Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Programma – Voorstellen & verwachtingen
Het doen van onderzoek in klas 4
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –05 oktober 2009.
Nieuwsbrief 12 april 2013 Agenda: Maandag 15 april: groep 3 Blijde wei Dinsdag 16 april: groep 4 Blijde wei Woensdag 17 april: Juffendag/Lustrum Maandag.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –21 september 2009.
Lesgeven en begeleiden
Concept Development – 4 januari 2010
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Scenario Planning Rodney de Grave. Inhoud Het ontstaan van Wat is een scenario Waarom scenario's gebruiken Doel van scenario's Soorten scenario studies.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
trendwatching Les 4: Kijken en zien
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
06 oktober MedMec01 les 3 Mail:
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
1.1: in de naam der wet Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken
27 oktober MedMec01 les 4 DT Mail:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 12 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 27 maart 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
JOUW WERELD MIJN WERELD
ontdek wat jij kunt bereiken
Visie & Strategie.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Jij en de wereld om je heen
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Sprookjes.
Visie & Strategie.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 10 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 10 mei 2010.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 7 juni 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 14 december 2009.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Transcript van de presentatie:

Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010

Agenda Beoordelingen Noordzee Battles Marketingervaring Opdrachten Trendwatching

Beoordeling Lente Essays naar eigen keuze (per stuk 1 punt) Eigen opdrachten (per stuk 1 tot 2 punten) Eigen college maken van a tot z (2 punten) Battle (verplicht, 2 punten ) Wekelijkse postings ( 1 punt)

Indeling Lente 15 februari – Inleiding + Battle 22 februari - Krokusvakantie 1 maart - Concept presentaties Battle of Concepts 8 maart - Geen les, maar wel coolhunting en mailen inzending BoC 15 maart – Trendwatching 22 maart – Trendwatching 29 maart – Trendwatching 5 april- Tweede Paasdag 12 april- Trendwatching NB: 18 april uur deadline opdrachten

Suggestie opdrachten -Neem de route die je altijd naar school of naar je sportclub neemt. Kijk bewust om je heen en fotografeer minimaal 10 opvallende zaken die je nooit eerder waren opgevallen. Bijvoorbeeld je staat voor het stoplicht en ineens valt je op dat het gebouw waar je al jaren voorbij komt een heel grappig torentje heeft. -Schrijf een pakkende begeleidende tekst van 100 woorden (1 punt)

Suggestie opdrachten Een dag uit mijn leven in 2025 Maak een digitaal moodboard incl. verhaal over een dag uit jouw leven in 2020 (1 punt) Essay over Thema Trendwatching naar eigen keuze (1 punt) Eigen college samenstellen (2 punten)

Battle Noordzee

Marketingervaringen Barst los

Trendwatching

Sixth Sense Over nieuwe vormen van interactie

Scenariodenken Herman Kahn VS militair-strategische denktank 'future-now thinking ‘ Kernoorlog

Scenariodenken

Missie wie zijn we, wat doen we, wie zijn onze klanten, in welke behoeften voor zien we, wie zijn onze stakeholders, wat zijn onze normen, waarden en overtuigingen

Visie “I have a dream” Hoe ziet de omgeving er uit voor ons bedrijf in de toekomst? Waar willen we staan? Hoe bereiken we dat?

Scenariodenken Extrapolatieve scenario's: huidige trends extrapoleren. Vaak een business-as-usual scenario en één of meer alternatieve scenario's, tijdhorizon is korter dan twintig jaar

Scenariodenken Exploratieve scenario's: belangrijkste trends en onzekerheden in kaart brengen. Tijdshorizon van dit soort studies is soms wel vijftig of honderd jaar.

Scenariodenken Normatieve scenario's beginnen met een gewenste toekomstige toestand, bv Europa met 50% minder broeikasgasemissies in Met behulp van een backcastingscenario wordt stappenplan gemaakt om dat doel te bereiken.

Het nieuwe werken Wat hebben jullie gevonden?

Het nieuwe werken Lees:

Opdracht Klas verdeelt zich in vier groepen: Je bekijk missie en visie van KPN en maakt een scenario voor het nieuwe werken Bedenk wat voor soort scenario: exploratief Schrijf en visualiseer een script voor dit scenario Publiceer op je weblog

Ciao Succes! Tot volgende week