomst? MKB Lenteborrel donderdag 22 mei Cees Verkuyl
Comité Gennep Vrienden van de Hartstichting Maart 2008.
Samenwerkingsverband eerstelijns praktijkhoudende fysiotherapeuten Westelijke Mijnstreek.
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Platform Binnenmilieu Scholen Frans de Haas Arnhem 15 februari 2012.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
De uitvinding van de boekdrukkunst en de eerste boeken en geschriften
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
25/11/2008 Presentatie FANC/Bel V INES Nieuwe manual en evoluties in Belgi ë Caroline van Ertbruggen FANC.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Partner voor verenigingen Laat uw leden verantwoord sporten.
HoekscheWaardDuurzaam
Stand van zaken van het Regiocontract in Regio Rivierenland Commissie Algemeen Bestuur en Zorg Maasdriel, 9 november 2010 Stan Herms, Programmamanager.
Een communicatiecampagne over dakisolatie. Hoe pak je dat aan?
Management Advies Specialisten in dienstverlening, bedrijfsvoering en informatiemanagement bij lokale overheden.
Q koorts in Herpen bewonersavond
UiT in Berlare campagne met de kleine c. Wat vooraf ging Op papier UiTpartner sinds najaar 2008 Vertragende factor: lanceren nieuwe berlare.be Van cultuur.
GHOR en CBRN/E Jan Woldman CBRN/E meerdaagse Ossendrecht 16/10/2012
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
Maatschappelijke Stages
Regio Haaglanden 10 Gemeenten UWV Bijna 1 miljoen inwoners Bijna bedrijven Ruim Niet werkende werkzoekenden 2.
Samen sterker! NHG-Congres HELP, een spoedgeval! 22 november 2013.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
De kracht van de ervaring
Tuchtrecht in Nederland
39 Convenanten ‘Aanval op schooluitval ’ & ‘1-loket voor verzuim en voortijdig schoolverlaten’ Gerda Brinkman, Accountmanager OCW Utrecht, 4 juni.
Pijnstilling bij artrose
Ontwikkelen werkt. Projectdirectie Leren & Werken Samenwerking ministeries van OCW, SZW, LNV en EZ Doel:Implementatie Leven Lang Leren Doelgroepen: werkenden.
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
OBC Bemmel VWO-Excellent. Aanbod Ambitie Aandacht.
Citymarketing Hilversum 2006
Samenwerkingsverband eerstelijns praktijkhoudende fysiotherapeuten
Zijn uw patiënten tevreden over uw bereikbaarheid?
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Presentatie Studiemiddag Bergeijk 17 april 2008 Regio team Wonen
Hervorming langdurige zorg
In de spotlights bij Uw bedrijf…. Extreme sport Zware competitie.
Nijkerk Diabetes Challenge 2015 Informatie middag 6 februari.
Van zorgstandaard naar Zorgprogramma dementie regio Haaglanden
1 Fietsen met voorrang Vierjarenprogramma fiets Haaglanden Dick de Korte.
Presentatie meerjaren-OTO-beleidsplan
Zeggenschap voor zorgvragers
Een korte impressie. Werkvorm Magneetsymbolen Basic Instructors Runners Realtime/realsources.
Computersimulaties voor acute beroertezorg: barrières en oplossingen Maarten M.H. Lahr, Ph.D. Senior onderzoeker, Afdeling Neurologie, Universitair.
Maren Oosthuizen, diëtist
Joachim Tilanus en Harm-Jans Muntinga 3 december 2013 Huisartsenbijeenkomst.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
1 EXPATS IN DELFT Belang, wensen en mogelijkheden Paul Rullmann.
Informatiebijeenkomst herindelingsprocedure Groningen, Haren en Ten Boer 8 april 2016.
CPA ROHG RBRANDWEE nVeiiiilgglheeeddsrgoHaaan Haaglanden De regionale organisatie mr. R.K. Brons Regionaal Brandweer Commandant Veiligheidsregio Haaglanden.
Hand in hand voor het leven Thomas Eckhardt, arts, MPH Medisch Directie Adviseur Medisch Manager Ambulancezorg.
Ketenzorg: Samen leren en verbeteren 13 april 2016.
‘Opleiden, trainen en oefenen ter voorbereiden op rampen en crises’ OTO bijeenkomst Ir. Pieter A.C.L. Janssen 29 januari 2009.
Klanttevredenheidsonderzoek
Campagne taalvaardigheid
Slag om Arnhem levend houden.
Programma 13:30 – 14:00 Inloop 14:00 – 14:20 Henk Zandvliet: terugblik 2016 & blik :20 – 15:30 Jochum Veerman: criteria en verdiepingsplan Scenario’s.
Webcast Connect Atriumfibrilleren
Project Dementieketen NWN
Groninger Zorgmodel Integrale Ouderenzorg
Transmurale overdracht
Transcript van de presentatie:

Publiekscampagne Haaglanden “Acute hartklachten” Thomas Eckhardt, arts Medisch Manager Ambulancezorg GGD / CPA Haaglanden Publiekscampagne Haaglanden “Acute hartklachten”

Publiekscampagne Haaglanden De publiekscampagne is een gezamenlijk initiatief van : Hartcentrum Den Haag - Delft HRH / CPA Haaglanden Dienst OCW / GGD Den Haag Ambulancediensten Haaglanden

Publiekscampagne Haaglanden Deze diensten hebben in 2005 gezamenlijk het regionale PCI – protocol opgesteld. ( PCI – percutane coronaire interventie ) Publiekscampagne is de voortzetting van de samenwerking tussen deze diensten.

Het pci protocol Haaglanden Het PCI – protocol is sinds juni 2005 in de regio Haaglanden van kracht Meer dan 500 patiënten met een acuut hartinfarct worden jaarlijks conform dit protocol behandeld

Het pci protocol Haaglanden Doelstelling van het Haagse PCI – protocol: Realisatie van maximale tijdswinst voor patiënten met acuut myocardinfarct door pre–hospitale triage en een optimale keten- samenwerking ( CPA – Ambu – Hartcentrum )

Het pci protocol Haaglanden Resultaten van deze pre – hospitale triage zijn: Behandelingsbegin in de ambulance Snellere start van de dotterbehandeling Toename van overleving Verbetering van prognose Verhoogde levenskwaliteit

Publiekscampagne Haaglanden Door het PCI – protocol is de tijd voordat de patiënt 112 belt ( 185 minuten ) niet verkort. Doelstelling van de publiekscampagne is deze tijd ( patient – delay ) te verkorten. Hiervoor zijn noodzakelijk : Gedragsverandering ( Bel 112 ! ) Kennistoename met betrekking tot de acute symptomen van een hartinfarct

Publiekscampagne Haaglanden De voorbereidingen zijn gestart in januari 2008 en hebben een jaar geduurd. De campagne liep meerdere weken en bestond uit posters, advertenties, een folder en een campagnewebsite en andere activiteiten. Voor- en nametingen moeten de resultaten van de campagne inzichtelijk maken.

Publiekscampagne Haaglanden

Publiekscampagne Haaglanden Campagneposter hing gedurende acht weken in meer dan 350 abri’s in de hele regio Haaglanden.

Publiekscampagne Haaglanden Advertenties met drie verschillende slagzinnen verschenen gedurende de campagne in kranten, huis–aan–huis - bladen en andere regionale media.

Publiekscampagne Haaglanden

Publiekscampagne Haaglanden

Publiekscampagne Haaglanden Er zijn in totaal 75.000 uitvouwbare folders met “pinpaskaartjes” gedrukt. Deze folders werden onder andere verspreid via huisartsenpraktijken, apotheken, bibliotheken en andere gemeentelijke instellingen.

Publiekscampagne Haaglanden

Publiekscampagne Haaglanden De publiekscampagne werd begeleid door een speciale website met uitleg over de symptomen van een hartinfarct en de samenwerking tussen de meldkamer, de ambulancedienst en het hartcentrum. www.hartaanval112.nl

Publiekscampagne Haaglanden

Publiekscampagne Haaglanden

Publiekscampagne Haaglanden

Publiekscampagne Haaglanden

Publiekscampagne Haaglanden

Publiekscampagne Haaglanden Zijn er nog vragen? Bedankt voor Uw aandacht! Vanaf 10 december 2009 kunt u het vervolg op deze campagne zien!!!