Onderzoek naar de motivaties van crowdfunders

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
7 Dagen 7 Maanden 7 Jaren
Advertisements

Wees maar niet bang, wanneer de nacht gaat komen
Joris Lensink Juridisch perspectief
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Evaluatie van mentorprojecten
Wat heeft een cultuurlening mij te bieden? Congres Podiumkunsten Alexander Ramselaar, mei 2014.
Veilig naar school een zorg voor ons allemaal
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
De Groene Heuvel “Hof van heden en de toekomst”. Schetsen voor de toekomst.
1 Starterslening gemeente Veenendaal. 2  Verkoop van grote projecten steeds lastiger  Perfecte woning en goede balans in aantallen  Van start tot 70%
Opti-Alert Jos Post en Clemon Tonnaer 20 mei 2014 Enhancing the efficiency of alerting systems through personalized, culturally sensitive multi-channel.
PREVENTIEF WERKEN met KOPP en KOAP
9 Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader mij heeft liefgehad
BrandMission a store built on stories Zijlstraat 85, Haarlem –
… Verhoogt jouw kans op het vinden van werk …
Drama als eindexamenvak Iets voor mij?. Wie herkent zichzelf in de volgende stellingen? Ik ga later toch niet naar een toneelschool of zo, dus waarom.
 Ondernemen  Een bedrijf waar spullen gemaakt- of verkocht worden.
Beeld en Geluid museum Media park - Hilversum.
Vonk! Samenwerking als basis voor succesvol cultureel ondernemerschap
Carlo Vuijlsteke  Flanders DC  21 Mei 2012  Uitreiking Popthesisprijs 2012 Ondernemerschap en zakelijke kennis in de creatieve sector.
EU Back to School Naam Gastdocent Titel / Functienaam.
+ Voorstelling Oefening 1 Dit ben ik Natascha Taecke 24/02/1986 Brugge Optimistisch Lachbekje Koppig.
MEDIA EN CREATIVITEIT MEDIA EN ONDERZOEK
Gedrag in organisaties, 10e editie
Jongeren Preventie Team
…… kennisterrein ….. ……naam en functie ……. …… naam bedrijf …….
Koe & Ondernemer in Balans Jørn Kjær Madsen “Grote stappen veel resultaat”
Enkele beestige reflexen. Den eerste die eraan komt eet ik op ! !
Vocht en wielrennen. Begeleidend document Vocht en wielrennen Als ex- topsportster werd mij gevraagd om mijn ervaringen te vertellen op het gebied van.
Match made in Mekka Online daten voor moslim vrouwen
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Voordia: Presentatie bij de wetskaart Deze voordia met info en suggesties is geen onderdeel van de ppt. Twee presentaties bij de 10 geboden: alleen afbeeldingen.
Samenvatting  Sociaal-economische verschillen in ongezond gedrag  Voor een verklaring moet aan twee voorwaarden worden voldaan: 1.Een relatie met het.
Gestapelde financieringen Jan Wietsma Redactieraad Financieringsdesk 28 oktober 2014.
Hard/t voor IS Het PI: Een actor in ontwikkeling 13 oktober 2008 Delft Sara Kinsbergen.
1. Decentralisatie van overheidstaken naar gemeenten Gemeenten worden in 2015 verantwoordelijk voor: - jeugdzorg, - werk en inkomen en - zorg aan langdurig.
Studiekeuze voor ouders
Mit, nach, bei Kita: werken in Duitsland
Het nieuwe solliciteren:
Binnenkort is het vakantie !! Je zal me toch niet achterlaten hé ???
Wivina De Bus, Communicatie-adviseur Hoe bereik ik - met een klein budget - meer mensen?
Hoe word jij onderdeel van HET SUCCES? DOE DE TEST HET SUCCES van Den Bosch.
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Hoe ongelijk is Nederland? Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Als Jezus je leven binnenkomt, verandert alles
in Nieuw-Testamentisch perspektief
Francis Bolle Senior adviseur public affairs V&VN
BIZ: bedrijveninvesteringszone Wat en hoe? Wat: Een instrument voor ondernemers om gezamenlijk te investeren in de kwaliteit van hun bedrijfsomgeving.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Project ‘Ernstig betrokken’
Enkele beestige reflexen Den eerste die eraan komt eet ik op ! !
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Ouder worden & alcohol Welkom – Karen Vanmarcke
Marcel Seijner Mmed.hro.nl\data\presentaties\
Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Invest and grow togetherMember of the KBC group BOLERO CROWDFUNDING Koen Schrever Crowdfunding als financieringsvorm voor scholen? CEO Bolero Crowdfunding.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Psychosociale begeleiding bij niertransplantatie
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
Het afdrukken van documenten is niet een moeilijke taak, zoals iedereen een printopdracht kan geven op hun thuis-pc aangesloten met een printer, maar.
Crowdfunding workshop Bancaire kredietverlening aan gehele bedrijfsleven (niet-financiële bedrijven) Bron: DNB-rapportage 13 juli 2013.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Crowdfunding.
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
RoeienVooreenAnder.nl.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Transcript van de presentatie:

Onderzoek naar de motivaties van crowdfunders

#nco13

Samenvatting resultaten - Samen mogelijk maken - Passie van ondernemer en concreet doel - Investeren via verschillende platformen - Traditionele media weinig invloed - 13% hoorde pas na afloop van campagne

Crowdfunding is sociaal AantalPercentage Samen mogelijk maken52845% Financiering36831% Geld ophalen32028% Creatieve projecten23921% Vernieuwend22018% Investeren15414% Communicatie gaat met name van persoon tot persoon (social media, mail, telefoon)

Financiële bijdragen BijdragenAantalPercentage 0x5312% 1x19342% 2x11124% 3x - 5x6414% Vaker dan 5x368%

Financiële bijdragen Crowdfunders zijn niet trouw aan 1 platform Factoren die de hoogte van een bijdrage bepalen: Leeftijd Tegenprestatie Crowdfunders doneren en investeren ook via andere kanalen

Motivaties om mee te doen Belangrijke factoren bij de beslissing bij te dragen: De kwaliteit van het project/onderneming De passie van de persoon achter het project Belangrijke factoren bij het bepalen van hoogte bijdrage: Mijn financiële ruimte De tegenprestatie die wordt geboden

Motivaties om niet mee te doen Wel overwogen, niet gedaan: Ik kan mijn geld op dit moment beter gebruiken Ik ben geen projecten of ondernemingen tegengekomen die mij voldoende interesseren Niet overwogen, niet gedaan: Het is mij nooit gevraagd om een financiële bijdrage te leveren Ik heb nooit gekeken op de verschillende websites Vertrouwen in crowdfunding lijkt geen reden om niet bij te dragen

Vervolgonderzoek d