Welkom in groep 5
Inhoud van de avond Voorstellen Programma van het komend jaar 3 speerpunten Verwachtingen naar elkaar Klassenouder en hulpouders Kids’ skills Foto’s Marieke
Nieuwe leerkrachten Marieke Esther Marieke en Esther Werkervaring Opleiding: specialisaties Thuissituatie
Programma van het komende jaar Nieuwe zaakvakken Rekenen: tafels Lezen: blijf oefenen! Huiswerk Marieke
3 speerpunten Effectief en gevarieerd onderwijs Betrokkenheid Goede sfeer Marieke
Verwachtingen naar elkaar Waar hebben we jullie bij nodig? Wat mogen jullie van ons verwachten. Wat zijn jullie wensen? Esther Nodig bij: goede sfeer in de klas: uitnodigingen voor een feestje op het plein uitdelen ipv in de klas Kom naar ons toe als je dingen hoort of ziet bij je kind die voor ons belangrijk zijn om te weten. Ook als je andere dingen opvalt op bijvoorbeeld het plein. Mailcontact: geregeld een klassenmail Na half 3 kun je altijd bij ons binnen lopen voor korte vragen of voor het maken van een afspraak. Liever niet in de ochtend. Dan willen we er graag zijn voor de kinderen. Belangrijke zaken kunnen natuurlijk altijd voor de les gezegd worden. Daarnaast zijn we bereikbaar per schoolmail of telefonisch op school tot half 4 (meestal langer).
Opdracht Schrijf op de flapover: Wat heb je de afgelopen jaren erg gewaardeerd en zie je nu ook graag terug? Wat heb je de afgelopen jaren gemist en zou je nu graag willen zien? Evaluatie opdracht We nemen jullie punten mee.
Klassenouder en hulpouders Zonder jullie hulp, zijn we beperkt in onze activiteiten. Waar bent u goed in? (hobby’s, werkzaamheden) Waar zou u bij willen helpen? Marieke:
Kids’ skills Wat weet u al over kids’ skills? Korte uitleg Waarom kids’ skills in deze groep? Onze kijk op het programma. Effect tot nog toe. Esther Deze klas heeft de nodige obstakels gehad. We gaan er een goed jaar van maken. We willen er met een schone lei ingaan. De kinderen hebben dan ook een nieuwe vaardigheid gekozen. Met kids’ skills oefenen we nieuwe vaardigheden in de omgang met elkaar. Dit programma stimuleert het kijken naar elkaar, het helpen van elkaar en het samenwerken aan een gezamenlijk doel: namelijk “ we voelen ons veilig en prettig in de groep”. Effect: we merken dat de kinderen makkelijker praten over hun te leren vaardigheden en elkaar hierbij helpen. Het “ teken “ is al aardig ingeburgerd.
Wat hebben we al gedaan?
Wat willen we met de groep bereiken?
Welke vaardigheden wil je leren
Wat zijn de voordelen?
Naam geven aan je vaardigheid
Powerdier of -figuur kiezen
Supporters vinden Nut en taak van supporter
Feestje vieren
Nog vragen? Wij maken er werk van! We hopen dit samen met u te doen.