BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

“Energie uit het heelal”
Crossmedia Strategie en concept.
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Verleden, heden en toekomst Presentatie aan het VCN Ed van Leeuwen, Jos Angevaare informatiemanagers LCI COVS en Website.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Mobiele marketing.
De toekomst van de betaalinstrumenten
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Tablets wat zijn het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 december © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
HOOFDSTUK 12 Media.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Leren omgaan met geld Olaf Simonse
Vakcommunities, Vakwijzer en Kennisnet
Vergaderen Gebruikt materiaal Actie! Office3 bso blz. a Benoem het materiaal in de tweede kolom in je boek op blz b In de derde kolom.
WISKUNDIGE FORMULES.
Workshop contentstrategie
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Mobiele Netwerken Op weg naar UMTS Tom Geysen – 3 BO.
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
 Siemens Nederland N.V Get a bit more. Siemens. 1 Mobiele Netwerken MBO TELECOM/ICT Mobiele netwerken.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Wouter Jansweijer, 16 September, Literatuur zoeken Project informatiewetenschappen october 2002.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Herbalife Outer Nutrition
fly ng bytes interactieve software voor de begeleiding
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
DE GOMA; VAN 0 NAAR BETER EEN ANALYSE BIJ DE 0-METING BETREFFENDE DE BEKENDHEID, TOEPASSING EN NALEVING VAN DE GOMA, MEDE IN RELATIE TOT BEVINDINGEN UIT.
Retail Round Table 19 Maart 2014 Woerden. Agenda RRT 19 maart 15:00-15:15 Ontvangst. 15:15-16:00 Lopende trajecten & ervaringsuitwisseling. 16:00-16:15.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Serving The Planet?.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
ZijActief Koningslust
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
Inhoud  Vroeger en nu  Draadloosheid  Heden  De toekomst is in zicht.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
O p d r ach t B. APP. 1 Deze app's heeft de menu onderaan en blijft de hele tijd bij u als u de app. opent u kan er op klikken wanneer u dan wilt. Voorwaarden:
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Near Field Communication Nicki, Lorette en Maaike.
NFC Near Field Communication
‘Boost je Business met LinkedIn’
Internetmarketing en oefentoets
Transcript van de presentatie:

BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)

MOBIELE MARKETING Marco Leesberg Peter Paul Witkamp

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 3 GESCHIEDENIS Autotelefoon Jaar 1986 PTT 'Carvox 2453’ Gewicht 5 kilo De eerste autotelefoon die ook buiten de auto gebruikt kan worden!

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 4 MOBILE NETWORK OPERATORS Marktaandeel

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 5 WAT IS MOBIELE MARKETING? een uniek nieuw marketing concept het benaderen van je doelgroep via een draadloos mobiel netwerk (mobiele telefoon, smartphone, pda)

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 6 BEREIK Bereik tekstberichten via mobiele telefoon: %

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 7 WAAROM IS HET POPULAIR? 16,9 miljoen mobieltjes in Nederland lifestyle (Nike telefoon, i-phone) overal bereikbaar innovatief actueel gadget

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 8 VOORDELEN 1:1 communicatie met doelgroep opbouwen van relaties met klanten omzet verhogend bevordert naamsbekendheid hoge respons (interactief en effectief) viral effect informeren over nieuwe producten/acties online meetbare campagnes eenvoudig en snel toe te passen lage kosten

HOE BEREIK IK MIJN DOELGROEP?

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 10 MOBIELE AANSLUITINGEN NL 98% van de jongeren tussen de jaar heeft een mobieltje. Bron: NewRulez (ilseMedia)

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 11 TOEPASSINGEN SMS tickets (met barcode) SMS actie (aanbieding) SMS uitnodiging SMS attentie SMS info SMS win Mobile tracking

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 12 METEN = WETEN online webtool tracking van gegevens doelgroep segmentatie database management

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 13 VOORBEELD ONLINE WEBTOOL

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 14 STATISTIEKEN

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 15 TOEKOMST MVNO’s (betalen met RABO mobiel) kortingskaarten op mobiel video/TV op mobiel reclame film op mobiel plattegrond met tour op mobiel near field communication (NFC)

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 16 DISCUSSIE...

9/22/2014 ZYNERGIE.NL 17 Voorwaarden voordeel (what’s in it for me?) juist tijdstip nuttige informatie eenvoudig bericht persoonlijke benadering

Voorbeelden 9/22/2014 ZYNERGIE.NL 18

Voorbeeld BackOffice 9/22/2014 ZYNERGIE.NL 19