Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack Wouter Jong Nederlands Genootschap van Burgemeesters.
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Heerlijk Wonen marketing
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Hoe ga je om met LinkedIn?
Wat is het  Korte berichtjes publiceren (140 tekens).  Combinatie webloggen + instant messaging =microblogging  Opgericht (oktober 2006) door Obvious.
Verborgen vormen van pesten
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Social Media voor journalisten
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
-140 tekens berichten sturen -Je deelt deze berichten met je volgers -Deze berichten heten een ‘Tweet’ -Volgers zijn twitteraars die zich hebben aangemeld.
Een stageplaats met Social media
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Start met twitteren een handleiding voor beginners Huib Koeleman, augustus 2010.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Rotary in Nederland LinkedIn Group Wat is het ? Wat kan ik ermee ? Hoe meld ik me aan ?
#DurfTeVragen Collectieve intelligentie op Twitter Erik van Leeuwen
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Twitter wat is het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 november © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Inbound Marketing Plan
Het nieuwe solliciteren:
Tot 10 tellen in geloof -samen oefenen om leerling van Jezus te zijn-
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Altijd online!.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Special. Startpagina Profiel.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Training voor beginners. Agenda Waarvoor Twitter gebruiken? Het Twitter account Waarover Twitteren? Wie te volgen? Twitter termen De Twitter conversatie.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Sociale media inzetten
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Welkom bij de workshop social media

Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven, folders, posters, billboards, internetsites maken, social media bouw en onderhoud. Klanten: Heijmans Vastgoed, WonenBreburg, BaLaDe MFA, Women-at-work, King Cuisine food, derietpluim.nlderietpluim.nl

Inleiding van de SM. Feiten en verhalen. LinkedIn. Twitter. Strategie. ROG. Do’s & Don’ts. Spons. Afsluiting, sociaal rondje :-) met een borrel. Agenda vandaag

Social media, waarom?

Waar is iedereen?

Feiten

LinkedIn: 2,6 miljoen leden; 15% van de bevolking; Twitter: Nederlandstalige twitteraars Nederland/België; Facebook in Nederland: 3,8 miljoen gebruikers 3 miljoen gebruikers zijn actief “vind ik leuk”; Hyves: 10,8 miljoen leden.

Feiten

Dus!

Gebruik Netwerken. Aanbevelen. Marktonderzoek. Feedback krijgen op je product. Aantrekken van opdrachtgevers/leveranciers. Personeel aantrekken. Vertrouwen scheppen, je merk vestigen. Voor PR. Jezelf een persoonlijk gezicht geven;. Wie vult aan…..

Voorbeelden

ome#!/KLM?sk=app_ Voorbeelden

Voorbeelden

Van Februari tot Augustus hebben Nike+ leden 50,000,000 miles hard gelopen, In 14,000,000 sessies, Hebben ze 450,000 uitdagingen geplaatst, En is de grootste hardloopclub van de wereld ontstaan met meer dan 75,000,000 leden!!!!!!

1.Waarom? Wat wil je met je carrière of zaak? 2.Wie in je netwerk kan je ook echt helpen? 3.Verwachting? 4.Tweedegraads netwerk. 5.Eigenschappen LinkedIn. 6.Bouw je netwerk! 7.Hoe gebruiken? 8.Een aantrekkelijk profiel!

Waarom zou ik dat doen? AMBER alert, nieuwsfeiten, bijblijven, een vraag stellen, grappen. Hallo, kijk mij eens leuk zijn! ;-( Promoot je netwerk.

1.Een profiel maken. 2.Denk na over: wie wil je volgen? En zoek ze op. 3.Zorg voor volgers. 4.My first tweet. 5.De kracht van Twitter: RT of Retweet.

Twitteraar/Tweep: iemand die twitter gebruikt. Tweet: een twitterbericht. Bio: omschrijving van jou, je bedrijf, wat je doet of wie je bent. Username: naam waaronder je twittert. Following: degene die jij volgt. Followers: jouw in combinatie met een username kun je iemand een bericht sturen. # Hashtag: de nadruk op iets leggen een onderwerp kiezen. RT/Retweet: Een herhaald bericht. DM: Direct Message.

1. Waar komen onze klanten online? 2. Wat is hun sociale online gedrag? 3. Op welke informatie vertrouwen onze klanten? 4. Wat is hun sociale invloed? 5. Gebruiken onze klanten sociale technieken als middel voor het verkrijgen van informatie. Een strategie

ROG Relevant Onderscheidend Geloofwaardig

Do’s & don’ts Help een ander. Breng vooral, mensen houden niet van nemers. Plaats regelmatig een bericht/tweet. Minimaal 1 à 2 keer per week. Zet alleen relevante berichten in. Blijf netjes. Reageer snel op directe berichten. Meng je in discussies. Geen betweterigheid. Stel relevante vragen. Bedank nieuwe volgers en RT’s. Zeg niet dat je op vakantie bent. Zeg niet dat je dronken was.

Handige tips Dashboards: Tweetdeck.com, hootsuite.com; Howsociable.com: wie praat over jou of je merk; Twitterquitter: welke volgers verlaten jou? Google insights; Google keywords. Yammer.

Spons

Esther van Westen sther-van-westen/8/701/9a1 esten Deeenvoud.nl