25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten1 SPINE: design aspects Willibrord Huisman, IOWO what is SPINE? types of usersSPINE?users 3 communitiescommunities MapMap.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Advancing Dutch Through Intensive Instruction: Planning for Success with Backward Design and Social Media Language Matters Series Texas Language Center.
Advertisements

Defining a standard JSON-based exchange format for learning metadata Manon Haartsen.
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Help, ik moet naar Office 2007!?. Wat horen wij bij klanten Training “New UI will cause too big of a loss in productivity” Training “New UI will cause.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
© IOWO Overzicht van het leerwerktraject LBK 3.3. Mediumgebruik LBK LBK-schermafbeeldingen 5.5. Blackboard, BrightSite, ICTO & didactiek.
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Amsterdam, 23 November 2005 Walter van Dijk SURFnet Development of LCPM decision-making models and.
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
Notebooks in het onderwijs 15 februari 2008 Duco Bannink & Chris Breuer Gebruik notebooks bij Governance of European Social Policies.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Voorziening levensonderhoud Religieuze Instituten Paul Op Heij ‘s-Hertogenbosch, 25 september 2013 The future depends on what you do today.
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
© 2004 IBM Corporation Guts Wissema, OpenSource & Linux Sales, IBM Open Document Format.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Blackboard + Weblog Ik gebruik ik een weblog naast Blackboard. –Waarom ? –Hoe ? –Wat levert het op [=meerwaarde] ?
Identification Documents Port of Ghent All documents in this leaflet are copies of identification/legitimation documents that authorise persons to access.
PROJECTCOMPETENCE MANAGEMENT SCREENCompetenciesEdit1 DESCRIPTIONCompetencies in the “Competentie beheer” is a link to the editwizard for competencies.
SCENARIO BASED PRODUCT DESIGN
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
Applets as didactical tools for the learning of algebra
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
Computer Science Bachelor Graduation Project November 15, 2007, UOCG Jacqueline van Kruiningen
Lezingenreeks : weefsels Introductie wiki. Wat is een wiki? Wiki From Wikipedia, the free encyclopedia A wiki is computer software that allows users to.
© 2002 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied,
BK8030|40 Ways to study hto schakel September 2005 Browse via blackboard or direct to website team.bk.tudelft.nl education > 2005 > BK8030|40 team.bk.tudelft.nl.
Coping with inclusion in primary schools Innovation in practical training.
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Motivation One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge is to keep employee motivation consistent with.
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/007] theme: Can I have my money back… can-do : kan minder routinematige situaties aan © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
26 september 2002SPINE gebruikersperspectief - E-Xchange1 SPINE: het gebruikersperspectief Willibrord Huisman, IOWO wat is SPINE? soorten gebruikersSPINE?gebruikers.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
Photos do not lie. We are having a wonderful time. Foto’s liegen niet! Wij hebben het heel erg naar ons zin.
Dutch ELP-project Development of Dutch ELP-project since last meeting 25 September 2004 Graz/Österreich.
Rotary Days Planned September Rotary Days can take any form, as long as they are fun and appealing to the non-Rotary public. Here are just a few.
Combining pattern-based and machine learning methods to detect definitions for eLearning purposes Eline Westerhout & Paola Monachesi.
EML en IMS Learning Design
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
International Primary Curriculum
Het geheim van Linked Data Marcel ReuversGeonovum CB-NL 20 november 2014.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Processing Structured Hypermedia
Tempoquiz rekenen Als de sommen verschijnen heb je 1 minuut(tijd kun je zelf bepalen) om de antwoorden op te schrijven. Na de minuut verstreken is gaan.
Finance Matters CoP Case studies
Tempoquiz rekenen Als de sommen verschijnen heb je 1 minuut(tijd kun je zelf bepalen) om de antwoorden op te schrijven. Na de minuut verstreken is gaan.
Professional Growth: Conferences and Workshops
Transcript van de presentatie:

25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten1 SPINE: design aspects Willibrord Huisman, IOWO what is SPINE? types of usersSPINE?users 3 communitiescommunities MapMap of learning process - course materials InstructionalInstructional design MediaMedia choices FormatFormat choices

25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten2 Spirituality Network for Education ontwikkelen van onderwijsmodulen door en voor 6 instellingen interreligieus, intercultureel, internationaal verschillende wijzen van gebruik competentieontwikkelend deels zelfstudie, deels begeleid, deels groeps media: –face-to-face –dlo (i.c. BrightSite) –cdrom (video) –web (SPIRIN) –boek aansluiting bij beroepsgemeenschap (SPIRIN)

25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten3 Soorten gebruikers student –KUN –andere onderwijsinstellingen tutor coach docent ontwikkelaar, auteur adviseur, trainer beroepsbeoefenaren (in SPIRIN)

25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten4 3 Communities educational practice educational development SPIRIN students tutors coaches teachers spirituality professionals developers writers consultants

25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten5 Communityvorming vd staf men kent elkaar al heel goed noodzaak op den duur is duidelijk werkt nog maar moeizaam met ICT ziet elkaar op allerlei andere manieren heeft nog niet zoveel gezamenlijk te doen demo: discussiefora in onderwijs training: BrightSite - discussiefora discussie: gebruik in ontwikkelcommunity resultaat: vrijwel geen webactiviteit verwachting: komt wel, maar zal lang duren

25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten6 Module 1: Introduction in Spirituality Module 2 Learning Unit 1 Learning Unit 2 Learning Unit 3 Learning Unit 4 Learning Unit 5 Learning Unit 6 Learning Unit 1 Learning Unit 2 Introduction to Mod 1 Introduction to Mod 2 Learning Unit 3 Assignment 1 Assignment 2 Assignment 3 Assignment 4 Introduction to LU 3 Assignment 5 Assignment 6 = assessment SPIRIN Resource A Resource B Resource C Resource Discussio n forum … Log file Template BrightSite course cdrom video book Leermiddelen ontwerp feb 2003

25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten7 Module 1: Intr. to Spirituality Module 2 Learning Unit 3 Assignment 3.1 Assignment 3.2 Assignment 3.3 Assignment 3.4 Assignment 3.5 Assignment 3.6 = assessment Learning Unit 1 Learning Unit 2 Learning Unit 3 Learning Unit 4 Learning Unit 5 Learning Unit 6 Learning Unit 1 Learning Unit 2 General intro Blackboard course Learning Process --- Course materials cdrom copy book Instruction document (Word) Work document Reader document Web page Set of web pages PPT presentation photo video help web server General discussion forum Discussion forum F2F Face to Face

25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten8 Instructional design All is organized in assignments Module Learning unit –Assignment Instruction document –Background –Learning Objectives –Instruction –Product –Feedback Work document Reader document Discussion forum

25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten9 Media choices, 1 Students work mainly from paper Book Work document Instruction document (Word) Reader document Discussion forum Prints: –distributed via the DLE and on cdrom –at wish, printed by the student –however also readable from screen Students work mainly with text Writing, editing, re-using (word processor) Communicating (discussion fora)

25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten10 Media choices, 2 All processes are organized in the DLE only Who does what, when, why, how Find course materials Communication platforms Blackboard course cdromweb server Face to Face Dependency on specific DLE as low as possible Course materials on web server and cdrom Face to face sessions for: Feedback on assignment Motivation, inspiration Seeing eachother

25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten11 Format choices, 1 Why use Word? Editable and exchangeable: –Students must re-use given texts –Work documents guide thinking & working Easily produced and maintained by staff How use Word? As clean as possible (paragraph styles) Follow a given template Printable AND on-screen readable AND editable Metadata (= document properties) Structured file naming

25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten12 Format choices, 2 When use web pages? text with pictures text with video complex documents (faq, set of web pages) context, contact, help, about this server How make web pages? All static html FrontPage web, no themes Sizes in % (= scalable, printable) One CSS style sheet  Thus, it runs also in file protocol (cdrom)