Much……. or Many? Je gebruikt “Much” voor dingen die je niet kunt tellen. Je gebruikt “Many” voor dingen die je wel kunt tellen. Deze dingen (bijv. voorwerpen)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Let me tell you about... (De Voltooid Tegenwoordige Tijd)
Advertisements

1.There’s Tim! Look, he's wearing his new jeans. 2.What are you doing? We are doing our homework. Je gebruikt de present continuous voor iets dat nu aan.
“Conquest of Paradise”
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Internet vriendschap Internet friendship
Conditional Clauses If-zinnen.
You do remember, don’t you?
Reading Test – answers explained Class 8A Chapter 6.
Deltion College Engels A2 Gesprek voeren/lezen [Edu/003] [Edu/003] thema: let’s go shopping – it’s party time can-do : zaken regelen, naar iets vragen.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1996 Kingsway's Thankyou Music 1/10 BECAUSE OF YOU (Paul Oakley) There’s a place where the.
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Betrekkelijk vnw. = Relative Pronoun
All Right 1thv Unit 6 Grammar 2.1 en 2.2.
Instructie grammatica
Macbeth Quotes.
IMAGINE John Lennon Muziek en tekst zijn gesynchroniseerd.
Question Tags unit 6 gr 2.1.
Unit 2 grammar 4.1 wederkerende voornaamwoorden
ONREGELMATIGE WERKWOORDEN
“Drawing your Mobility Map” (cf. A. Gohard-Radenkovic) Meertalige competencies & interculturele mediation Utrecht 2010 M-C. Kok Escalle.
Woordvolgorde in een engelse zin
Directe rede  Indirecte rede
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1983 Meadowgreen Music Company. EMI Christian Music Publishing 1/8 WE ARE STANDING ON HOLY.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 2001 Marty Sampson / Hillsong Publishing 1/4 KING OF MAJESTY (Marty Sampson) 1. You know that.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Hillsong Publishing 1/4 ONE DAY (Rueben Morgan) More than I could hope or dream of Meer.
Word Order. Wie?DoetWat? wie?Waar?Wanneer? onderwerpWerkwoord(en)Meewerkend Lijdend voorwerp PlaatsbepalingTijdsbepaling SheGaveHim a kissIn the shoolyard.
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
zondag 3 augustus 2014 Sunday, 03 August I think I have freedom of speach For many this is beyond the reach Many women have still no voice.
Lots of, a lot of, much, many little, few
Grammar Chapter 6 G 3 Some en Any. Some en Any In klas 1 heb je al iets over some en any geleerd, nl dat beide woorden te maken hebben met een onbepaalde.
Imagine there’s no heaven,it’s easy if you try Stel je voor dat er geen hemel is, het is gemakkelijk als je het probeert.
Simple en continuous tenses Met of zonder –ing. Alle tijden kun je in het Engels met of zonder –ing-form maken: I sleep… I slept… I had slept… I will sleep…
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/007] theme: Can I have my money back… can-do : kan minder routinematige situaties aan © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Meervouden one car – four cars one schoolbag – two schoolbags
Chapter 5 Hit the road Grammar Stepping Stones 2 kgt.
Vragen met have en have got (= hebben)
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Last week I forgot my keys.
+.
Plaats van always (altijd), usually (meestal), often (vaak), normally(normaal gesproken), never (nooit) Bijwoorden als always, usually, often, normally.
Grammar 3 Must = moeten (van jezelf) Should = Zou moeten (van jezelf) It’s getting late. I must go now. It’s getting late. I should go now. Mustn’t = moeten.
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
grammar 3.1 en 3.2 the present perfect
All Right! 1 thv Unit 4 grammar 2.1 and 2.2.
All Right 1thv Unit 6 grammar 4.1 en 4.2.
All Right! 3hv Unit 6 grammar 4.1.
Betrekkelijke voornaamwoorden een betrekkelijk voornaamwoord verwijst naar een mens, dier, of ding dat al genoemd is in de zin. who verwijst naar personen:
past simple en present perfect
4.1 present simple de present simple = de gewone tegenwoordige tijd: Ik loop = I walk Jij slaapt = you sleep etc! Je gebruikt deze tijd om aan te geven.
Comparative / Superlative (vergelijken)
Grammar.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © th Time Music / Kingsway's Thankyou Music 1/5 LORD OF THE DANCE (Kevin Prosch) Lord of.
Psalm 63:1-2 Een psalm van David, toen hij in de woestijn van Juda was. O God, Gij zijt mijn God, U zoek ik, mijn ziel dorst naar U, mijn vlees smacht.
Birthdays Contents 1. School birthdays 2. Childrens’ parties 3. Songs and games.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
New Interface Grammar: Unit 1.
NEW INTERFACE UNIT 2 : GRAMMAR
Reading for Understanding Analysis and Evaluation (National 5)
Transcript van de presentatie:

Much……. or Many? Je gebruikt “Much” voor dingen die je niet kunt tellen. Je gebruikt “Many” voor dingen die je wel kunt tellen. Deze dingen (bijv. voorwerpen) staan in het meervoud. Tijd Time Melk Milk Wind Wind Slaapkamers Bedrooms Kinderen Children Glas melk Glass of milk I don’t have much time. Much Niet telbare woorden Many Telbare woorden There isn’t much milk. There’s too much wind. This place has many bedrooms. There are many children. I drank many glasses of milk.

Short quiz: Find the answers Vul in: Kies: Much…. Of many? 1. I haven’t got much/many time. 2. There isn’t much/many milk left. 3. Those are much/many letters! 4. Are there much/many people in here? 5. We don’t need much/many games. 6. They’ve got much/many work to do. 7. There are much/many bedrooms here.

Short quiz: Find the answers Vul in: Kies: Much…. Of many? 1. I haven’t got much/many time. 2. There isn’t much/many milk left. 3. Those are much/many letters! 4. Are there much/many people in here? 5. We don’t need much/many games. 6. They’ve got much/many work to do. 7. There are much/many bedrooms here.