In het ‘nieuwe’ leren maakt de docent veel gebruik van You Tube

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Doe meer met … Language Learning Histories Saskia Visser Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie/Alfasteunpunt.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
‘t Schrijverke Zoetermeer
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Digital Natives vereisen een herontwerp van het onderwijs
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Blackboard Forum Observatieonderzoek 06 februari 2009 Projectgroep 7.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Het klaslokaal 2.0.
How to avoid being a code monkey ? Peter Vantieghem 18/6/2013.
ITCOLE: samenwerkend leren binnen een ELO Wilfred Rubens.
Teamleren, hoe werkt dat?
Learning analytics: de docent
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Wiki’s in het onderwijs 22 mei 2008 Leo Remijn UvT.
Virtueel Bedrijf Darco Jansen.
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
wie de schoen past.. DIDACTIEK student back office docent toetsing 8,7
Hfdst 1 blz Opdracht Wat is leren?.
Informeel leren en….. social media
©Lex Bergers, Lexpertise Business Coaching in Communicatie Training/Coaching/Advies/Presentaties Presentatie De wereld “on the move” (eerste kenismakings-versie)
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
Do-learning Een project van Stenden Hogeschool
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Studenten ondersteunen eerstejaars
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Geweldloze Communicatie (GC) Wat raakt mij daarin?
Kinderen en hun sociale talenten
Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader)
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
Het kruisbestuivingsspel Ervaar de kracht van netwerken
Klinisch redeneren en evidence based practice
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
Samenwerking die vleugels geeft Ellen Reehorst eduScrumnederland.nl
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels A2 Gesprekken voeren [Edu/006]
Peter Klosse, Emily Teunissen & Tom Keller Kennis in Bedrijf, 27 november 2014.
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Let op!
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Werken met Blogs 1. Waarom bloggen? 2. Werken met blogs op de MLI.
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
Aan de slag met POVO Wolvega/Oosterwolde Zet Engels ‘in the picture’ 28 oktober 2014 Jeroen Pennings & Kris Verbeeck.
The POWER of
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
1 Masterclass ‘MOOCs’ Frans van Dam 6 november 2015.
Toekomstgericht onderwijs
Reflecteren.
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
Studiemiddag vakdidactiek/opleidingsdidactiek PTH Windesheim 3 december Verzorgd door ECENT/OTIB Op uitnodiging van Theo Last en Wim Sterken n Peter Smulders.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Welkom Workshop Ervaringsdeskundigheid Werken binnen het I.H.T.
KA2 – "The Future Teachter 3
If it doesn’t spread……it’s dead
E-learning in het onderwijs
A Healthy sense of Trust
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

E-learning op de Politieacademie Reinder Vrielink, manager onderwijs (initieel)

In het ‘nieuwe’ leren maakt de docent veel gebruik van You Tube http://www.youtube.com/watch?v=jwXNTdw-krg

E- Learning E-learning: elke leervorm die gebruik maakt van een computer(netwerk) voor distributie, interactie en facilitering. De student neemt individueel deel of in groepsverband. Interactie vindt synchroon (gelijktijdig, online), asynchroon (verschillend tijdstip) of als een combinatie van beide plaats.

Welke technologie? The choice of what technology is situation dependent. A triangle between teacher, student, and content. What content, which pedagogical approach and with what technology. Why and how’? (Hudson, 2008).

Plezier enjoyment learning performance De werkdriehoek: Als plezier en leren samen gaan nemen de prestaties toe! Gallwey, W. Timothy. (1999) The Inner Game of Work. Random House, New York

Wat onthouden we? Na 1 week Na 3 maanden Na 3 jaar Lezen 10% 2% 0% Horen 20% 3% Zien 30% Horen + zien 50% 35% 1% Discussie 70% Persoonlijke ervaring 80% Leren aan anderen 95%

Onderwijsvisie Sociaal constructivisme Leren door het zelf te ervaren Informatie wordt kennis via een individueel proces. Kennisoverdracht is een misvatting, kennis kan hooguit worden aangeboden. Leren doe je in een groep

Leren door het zelf te ervaren Visie op onderwijs Leren door het zelf te ervaren Bevorder contact tussen studenten Ontwikkel wedekerigheid en samenwerking tussen studenten Bevorder aktief leren Geef snel feedback Werk met deadlines Communiceer hoge verwachtingen Respecteer diverse talenten en leerstijlen

Human Dynamics 3 principes mentaal emotioneel fysiek 5 persoonlijkheids dynamieken (gelijkwaardig!) Mentaal-Fysiek Emotioneel-Mentaal Emotioneel-Fysiek Fysiek-Emotioneel Fysiek-Mentaal Verschillende manier van communiceren Verschillende leerstijlen Verschillend in de manier van werken

Leerstijlen op basis van Human Dynamics

E-campus

Elektronische Leeromgeving Blackboard https://blackboard.politieacademie.nl/webapps/portal/frameset.jsp

Leermiddelenportal Leermiddelenportal https://leermiddelen.politieacademie.nl/default.aspx?d=4

Het nieuwe werken Virtueel kantoor http://politiekennisnet.politieacademie.politie.nl/vk/projecten/pvpa/pvavbf/_layouts/people.aspx?MembershipGroupId=4

Webcollege Presentatie Meredit Weiberg E:\Presentatie webcolleges1.avi

Profchecks Actuele kennis Goed politievakmanschap vraagt om actuele kennis van wet- en regelgeving. Met Profcheck Edition is het mogelijk om uw kennis up-to-date te houden. U doet dat door uw kennis toe te passen in herkenbare praktijksituaties. Daarbij maakt u gebruik van on-line games. Elk kwartaal wordt iedere Profcheck aangevuld met een nieuwe toetsgame en wordt de oude toetsgame omgezet naar oefengame. Overal bereikbaar De Profchecks zijn zowel vanaf het internet als het Politie-intranet bereikbaar. Vanaf het internet gebruikt u http://profcheck.politieacademie.nl

Profchecks

Afstandsleren Elektronische leeromgeving A synchroon feedback door docent en peers Reflecteren dmv weekjournals Local meetings

Weekjournaal 1x per week en plaatsen in eigen map in Blackboard Ook te zien door klasgenoten en mentor/tutor Bewust worden van wat je op internet zet Input voor reflectieverslag (zonder reflectie vindt er geen leren plaats) Wat was je van plan te gaan doen en waarom? Wat heb je gedaan Hoe pakte dat uit? Gebruikte literatuur

Voorbeeld weekjournaal in discussion board

Bedankt voor uw aandacht! E-learning Bedankt voor uw aandacht!