23 april 2013 Brabant in-car III Bram Hendrix
Wat ging vooraf Subsidieprogramma als vervolg op BIC1 en BIC2 Brabant in-car I – –testen nieuwe technieken –6 kleine projecten Brabant in-car II – –in-car informatiesprikkels, verandering gedrag –4 grotere projecten 223 april 2013 Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Wat gaan we nu doen? Brabant in-car III –concrete oplossingen voor concrete problemen Subsidieregeling –Looptijd 2013 – 2014 –Beschikbaar budget: € ,- Focus op A67 –Hoog percentage vrachtverkeer –Veel (korte) invoegstroken –Problemen met doorstroming / veiligheid 323 april 2013 Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Vervolgstappen Centrale opgave: “In-car toepassingen die de interactie tussen personenauto´s en vrachtauto´s in het verkeer optimaliseren zodat de doorstroming van zowel vrachtverkeer als personenverkeer verbetert” Planning –Openstellen subsidieregeling: begin juni ‘13 –Deadline indienen voorstellen: eind augustus ‘13 –Beoordeling en gunning projecten: begin september ‘13 –Uitvoering:2013 – 2014 –Monitoring & evaluatie:eind april 2013 Ministerie van Infrastructuur en Milieu